آموزش رویت

ساختمانچی

پتینه کاری به معنای افزودن زنگار بر روی فلزاتی چون مس برنج و… و یا آثار کهنگی بر روی المان های چوبی، گچی و… می باشد. از پتینه کاری به منظور ایجاد فضایی قدیمی و کلاسیک استفاده می شود.

در این مطلب به تکنیک ها و طرح هایی که بر روی سقف با استفاده از پتینه می توان انجام داد می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پتینه کاری را بر روی چه سطوحی می توان اجرا کرد؟

در این هنر از موادی چون رنگ و چسب استفاده می گردد؛ بنابراین بر روی هر سطحی که بتوان از رنگ و چسب استفاده کرد، پتینه نیز قابل اجرا می باشد. به طور کلی از پتینه کاری ساختمان می توان بر روی سقف های گچی، فلزی، چوبی، گچبری، کناف کاری و حتی سقف های صفر و بدون تزیین استفاده نمود.

تکنیک های پتینه کاری بر روی سقف

گاهی ممکن است به خانه ای وارد شوید که هیچ تزییناتی بر روی دیوار و سقف آن خانه وجود ندارد؛ در این صورت ممکن است شما آن خانه را بی روح و زشت تلقی کنید. تزییناتی که بر روی دیوارها و سقف انجام می شود تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه دارد.

عکس خدمات پتینه کاری بر روی سقف با مناسب ترین قیمتها

پتینه کاری یکی از کارهایی است که بدین منظور می توان مورد استفاده قرار داد. در ادامه به طور مختصر تکنیک های پتینه کاری بر روی سقف را شرح می دهیم:

 پتینه کاری سقف با رنگ

در این تکنیک ابتدا باید زیرسازی سقف مانند بتونه کاری و سنباده زنی انجام شود. پس از آن رنگ کاری به وسیله قلمو، پمپ و یا غلطک و با استفاده از رنگ دلخواه انجام می گردد.

دقت کنید که رنگ کاری سقف با استفاده از قلمو و غلطک کار بسیار سختی است؛ به همین دلیل استفاده از پمپ روشی راحت تر و سریع تر به نظر می رسد.

پس از این که رنگ کاری تمام و سقف خشک شد، نوبت پتینه کاری می رسد. در پتینه کاری با رنگ، استاد پتینه کار با استفاده از یک اسفنج یا پارچه طرح مورد نظر خود را بر روی سطح رنگ کاری شده اجرا می کند. این تکنیک از جمله روش های پرطرفدار برای پتینه کاری سقف به شمار می رود.

تکنیک پتینه کاری رنگ کنده شده

در این روش نیز مانند روش قبلی ابتدا زیرسازی و رنگ کاری سقف انجام می شود؛ با این تفاوت که برخلاف تکنیک قبلی رنگ نباید خشک شود. پس از رنگ کاری، با استفاده از یک دستمال یا اسفنج بر روی رنگ خشک نشده ضرباتی زده می شود. این کار سبب کنده شدن رنگ و در نهایت ایجاد ظاهری قدیمی و کهنه می گردد.

 تکنیک ورق طلا یا ورق نقره

این تکنیک بر روی سقف های گچبری شده، سقف های کناف، سقف های چوبی و… انجام می گردد. بدین صورت که با استفاده از چسب پتینه و قلمو و دست، نسبت به چسباندن ورقه های طلا یا نقره اقدام می گردد. پس از آن به وسیله یک قلمموی خشک، قسمت های اضافه کار تمیز می شود.

عکس خدمات پتینه کاری بر روی سقف با مناسب ترین قیمتها

پتینه کاری با تکنیک ورق طلا یا نقره بسیار کاربردی و زیباست و با نورپردازی مخفی و لوسترهای کلاسیک بر زیبایی آن افزوده می شود.

تکنیک نقاشی کلاسیک بر روی سقف

یکی از روش های نسبتاً گرانقیمت و زیبا در هنر پتینه کاری تکنیک نقاشی بر روی سقف می باشد. گرانقیمت بودن این روش به دلیل هنر نقاشی است که به صورت درجا اجرا می گردد.

در این روش، نقاشی کلاسیک به صورت برچسب هایی ست که به وسیله چسب به سقف چسبانده می شود و با استفاده از تکنیک های دیگر ظاهر کهنه به آن داده می شود. در این تکنیک، نقاشی ها به صورت طرح هایی از خدایان رومی، گل و بوته و یا بته جقه اجرا می گردد.

کدام تکنیک برای کدام نوع سقف مناسب است؟

معمولاً برای سقف های کوتاه و یا سقف اتاق خواب ها بیشتر از تکنیک پتینه کاری با رنگ استفاده می شود. در سقف های بلند روش پتینه کاری با ورق طلا و نقره بر روی گچبری ها و یا تکنیک نقاشی کلاسیک، بسیار زیبا جلوه می کند. این هنر از آن جایی که به سبک دکوراسیون کلاسیک تعلق دارد، بیشتر برای خانه هایی با متراژ بالا مناسب است.

کلام پایانی

پتینه کاری نقش قلم با دیدگاه باز به حرفه نقاشی ساختمان نگاه می کند و عقیده دارد که رضایت مشتری علاوه بر اینکه منافع مادی دنیوی برایش به دنبال دارد بیشتر از آن منافع معنوی اخروی دارد. چرا که پروردگار متعال همیشه و هر لحظه ناظر بر اعمال بندگانش می باشد بنابراین ما همیشه و هر لحظه به دنبال رضایت مشتریانمان که با خلوص نیت به ما اعتماد کردند و کارشان را در اختیار ما قرار دادند هستیم.

شماره تلفن همراه: حسینزاده ۰۹۱۲۳۸۰۲۹۷۶