آموزش رویت

ساختمانچی

در انتخاب و خرید باربیکیو باید نکاتی را در نظر گرفت که رضایت و کاربرد کافی را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین قبل از انتخاب، باید با انواع مدل ها و کاربردهای باربیکیو، مزایا و معایب آن ها آشنا شوید تا خریدی مطمئن و زیبا داشته باشید.

به همین منظور، ساختمانچی نوشته ای را برای شما عزیزان آماده کرده است که در خرید این محصول منحصربفرد و کاربردی به شما کمک می کند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایده های انتخاب و طراحی باربیکیو مناسب

طراحی باربیکیو به سبک روستیک

اگر یکی از طرفداران سبک روستیک هستید می توانید محل قرارگیری باربیکیو خود را به شکل زیر طراحی نمائید. این طرح به طور کامل با استفاده از سنگ اجرا می شود و حسی از قرون وسطی و سبک مدیترانه ای را تداعی می کند.

مدل باربیکیو

طراحی باربیکیو در محل های بارانی

طرح زیر، ایده ای مناسب برای اجرا در مکان های مرطوب و مناطق بارانی است. شما می توانید باربیکیو خود را در مکانی خارج از ساختمان که دارای سقف است و برای صرف غذا در نظر گرفته می شود، تعبیه کنید. با اجرای این طرح در روزهای بارانی با خیالی آسوده می توانید غذای خود را روی باربیکیو حاضر و سرو نمایید.

باربیکیو

طراحی باربیکیو در زیر آلاچیق

کباب کردن در زیر آلاچیق در روزهای بارانی حسی عالی و دوست داشتنی به ارمغان می آورد. اندازه آلاچیق به اندازه باغ شما بستگی دارد. اگر باغ شما کوچک است می توانید یک آلاچیق کوچک بسازید و باربیکو را در زیر آن تعبیه نمائید.

عکس باربیکیو

طراحی باربیکیو در فضای باز و بدون سقف

اجرای طرح زیر در مکان هایی که آب و هوای آن غیر قابل پیش بینی می باشد کمی ریسک پذیر است. تعبیه یک باربیکیو در فضای آزاد و بدون سقف ایده ای جالب محسوب می شود. این طرح باربیکیو از جمله طرح های مدرن است که می توان آن را در ویلاهای مدرن امروزی اجرا نمود.

باربیکیو مدرن

طراحی باربیکیو در پاسیو

در تصویر زیر شما شاهد یک فضای نشیمن در هوای آزاد یا همان پاسیو هستید. این مکان فرصتی مناسب برای تماشای فیلم، گپ و گفت و صرف شام با دوستان و خانواده فراهم می کند. با اجرای این طرح می توانید در کنار دوستان شام را حاضر کرده و لحظاتی به یاد ماندنی در کنار آن ها سپری کنید.

عکس باربیکیو

طرح زیر یک مکان ایده آل برای کباب کردن و طبخ غذا در فصل تابستان است. میز نهارخوری که در جلوی باربیکیو قرار گرفته برای تمام اعضای خانه این امکان را فراهم می کند که از زمانی که مواد غذایی در حال گریل هستند تا زمان صرف غذا زمان زیادی را در کنار هم بگذرانند.

انواع باربیکیو

طراحی باربیکیو دور از محل نشیمن

ممکن است شما تمایل داشته باشید محل کباب‌کردن و آماده نمودن غذا دور از مهمانان باشد و فضایی جداگانه در باغ به آن اختصاص داده شود. طرح زیر ایده ای مناسب برای افرادی است که می خواهند باربیکیو را در مکانی با فاصله از مهمانان قرار دهند.

انواع باربیکیو

طراحی باربیکیو با انواع سنگ

اگر علاقه ای به سبک های کلاسیک و روستیک ندارید می توانید باربیکیو خود را با انواع سنگ ترکیبی بسازید، سپس فضای نشیمن را با مبل و صندلی مدرن پر کنید. این نشیمن گاه زیبا نمایی مدرن در هوای آزاد ایجاد می کند و مکانی مناسب برای گذران وقت با دوستان و خانواده فراهم می نماید.

باربیکیو سنگی

استفاده از میز در کنار باربیکیو برای قرار دادن وسایل

طرح زیر یک باربیکیوی کاملاً متفاوت از سایر مدل هایی که تاکنون به آن اشاره شد را به نمایش می گذارد. این باربیکیو به نحوی تولید می شود که در کنار آن یک میز برای قرار دادن مواد غذایی و لوازم موردنیاز قرار گرفته است.

طراحی باربیکیو

ایجاد محلی برای قرار دادن نوشیدنی در زیر باربیکیو

اگر شما فضای کافی برای ساخت باربیکوی زیر دارید می توانید فضایی برای قرار دادن نوشیدنی در زیر آن تعبیه کنید. این باربیکیو این امکان را برای مهمانان فراهم می کند که تا حاضر شدن غذا نوشیدنی سرو کنند.

کباب پز

طراحی باربیکیو در کنار استخر

اگر در حیاط ویلای خود استخر دارید، می توانید باربیکیو را در کنار آن تعبیه کنید. کباب‌کردن در روزهای گرم تابستان در کنار استخر حسی عالی به ارمغان می آورد.

مدل کباب پز

ساخت باربیکیو در بالکن

یکی از المان هایی که می توانید در طراحی بالکن، حیاط خلوت و باغ مورد استفاده قرار دهید، باربیکیو می باشد. بدون شک خرید و ساخت باربیکیو از ایده های جذاب و منحصربفرد در محوطه سازی می باشد. در صورت تمایل، این امکان وجود دارد که خود نسبت به ساخت باربیکیو در تراس خانه اقدام نمایید.

بخوانید!  ایده های طراحی باغچه کوچک ویلا و حیاط[+آموزش ساخت باغچه]

باربیکیو انواع مختلفی دارد. برای مثال، باربیکیوهای مدرن، آجری، سیمانی، گازی و ذغالی نمونه ای از باربیکیوهایی هستند که می توان در طراحی بالکن از آن ها استفاده کرد.

انواع باربیکیو

باربیکیو آجری

اگر به دنبال ساخت باربیکیو از جنس آجر هستید، در ابتدا باید مکان مناسب برای ساخت باربیکیو انتخاب نمایید. مکانی که به این منظور انتخاب می نمایید، باید به دور از هرگونه ماده اشتعال زا باشد.

انجام این کار در جهت حفظ ایمنی لازم و ضروری می باشد. پس از انتخاب مکان مناسب، باید به اجرای زیرسازی بپردازید. سطح زیرین که قصد ساخت دیواره باربیکیو بر روی آن را دارید، باید کاملا مسطح باشد.

پس از اجرای زیرسازی، نوبت به قرار دادن آجرها می رسد. بهتر است قبل از شروع به انجام کار، ابتدا آجرها را بر روی یکدیگر بچینید تا ارتفاع موردنظر مشخص شود.

ارتفاع باربیکیو باید به گونه ای باشد که در هنگام کار کردن با آن احساس راحتی داشته باشید. پس از مشخص‌شدن ارتفاع به وسیله ملات آجرها را بر روی یکدیگر ثابت کنید.

توجه کنید که عرض باربیکیو باید با توجه به منقل که در داخل آن قرار می گیرد، مشخص شود. نکته مهمی که در هنگام ساخت باربیکیو باید به یاد بسپارید، ایجاد فاصله به اندازه یک آجر در پشت آن می باشد.

این کار برای ورود و خروج هوا لازم و ضروری می باشد. پس از این که ساخت باربیکیو به پایان رسید، می توانید نسبت به اجرای تزئینات آن اقدام نمایید. برای مثال می توانید از یک سایبان برای آن استفاده نمایید.

ابعاد باربیکیو آجری

از نکات مهمی که در هنگام ساخت باربیکیو آجری باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد باربیکیو می باشد. طول باربیکیو باید با قد شما متناسب باشد. در این صورت کار با آن بسیار راحت می شود. عرض آن نیز باید متناسب با عرض منقلی باشد که قصد استفاده از آن را دارید.

باربیکیو آجری

باربیکیو سیمانی

همان گونه که از نام این باربیکیو پیداست، برای ساخت آن از سیمان استفاده می شود. استفاده از این مدل باربیکیو برای حیاط خلوت، باغ، بالکن و دیگر محوطه ها مناسب می باشد.

باربیکیو ذغالی

ساخت باربیکو ذغالی نیز مانند باربیکیو آجری می باشد. نکته مهم در ساخت این گونه باربیکیو، استفاده از ذغال برای طبخ می باشد. به این منظور عموما از یک منقل فلزی استفاده کرده و داخل آن را از ذغال پر می کنند و مورد استفاده قرار می دهند.

باربیکیو ذغالی

معایب و مزایا باربیکیو ذغالی

از مزایای خرید و استفاده از باربیکیو ذغالی می توان به هزینه پایین تر آن ها نسبت به باربیکیو گازی اشاره کرد. هم چنین استفاده از این مدل باربیکیو باعث ایجاد یک طعم دودی می شود و غذا را به نرم می کند و به آرامی می پزد. باربیکیوهای ذغالی می توانند با آجر یا سنگ تولید شوند و یا قابل حمل باشند.

از جمله اساسی ترین معایب استفاده از باربیکیو ذغالی می توان به دود بسیاری که استفاده از آن ها ناشی می شود، اشاره کرد. همچنین روشن کردن باربیکوهای ذغالی به زمان کافی و حوصله بالا نیاز دارد.

باربیکیو گازی

این نوع باربیکیو را از مراکز خرید این محصول می توانید تهیه کنید. باربیکیو گازی انواع و مدل های متفاوتی دارد و برای مکان هایی استفاده می شود که سبک مدرن در آنجا بکار می رود. همچنین بیشتر برای محل های پوشیده و یا مکان هایی که رطوبت کم است، استفاده می شود.

باربیکیو گازی

معایب و مزایا باربیکیو گازی

از مزایای خرید و استفاده از باربیکیو گازی می توان به گرم‌شدن و آماده‌شدن سریع آن ها برای طبخ گوشت اشاره کرد. هم چنین این امکان برای شما وجود دارد که درجه حرارت آن ها را کم یا زیاد کنید و در آخر می توان سینی آن را شست و تمیز کرد.

باربیکیوهای گازی در انواع و ابعاد گوناگون وجود دارند و نصب آن ها به راحتی و با سرعت صورت می گیرد. استفاده از باربیکیو گازی در مقایسه با باربیکیو ذغالی معایبی دارد.

بخوانید!  سقف متحرک تلسکوپی و کاربرد آن در استخر و گلخانه

این گونه باربیکیوها در مقایسه با باربیکیو ذغالی حرارت زیادی ایجاد نمی کنند. بنابراین پخت به وسیله آن به خوبی ذغال نمی شود. از دیگر معایب استفاده از این مدل باربیکیو هزینه بالای استفاده از آن می باشد.

باربیکیو پیش‌ساخته

باربیکیوهای پیش‌ساخته، نمونه های آماده‌ای هستند که می توان از آن ها در فضای موردنظر استفاده کرد. انتخاب نمونه ای متناسب از این مدل باربیکیو با طراحی محوطه تنها نکته ای است که باید به آن توجه کنید. این باربیکیوها در انواع ذغالی و گازی قابل خرید می باشند.

باربیکیو برقی

اگر قصد خرید این نوع باربیکیو را دارید باید در نظر داشته باشید محیطی که می خواهید از این محصول استفاده کنید دارای پریز برق باشد. همچنین دقت کنید پس از خرید این مدل باربیکیو باید آن را در محیطی پوشیده، دور از باران و نور مستقیم خورشید قرار بدهید.

معایب و مزایا باربیکیو برقی

این مدل باربیکیو بسیار شیک و زیبا است و مناسب برای دکوراسیون های مدرن می باشد، اما معایبی نیز دارد؛ از جمله قیمت بالای آن نسبت به دیگر انواع باربیکیو. همچنین به دلیل عدم استفاده از ذغال در این مدل، غذا طعم طبیعی و دودی نخواهد داشت.

باربیکیو برقی

تمیز کردن باربیکیو

تمیز کردن باربیکیو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و همیش پس از استفاده باید نسبت به تمیزکاری آن اقدام نمود. نکته مهم این است که اجازه دهید باربیکیو خنک شود، سپس آنرا تمیز نمود.

باربیکیوهای ذغالی، سنگی و آجری به تمیزکاری چندان مهمی نیاز ندارند و تنها باید خاکسترهای ذغال را از روی آن تمیز کرد. باربیکیوهای برقی و گازی حساسیت بیشتری دارند و باید به خوبی تمیز گردند تا به مدت زیادی کار کنند.

برای تمیز کردن این گونه باربیکیوها تنها از مقداری آب و صابون استفاده نمایید. استفاده از مواد شیمیایی برای این گونه باربیکوها لزومی ندارد.

نکات ایمنی در استفاده از باربیکیو

  • باربیکیو خود را دور از خانه یا محلی که افراد می نشینند قرار دهید.
  • از استحکام پایه های باربیکیو اطمینان حاصل فرمایید.
  • پس از هر بار استفاده باربیکیو خود را تمیز و مرتب نمایید.
  • در باربیکیوهای گازی حواستان به نشتی لوله های گاز باشد.
  • در باربیکیوهای برقی و گازی در صورت خاموش شدن شعله، برای روشن‌کردن مجدد صبر کنید.
  • از نزدیک‌شدن کودکان و حیوانات خانگی به باربیکیو خودداری نمایید.
  • اگر باربیکیو دارید، در استفاده از مواد اشتعال زا دقت کنید.
  • به منظور مهار کردن آتش احتمالی، وسایل ایمنی لازم را محیا نمایید.
باربیکیو

نکات مهم قبل از خرید

ابتدا باید هدف از خرید و نوع غذایی که می خواهیم روی آن طبخ کنیم، را مشخص کنیم. این مسئله مهم است که تعیین کنید می خواهید از باربیکیو در خانه استفاده کنید یا در حیاط و یا می خواهید هنگام گشت و گذار همراه خود ببرید.

همچنین در نظر بگیرید که از چه حجمی از غذا می خواهید استفاده کنید. آیا قصد استفاده شخصی از آن را دارید یا برای مهمانی های شلوغ می خواهید بکار ببرید؟

مورد دیگری که در زمان خرید باربیکیو اهمیت زیادی دارد جنس صفحه های گریل می باشد که باید مرغوب و با کیفیت باشد و در آخر مهم ترین فاکتور برای خریداران، قیمت است و باید براساس میزان بودجه، نوع و مدل باربیکیوی خود را انتخاب کنید.

با توجه به این نکات و مواردی که در ادامه بررسی می کنیم، می توانید باربیکیو مورد علاقه و مناسب خود را انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت باربیکیو

قیمت خرید باربیکیو ذغالی و گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در قیمت آن ها می توان به برند، مدل، نوع و اندازه باربیکیو اشاره کرد.

کلام آخر

یکی از بهترین روش ها برای طبخ کباب استفاده از باربیکیو می باشد و انتخاب این المان زیبا می تواند به زیبایی و جذابیت محیط بسیار کمک کند. از باربیکیو می توان در داخل خانه، پاسیو، حیاط، باغ و بالکن استفاده کرد.

اگر به دنبال باربیکیو سنتی هستید و می خواهید طعم غذای شما با دود ذغال آغشته شود، پیشنهاد ما استفاده از انواع آجری و ذغالی می باشد.

اما اگر دردسرهای این نوع باربیکیو مانند ذغال و دوده و کثیفی های حاصل از آن شما را ناراحت می کند، ما به شما انواع گازی و برقی را پیشنهاد می دهیم.