آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی فکر کرده اید؟ همانطور که می دانید رنگ قهوه ای یکی از رایج ترین رنگ ها در طراحی داخلی محسوب می شود.

قهوه ای، رنگی کلاسیک است و باعث ایجاد تفاوت در فضاهای بزرگ و کوچک می شود و حسی دنج و صمیمی در آن ها ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های نارنجی، قرمز یا زرد با رنگ های خاکستری یا مشکی ترکیب رنگ زیبایی ایجاد می کند که در اکثر دکوراسیون داخلی های سنتی و مدرن وجود دارد.

چوب طبیعی دقیقاً قهوه ای است. بنابراین اگر می خواهید این رنگ را به خانه خود اضافه کنید، استفاده از محصولات چوبی راحت ترین روش برای انجام این کار می باشد.

در این نوشته از ساختمانچی شما با انواع رنگ هایی که در کنار قهوه ای ترکیبی زیبا ایجاد می کنند آشنا خواهید شد و با استفاده از آن ها می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب نموده و در طراحی دکوراسیون آن را به کار ببرید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چه رنگ هایی با قهوه ای همخوانی دارند؟

قهوه ای به راحتی با سایر رنگ ها همخوانی پیدا نمی کند، به همین دلیل انتخاب یک ترکیب زیبا بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب یک رنگ مناسب در کنار قهوه ای می توانید بر اساس سلیقه خود اتاقی مدرن یا سنتی داشته باشید.

در انتخاب این رنگ دقت کنید؛ زیرا در صورت انتخاب رنگ نامناسب بعد از تکمیل دکوراسیون منزل احساس پشیمانی خواهید کرد. رنگ های مناسب جهت ترکیب با قهوه ای به شرح زیر می باشند:

ترکیب سفید با قهوه ای

قهوه ای وقتی با رنگ سفید ترکیب شود تاثیر عمیق تری بر دکوراسیون خواهد گذاشت. یک دیوارپوش چوبی بلند برای داشتن سایه شکلاتی رنگ در دکوراسیون داخلی کافی می باشد.

قهوه ای بسیار تیره و خسته کننده است اما وقتی در کنار سفید قرار می گیرد باعث ایجاد یک نقطه کانونی عالی در فضای اتاق می گردد.

قهوه ای با سفید

ترکیب مسی با قهوه ای

قهوه ای شکلاتی را در نظر بگیرید که با سایه مسی ترکیب می شود. واقعاً شگفت انگیز است! ته رنگ های قرمز باعث می شوند رنگ قهوه ای بسیار شیک و نرم به نظر بیاید. این ترکیب رنگی نه تنها اتاق را تیره نشان نمی دهد، بلکه دکوراسیونی دنج و مدرن را به نمایش می گذارد.

قهوه ای و مسی

ترکیب رنگ های گرم با قهوه ای

رنگ های گرم مانند نارنجی و رنگ زرد که یادآور پاییز هستند با قهوه ای همخوانی بی نظیری دارند. با انتخاب یکی از این رنگ ها اتاق راحت تر و گرم تر به نظر می آید، زیرا آن ها جزء رنگ های گرم محسوب می شوند.

شما می توانید آثار هنری مختلفی که در پالت رنگی آن ها از ترکیب رنگ های گرم با قهوه ای استفاده می شود را در منزل خود قرار دهید و مبلمان و عناصر دکوراتیو را با آن ها هماهنگ نمایید.

ترکیب رنگ های گرم با قهوه ای

ترکیب آبی با رنگ قهوه ای

وقتی در مورد رنگ هایی که با قهوه ای همخوانی دارند فکر می کنید احتمالاً رنگ آبی به ذهنتان خطور نمی کند. ترکیب رنگ قهوه ای با سایه های آبی رنگ فضایی ایده آل و آرام به وجود می آورد.

بخوانید!  استفاده از رنگ صورتی در طراحی خانه

فرقی نمی کند فضای شما اتاق خواب باشد یا حمام، با انتخاب سایه های مناسب آبی و قهوه ای به نتیجه ای شگفت آور دست خواهید یافت. در نظر داشته باشید که رنگ سبز آبی مکمل رنگ قهوه ای است و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نمای بسیار جذابی ایجاد می کند.

ترکیب رنگ آبی با رنگ قهوه ای

ترکیب رنگ های پاستیلی با قهوه ای

ممکن است همیشه در ذهن خود این ایده را داشته باشید که رنگ آبی فقط با رنگ های سبز یا صورتی ترکیب می شود، زیرا آن ها رنگ های پاستیلی هستند اما افزودن رنگ قهوه ای به آن ها فضایی کلاسیک در اتاق ایجاد می کند.

اگر این رنگ های روشن را دوست دارید بهتر است بدانید اتاق خواب شما با این ترکیب فضایی جوان پسند ایجاد نمی کند، بلکه اگر کمی رنگ قهوه ای به ترکیب صورتی و آبی اضافه کنید فضایی متفاوت خواهید داشت.

ترکیب رنگ های پاستیلی با قهوه ای

ترکیب نارنجی با قهوه ای

همانند رنگ زرد، نارنجی نیز در کنار رنگ قهوه ای ترکیبی بی نظیر ایجاد می کند. ترکیب این دو رنگ فوق العاده است؛ زیرا هر کدام از آن ها حسی کاملاً متفاوت در فضا به وجود می آورند.

برخلاف رنگ نارنجی که رنگی درخشان و زنده است، رنگ قهوه ای تاریک و عمیق می باشد. استفاده از این دو رنگ به تنهایی توصیه نمی شود، بنابراین بهتر است از ترکیب آن ها در کنار هم برای طراحی داخلی استفاده نمائید.

ترکیب رنگ نارنجی با قهوه ای

ترکیب فیروزه ای با قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه ای با فیروزه یک ترکیب رنگی بسیار رایج است. اکثر خانم های با ذوق و خلاق برای رنگ اتاق خواب یا اتاق نشیمن از ترکیب قهوه ای و فیروزه ای استفاده می کنند.

علارغم این که این ترکیب رنگ با سبک سنتی تطبیق دارد، از آن می توان برای طراحی دکوراسیون به سبک مدرن نیز استفاده نمود.

ترکیب رنگ فیروزه ای با قهوه ای

طیف رنگ قهوه ای

طیف های متفاوتی از قهوه ای وجود دارند؛ از خیلی تیره تا خیلی روشن. این که کدام یک از این تن ها را انتخاب می کنید اهمیتی ندارد، زیرا ترکیب آن ها در هر صورت بسیار ایده آل و جذاب است.

شما می توانید طیف خیلی روشن یا خیلی تیره را به عنوان رنگ پایه انتخاب نمایید. در هر صورت این ترکیب رنگی نمایی بسیار جذاب خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که برای مکان هایی که نور کافی ندارند استفاده از این ترکیب باعث تیره تر شدن فضا می شود.

طیف رنگ قهوه ای

ایده های استفاده از قهوه ای در دکوراسیون داخلی

استفاده از قهوه ای برای رنگ آمیزی دیوار

اگر وسیله هایی مانند مبلمان که از آن ها در طراحی خانه استفاده کرده اید، رنگ روشنی دارند بهتر است طیف تیره تری از رنگ قهوه ای را مورد استفاده قرار دهید. از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار غالب استفاده نمایید.

بخوانید!  استفاده از رنگ نارنجی و ترکیبات آن در طراحی دکوراسیون خانه

در هنگام استفاده از این رنگ باید توجه داشته باشید که توازن لازم میان اجزای موجود در اتاق برقرار شود. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از قهوه ای تیره باعث ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق می شود.

استفاده از رنگ قهوه ای برای رنگ آمیزی دیوار

استفاده از قهوه ای در فضای رسمی و غیر رسمی

رنگ قهوه ای از جمله رنگ هایی است که می توان از آن در بیش تر طراحی ها، از طراحی دفتر کار تا طراحی اتاق خواب استفاده کرد.

دلیل این امر، وجود قهوه ای در اکثر فضاهای اطراف می باشد. استفاده از این رنگ برای صندلی های چرمی و یا در دیگر بافت ها، به راحتی باعث ایجاد نمایی زیبا می شود.

استفاده از رنگ قهوه ای در فضای رسمی و غیر رسمی

استفاده از قهوه ای در آشپزخانه

از آن جا که رنگ قهوه ای طیف رنگی متنوعی داشته و راه های زیادی برای استفاده از این رنگ در طراحی داخلی وجود دارد، این رنگ محبوبیت بالایی بین افراد پیداکرده است.

استفاده از قهوه ای در طراحی آشپزخانه نیز کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال استفاده از کابینت های چوبی و کانتر قهوه ای از نمونه ایده هایی است که با استفاده از قهوه ای در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رنگ قهوه ای در آشپزخانه

استفاده از قهوه ای در کنار الگوهای مختلف

الگوها می توانند در عین خنثی بودن، نمای جذاب و چشمگیری نیز ایجاد کنند. برای مثال استفاده از شکل های هندسی مانند دایره، مربع، زیگزاگ و… که در آن ها از رنگ قهوه ای یا رنگ های تیره استفاده می شود، می تواند از ایده های کاربردی در این زمینه باشد. برای انتخاب رنگ مناسب این الگوها نیز می توانید از رنگ هایی مانند برنز یا رنگ های متالیک استفاده نمایید.

استفاده از رنگ قهوه ای در کنار الگوهای مختلف

کلام پایانی

همانطور که گفتیم در طراحی دکوراسیون داخلی، قهوه ای از جمله رنگ های تاثیرگذار تلقی می شود. این رنگ نمادی از زمین می باشد و استفاده از آن نمایانگر این است که شما فردی مهمان نواز و خون گرم هستید.

به علاوه استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی داخلی خانه به شما این امکان را می دهد که در کنار آن از رنگ های دیگری هم استفاده نمایید.

این رنگ طیف های مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود از میان آن ها یکی را انتخاب کنید. برای مثال شما می توانید از رنگ بژ یا قهوه ای تیره استفاده نمایید.

در این جا به بیان ایده هایی مناسب در زمینه چگونگی استفاده از قهوه ای در طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم که امیدواریم از مطالعه آن لذت ببرید و جهت ایده از این نکات استفاده نمایید.