آموزش رویت

ساختمانچی

هنگام خرید اجاق گاز فردار یا همان گاز مبله به موارد متعددی باید بیاندیشید. جنس، قیمت، تعداد شعله ها، گنجایش فر و … تنها تعدادی از این فاکتورها می باشند.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با مشخصات اجاق گازهای فردار و راهنمای خرید این محصول آشنا شوید.

اجاق گاز فردار یا مبله

گاز فردار به نوعی اجاق گاز گفته می شود که طرفداران بسیاری دارد. اگرچه امروزه با کوچک شدن فضای آشپزخانه ها و روی آوردن مردم به زندگی مدرن، استفاده از گازهای مبله کاهش یافته و به جای آن اجاق گاز رومیزی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. اما هنوز هم این گازها را می توان از جمله پرطرفدارترین انواع اجاق گاز در نظر گرفت.

با خرید گازهای فردار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم برای پخت و پز انواع غذا از شعله های آن استفاده کنید و هم از فر برای سرخ کردن مرغ و جوجه یا درست کردن پیتزا و … استفاده نمایید.

مشعل ها و جوجه گردان موجود در فر گاز می تواند تجربه ای بی نظیر از عطر و طعم یک مرغ سوخاری را برای شما به ارمغان آورد. همچنین از فر می توانید برای پخت انواع کیک و شیرینی نیز استفاده نمایید و از پخت آن ها لذت ببرید.

گاز فردار

راهنمای خرید گاز فردار

جنس بدنه اجاق

جنس بدنه اجاق گازهای فردار معمولا به دو دسته لعابی و استیل دسته بندی می شود. در گازهای استیل، تمام رویه و بدنه محصول از استیل می باشد، در حالی که در اجاق های لعابی قسمت های مذکور، از جنس لعاب حرارت دیده می باشد.

در برخی از گازهای فردار، رویه استیل و بدنه لعابی می باشد. استیل سبب افزایش طول عمر محصول می شود و مقاومت گاز را در برابر خوردگی بالا می برد. پوشش های لعابی نیز مزیت های بسیاری دارند از جمله این که به راحتی تمیز می شوند.

تعداد شعله های گاز

تعداد شعله های گاز تابع برخی موارد کلی مانند تعداد اعضای خانواده، ابعاد آشپزخانه و کابینت ها می باشد. اجاق های دو یا سه شعله برای خانواده های کم جمعیت مناسب است و نیازی به صرف هزینه زیاد بابت خرید اجاق های پنج و شش شعله نمی باشد.

توان حرارتی شعله ها

یکی از مهم ترین موارد در انتخاب گاز، توان حرارتی شعله ها به خصوص شعله پلوپز می باشد. مقدار توان این شعله باید بین 3.8 تا 4 کیلو وات باشد. کمتر از این مقدار نشان دهنده توان حرارتی کم گاز است که می تواند در هنگام پخت و پز، کار شما را سخت کند.

شعله وسطی پلوپز توسط دو شیر گاز به صورت جداگانه کنترل می شود. این قابلیت سبب می شود تا شعله مرکزی و شعله های کناری به صورت همزمان یا مجزا کنترل شوند.

بخوانید!  کابینت با روکش هایگلاس بهتر است یا با سایر روکش ها!

ترموکوپل

در اجاق گازهای مبله جدید از ترموکوپل استفاده می شود. ترموکوپل سبب می شود تا هنگام قطع شعله، جریان گاز نیز به طور خودکار قطع شود و خطر آتش سوزی یا گاز گرفتگی به حداقل برسد.

در هنگام خرید اجاق گاز علاوه بر شکل ظاهری و موارد گفته شده، به ایمنی آن نیز توجه داشته باشید. اجاق گازهای مبله ترموکوپل دار و فندک دار با امنیت بالا بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند.

خرید اجاق گاز فردار

فندک اتوماتیک

از دیگر مواردی که هنگام خرید محصول موردنظر خود باید به آن توجه کنید فندک اتوماتیک می باشد. فندک اتوماتیک با چرخاندن ولوم ها و فشار به سمت داخل، روشن می شود و دیگر نیازی به فندک دستی نمی باشد.

صفحه نمایش اجاق گاز مبله

صفحه نمایش از دیگر مواردی است که امروزه وجود آن برای هر نوع گازی ضروری شده است. با استفاده از این صفحه نمایش می توانید برای پخت غذای خود زمان تعیین کنید و یا هشدار دهنده اتمام پخت آن را فعال نمایید تا هر موقع غذای شما پخت، اطلاع رسانی کند.

از این صفحه نمایش برای کارهای دیگری نیز چون وضعیت فعال یا غیرفعال بودن جوجه گردان، چراغ داخل فر و … نیز می توان استفاده نمود.

صفحات نمایش زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهند که بخواهید از فر گاز استفاده نمایید. زیرا زمان پخت و اتمام کار را به شما نشان می دهند و سبب می شوند تا علاوه بر جلوگیری از سوختن غذا، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.

فر گاز

فر گاز پس از شعله ها از مهم ترین قسمت های گاز هستند که هنگام خرید باید به خوبی بررسی شوند. نحوه چیدمان سینی ها و طبقات در محفظه فر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

پخت غذا در فر گاز به نگهداری از درجه حرارت مشخصی در فضای کاملا بسته، بستگی دارد. این امر سبب می شود تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود و غذای شما در زمان حداقلی می پزد.

هنگام خرید اجاق گاز فردار، به درب فر نیز توجه کنید و مطمئن شوید که به خوبی باز می شود. به طور کلی گازهای فردار از یک کابین فر در تشکیل می شوند.

اما امروزه مدل های جدیدی از این گازها به بازار عرضه می شوند که دارای دو یا سه فر نیز می باشند و می توان به طور همزمان از آن ها استفاده کرد.

ظرفیت فر گاز از دیگر نکات پر اهمیت در خرید گاز مبله می باشد. هر اندازه که فر شما بزرگ تر باشد و گنجایش بیشتری داشته باشد، امکان درست کردن غذای بیشتری را نیز برای مهمانی های شما فراهم می کند.

خرید گاز فردار

جنس شبکه

شبکه های گاز باید از جنس فولاد و روکش لعاب یا چدن باشند تا هنگام روشن بودن شعله ها و تماس با حرارت، به راحتی آسیب نبینند.

بخوانید!  آباژور چوبی، مناسب برای دکوراسیون کلاسیک و مدرن

صفحات چدنی و فولادی سبب استحکام و طول عمر بالای محصول می شوند و معمولا از وزن بالایی برخوردار می باشند. این صفحات سبب ایجاد تعادل در زمان قرارگیری ظروف سنگین در یک سمت آن ها می شوند.

استاندارد و کیفیت اجاق گاز

اجاق گاز از پر مصرف ترین المان ها در خانه و آشپزخانه محسوب می شود بنابراین توجه به درجه مصرف انرژی آن، از جمله نکات حائز اهمیت می باشد.

دقت کنید از برندهای معتبر و خوشنام تولیدکننده اجاق گاز خرید کنید تا علاوه بر زیبایی ظاهری، از گازی با کیفیت بالا برخوردار شوید.

برندهای معتبر در زمینه ساخت اجاق گاز فردار یا مبله

از معروف ترین برندهای تولید کننده اجاق گاز خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجاق گاز بوش
  • اجاق گاز تکنوگاز
  • گاز تریم
  • اجاق گاز ایندزیت
  • اجاق گاز هافنبرگ
  • گاز لایف
  • اجاق گاز لوپز
  • اجاق گاز آلتون

در ایران نیز برندهای سرشناسی به تولید این اجاق ها می پردازند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

  • اجاق گاز اسنوا
  • اجاق گاز سینجر
  • گاز اخوان
  • اجاق گاز استیل البرز
  • اجاق گاز بیمکث
  • گاز ارج خزر

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه راهنمای خرید اجاق گازهای فردار می باشد. امیدواریم با مطالعه این نوشته با نکات مهم که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید آشنا شده باشید و بتوانید خریدی مطمئن، با کیفیت و مقرون بصرفه داشته باشید.

در صورت تمایل می توانید نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید و بگویید که اجاق گازهای فردار بهتر هستند یا اجاق گازهای رومیزی. اهالی ساختمانچی منتظر ارسال نظرات شما کاربران عزیز می باشند.

سوالات متداول

اجاق گاز مبله یا ایستاده چیست؟

به اجاق گازهایی که دارای فر هستند، اجاق گاز ایستاده، مبله یا فر دار گفته می شود.

هنگام خرید اجاق گاز فردار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جنس بدنه، تعداد شعله ها، توان حرارتی شعله ها، ظرفیت فر، صفحه نمایش، ترموکوپل، جنس شبکه، کیفیت و استاندارد، درجه مصرف انرژی، قیمت و … از جمله عوامل مهم در خرید گازهای مبله محسوب می شوند.

برندهای ایرانی تولیدکننده گازهای فردار کدام اند؟

اسنوا، سینجر، اخوان، استیل البرز، بیمکث و ارج از جمله برندهای پرطرفدار تولید کننده گاز در ایران هستند.

برندهای خارجی و معتبر تولیدکننده گازهای فردار کدام اند؟

بوش، ایندزیت، تریم، تکنوگاز، هافنبرگ، لوپز و لایف از جمله برندهای معتبر خارجی در زمینه تولید گازهای فردار محسوب می شوند.