آموزش رویت

ساختمانچی

برج بیمه مرکزی یا همان برج پارس یکی از برج های بسیار زیبا و خیره کننده، واقع در منطقه جردن تهران و خیابان آفریقا می باشد.

این سازه بسیار زیبا، در سال 1390 بنا شد. در همان شب افتتاحیه، رونمایی از این ساختمان و نورپردازی خارق العاده آن، باعث جذب نظر تعداد زیادی از شهروندان به خود شد.

برخی از مردم معتقدند، این برج به قدری جذاب و پرطرفدار میان مردم است که بعد از برج میلاد و میدان آزادی می شود این سازه را به عنوان سومین نماد پایتخت شناخت.

وقتی نگاهی به برج بیاندازیم، اولین چیزی که نظر هر شخص را به خود جذب می کند، طراحی و معماری این برج به سبک اروپایی و شبیه بودن برج، به برج های ایتالیایی می باشد.

طراحی خاص این برج به صورت المان هایی عمودی با ستون هایی کلاسیک است که برگرفته از طراحی ساختمان هایی با معماری یونانی و ایتالیایی می باشد. با ما در این مقاله از ساختمانچی، برای شناخت بیشتر برج بیمه مرکزی (برج پارس) همراه باشید.

مشخصات برج بیمه مرکزی

این ساختمان در کاربری اداری/تجاری بناشده که متعلق به بیمه مرکزی ایران می باشد. متراژ زمین این برج 6000 مترمربع و مساحت آن 905 مترمربع می باشد. این برج 25 طبقه دارد که 5 طبقه از آن زیر زمین بناشده است.

 طبقه همکف این برج دارای سه واحد تجاری 750 متری می باشد. همچنین در این برج 177 پارکینگ را برای استفاده ساکنین و مراجعه کنندگان تدارک دیدند.

سازنده و مالک برج بیمه مرکزی

این سازه توسط گروه مهندسی ویو، به سرپرستی آقای صمد سلیمان زاده مهندسی شد. این گروه از چندین مهندس ماهر در زمینه ساخت و ساز تشکیل می شود که هر کدام از آن ها در حوزه کاری خود، بسیار با تبحر و کارکشته می باشند.

این گروه ساخت برج های معروف دیگری را نیز مانند: برج پتروشیمی، صنایع شیر ایران، روزنامه همشهری و… در رزومه کاری خود دارد که اگر نگاهی به ساخت آنها بیاندازیم در همه آن ها علاوه بر رعایت اصول طراحی، هنر نیز چاشنی کار گردیده است.

اکثر سازه های این گروه در منطقه 1 و 3 تهران می باشد. با گذشت زمان و معروفیت بیشتر این گروه در اجرای برج های لوکس و مدرن و همچنین جاافتادن آن ها در این صنعت، در حال حاضر این گروه یک برند متخصص می باشد که به عنوان سازنده مدرن ترین و لوکس ترین ساختمان ها، معروف می باشند.

همچنین با توجه به اینکه این گروه با معماران معروف شهر همکاری دارد و با طراحی هایی خاص برای ساختمان ها، نظر مشتریان و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب نموده است. این گروه با سابقه چندین ساله خود توانستند، گواهینامه استاندارد در بخش های لازم را به دست بیاورند.

بخوانید!  روش های تخریب ساختمان های فرسوده

نمای داخلی ساختمان

در ابتدا بهتر است از نمای داخلی این برج صحبت به میان آوریم. لابی این برج اولین جایی است که هر شخص در بدو ورود به ساختمان آن را مشاهده می کند. لابی این برج بسیار زیبا و خیره کننده می باشد و به هر شخصی که داخل برج شود، حس بسیار خوبی می دهد.

نمای داخلی این برج نیز مانند نمای خارجی آن بسیار زیبا می باشد و در همان سبک دکوراسیون ایتالیایی بناشده است. این نمای خوب باعث می شود هر مراجعه کننده ای در همان بدو ورود حس بسیار خوبی بگیرد و تاثیر بسیار زیادی بر هر مراجعه کننده ای می گذارد.

نمای خارجی ساختمان

این برج در شب، نمای بسیار خیره کننده ای به خاطر نورپردازی لوکس و زیبایش دارد. نورپردازی این ساختمان توسط گروهی بسیار ماهر انجام می گیرد. این گروه با استفاده از نورپردازی های موضعی، نمای اصلی ساختمان را در شب کاملا نمایان می کند.

همچنین ستون ها و المان های طبقات بالایی، نورپردازی جداگانه ای دارند تا در شب روشنایی جذاب تری داشته باشند. همانطور که در قبل نیز اشاره نمودیم نمای این سازه بیننده را به یاد ساختمان های ایتالیایی می اندازد.

این نوع طراحی برج، خود باعث منحصربه فردی برج در تهران و جذب طرفداران بسیاری می گردد. در بالاترین قسمت برج نمایی گنبدی شکل به چشم می خورد که این نوع سقف برای این ساختمان، بسیار انتخاب خوبی بوده است.

برج بیمه مرکزی

هوشمندی ساختمان

برج بیمه مرکزی و یا همان برج پارس کاملا هوشمند می باشد. منظورمان از هوشمندی ساختمان این است که سرمایش و گرمایش ساختمان، نورپردازی و روشنایی به واسطه یک سیستم مرکزی کنترل می شود و مدیریت همه چیز در بهترین حالت ممکن صورت می گیرد.

سیستم هوشمند کنترل دمای برج، به این گونه ای است که در هر فصل از سال با توجه به دمای آن روز، درجه دمای ساختمان را تغییر می دهد تا همیشه در همه ساعات دمای ساختمان طبیعی و نرمال باشد و برای ساکنین ساختمان راحتی و آسایش بیشتری را فراهم بیاورد.

اینترنت ساختمان

یکی دیگر از امکانات مهمی که در ساختمان موجود است، سیستم اینترنت مرکزی برج می باشد. در این برج تمامی واحدها به سیستم اینترنت با سرعت بالا، مجهز هستند که برای استفاده ساکنین در نظرگرفته می شود.

سالن اجتماعات ساختمان

سالن اجتماعات این برج یکی دیگر از امکاناتی است که در اختیار مالکان واحدها قرار دارد. این سالن در ابعادی بالا با ظرفیت لازم بناشده است.

بخوانید!  کاربرد وال پست چیست؟[+جزئیات اجرای آن]

ساکنین برج برای برگزاری مراسمات مختلف، می توانند از این سالن استفاده نمایند. با وجود این سالن دیگر لزومی به کرایه جایی دیگر برای برگزاری همایش ها نمی باشد.

امنیت ساختمان

وجود نگهبانی 24 ساعته و دوربین های مداربسته به روز، باعث می شود امنیت برج در تمام روز حفظ گردد. یکی دیگر از امکانات امنیتی که برای پیشگیری از حوادث ناگوار ساختمان استفاده می شود، سیستم اطفای حریق خودکار می باشد.

این سیستم در صورت بروز آتش سوزی، آن را به ساکنین اعلام می کند و به صورت خودکار فعال می شود تا آتش را مهار کند. همچنین با اطفای خشک و تر، از بیشتر شدن آتش جلوگیری می کند. در نهایت نیز سبب کاهش خسارت به اموال ساکنین و کاهش آسیب ها می شود.

سایر امکانات ساختمان

به کارگیری سیستم شوتینگ زباله در این برج، جدا از جمع آوری آسان زباله ها، صرفه اقتصادی نیز دارد. همچنین سیستم شوتینگ زباله یکی از امکاناتی است که اغلب مشتریان ساختمان ها طرفدار آن می باشند و هنگام خرید یا کرایه واحد، به این مسئله توجه بسیاری می کنند. درب ریموت دار و وجود آیفون تصویری، از دیگر امکاناتی است که می توان به آن اشاره نمود.

آدرس برج بیمه مرکزی

 برج پارس در محله جردن تهران، خیابان نلسون ماندلا قرار دارد. در این منطقه چهار مجتمع تجاری/اداری قرار دارد که از نظر موقعیت مکانی در کنار مکان‌های مهمی مانند: بیمارستان فوق تخصصی تندیس، پاساژ آسیا، ساختمان بیمه مرکزی و مرکز خرید گلشهر قرار دارد.

سخن نهایی

برج بیمه مرکزی همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم با 25 طبقه، یکی از برج های بلند تهران به حساب می آید. وجود واحدهایی تجاری در طبقه همکف و رستورانی بسیار معروف و مجلل باعث می شود افراد زیادی به این برج بیایند.

محل قرارگیری این برج در یکی از محله های خوب تهران و در شمال شهر، همچنین نمای بسیار خیره کننده برج، هم در طول روز و هم با نورپردازی زیبایی در شب نظر مالکان و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب می کند. به همین خاطر باعث شده شرکت های بسیار معروفی این برج را برای محل کار خود انتخاب کنند.

همچنین این برج از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند بیمارستان فوق تخصصی تندیس و پاساژ آسیا و همچنین رستوران گشت، کافه قنادی دانژه، پایگاه بیمارستان تندیس و مرکز خرید گلشهر قرارگرفته است.

از شما بسیار سپاسگذاریم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کردید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورت تمایل نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص این مقاله با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.