آموزش رویت

ساختمانچی

مهندس علی نیا، نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی مازندران در اولین جلسه کارگروه چند جانبه ایمنی به ایجاد “واحد HSE پروژه های عمرانی” اشاره کرد و توجه به ایمنی در ساخت و ساز را امری بسیار مهم تلقی نمود. وی در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان فنی و حرفه ای و انجمن صنفی کارگران برگزار شد بر اهمیت ایمنی در پروژه های ساختمانی تاکید داشت و گفت: برای ایجاد ایمنی مطلوب و باب میل جامعه، بین تمام دستگاه های اجرایی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند باید همکاری لازم صورت گیرد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: قصد داریم برنامه ریزی و آموزش ایمنی کارگران و دفترچه کار آنها که به تائید مهندسین ناظر می رسد را علاوه بر تفاهم نامه هایی که قبلاً صورت گرفته در دستور کار خود قرار دهیم. بنا بر اظهارات وی: در این کارگروه یکسری طرح مورد تائید قرار گرفته و در حال استفاده در انجمن صنفی کارگران می باشند. علی نیا اظهار نمود: چهارچوب حوزه کاری “مسئول ایمنی در کارگاه های ساختمانی” با هماهنگی اداره کار و تعاون اجتماعی و اداره کل تامین اجتماعی مشخص و در جلسه هیات مدیره به تصویب رسیده است.

وی به گزارش های بدست آمده از آموزش ایمنی 38 هزار کارگر ساختمانی اشاره نمود و گفت: برای تمام کارگران و استادکاران ثابت و فصلی ساختمانی که در پروژه های روستایی مشغول به کار هستند، نیاز به آموزش امری ضروری است. علی نیا اظهار داشت: واحد HSE پروژه های عمرانی با نظارت شهرداری های استان اجرا می شود و پیگیری های لازم در این زمینه با همیاری استانداری انجام خواهد شد.

بخوانید!  نشست خبری نمایشگاه ساختمان اصفهان98

وی تاکید نمود: آموزش بیمه گر را در قرارداد جدید بیمه مسئولیت مد نظر قرار خواهیم داد و آن را با کمک اعضا هیئت مدیره در قرارداد عنوان خواهیم نمود. وی معتقد است علاوه بر نتایج روحی و روانی که کاهش خسارات جانی و مالی به همراه دارند، در خصوص خسارات نیز بیمه گر نفع خواهد برد. در این جلسه رئیس و اعضای انجمن صنفی کارگران مازندران دیدگاه های خود را اعلام نمودند و در پایان نایب رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران از حمایت و پشتیبانی رئیس سازمان و اعضای محترم هیات مدیره برای تحقق اهداف ایمنی در حوزه ساخت و ساز تشکر و قدردانی نمود.