آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید رنگ کردن کابینت آشپزخانه می تواند باعث ایجاد تغییر در نما آشپزخانه شود؟شاید در ابتدا این کار کمی سخت به نظر آید، اما آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن خواهیم پرداخت، رنگ آمیزی کابینت بدون استفاده از سمباده زنی می باشد که همین امر این کار را بسیار آسان می کند.

اگر شما نیز به دنبال روشی ساده برای انجام این کار هستید در ادامه این مطلب با ساختمانچی همراه باشید.

مرحله اول

در مرحله اول داخل کشو و کابینت ها را خالی کنید. در صورتی که کشوها از داخل فریم خود خارج می شوند، بهتر است آن ها را خارج نمایید.

خالی کردن کابینت ها

مرحله دوم

با استفاده از دریل لولا، دسته و وسایل جانبی درب ها را باز کنید. در صورتی که دریل در دسترس ندارید می توانید با استفاده از پیچ گوشتی نیز این کار را انجام دهید. استفاده از پیچ گوشتی ممکن است زمان بیش تری نسبت به استفاده از دریل صرف کند.

توجه کنید در صورتی که لولای برخی کابینت ها مانند نمونه ای که در گوشه قرار می گیرد متفاوت است، آن را در گوشه ای جداگانه قرار دهید.

باز کردن درب

مرحله سوم

در این مرحله علاوه بر خالی کردن هر آن چه که در طبقات وجود دارد، بهتر است در صورتی که طبقه ها نیز بیرون می آیند، آن ها را خارج کنید.

باز کردن طبقات

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت به پاکسازی و تمیز کردن می رسد. به یاد داشته باشید که قبل از رنگ آمیزی باید آن ها را به طور کامل تمیز کنید. برای انجام این کار نمونه ای از پاک کننده‌های سطوح چرب را انتخاب کنید و با استفاده از آن نسبت به پاکسازی و اسکراب درب، طبقه ها، کشوها و فریم درب کابینت اقدام نمایید.

این کار باعث از بین رفتن هرگونه جرم و چربی می شود. توجه داشته باشید که از اسکراب زیاد نیز پرهیز کنید، چرا که انجام این کار می تواند باعث ایجاد خراش در سطح چوب شود.

تمیز کردن

مرحله پنجم

بعد از انجام مرحله پاکسازی و اسکراب، از تکه ای پارچه خیس استفاده کنید و آن را بر روی قسمت های مختلف بکشید. توجه کنید که در این مرحله از هیچ گونه ماده پاک کننده‌ای استفاده نکنید.

بخوانید!  چگونه ترک سقف را تعمیر کنیم!

همچنین بهتر است گوشه ها و قسمت هایی که کم تر دسترسی دارند، بیشتر تمیز شوند تا هیچ گونه ماده شوینده ای بر روی آن باقی نماند. بعد از انجام این کار یک ساعت به آن فرصت دهید تا خشک شود. اگر تمایل دارید فرآیند خشک‌شدن سریع تر انجام شود، می توانید از یک فن در مقابل آن استفاده نمایید.

پاکسازی

مرحله ششم

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، نکته بارزی که در این آموزش وجود دارد رنگ کردن کابینت بدون استفاده از سمباده می باشد. نکته مهم در این جا استفاده از یک جایگزین مناسب به جای ورقه های سمباده می باشد.

استفاده از پولیش زبر مایع می تواند جایگزین مناسبی برای سمباده باشد. برای استفاده از این محلول حتما از دستکش استفاده نمایید. سپس یک چهارم از محلول را بر روی پارچه ای تمیز ریخته و آن را روی سطح درب بکشید.

توجه داشته باشید که انجام این کار برای قاب کابینت لازم نیست و تنها سطح درب را دستمال بکشید. همچنین هیچ گاه از این محلول برای قسمت های داخلی استفاده نکنید، چرا که استنشاق آن آسیب زا می باشد.

استفاده از محلول

مرحله هفتم

بعد از انجام این کار اجازه دهید سطح مورد نظر خشک شود. 30 دقیقه زمان برای خشک شدن آن کافی می باشد. از دست زدن به مایع پولیش زبر برای تست خشک‌بودن آن خودداری نمایید. بدون شک بعد از 30 دقیقه سطح موردنظر خشک شده است.

خشک شدن

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. برای انجام این کار از یک قلمو با زبری متوسط استفاده کنید. بعد از خشک‌شدن پرایمر استفاده شده روی درب نوبت به استفاده از آن برای فریم کابینت می رسد.

بخوانید!  چگونه کانتر را رنگ آمیزی کنیم!

از پرایمر یک ساعت بعد از استفاده از محلول پولیش زبر استفاده نمایید، چرا که در غیر این صورت پرایمر بر روی سطح موردنظر جذب نمی شود و این کار باعث می شود رنگ لایه لایه شود.

پرایمر

مرحله نهم

بعد از گذشت 30 دقیقه از پرایمر برای قسمت پشت کابینت نیز استفاده نمایید. سپس به مدت 2 ساعت برای خشک‌شدن هر دو قسمت صبر کنید.

خشک شدن پرایمر

مرحله دهم

در این مرحله با استفاده از یک غلطک نسبت به رنگ کردن کابینت اقدام نمایید. بعد از آن به وسیله یک قلمو نرم بر روی آن بکشید تا از ایجاد حباب جلوگیری به عمل آید. به مدت 4 ساعت اجازه دهید رنگ خشک شود.

رنگ آمیزی

مرحله یازدهم

در این مرحله با استفاده از یک قلمو نرم گوشه ها و قسمت هایی که امکان رنگ آمیزی با استفاده از غلطک وجود ندارد را رنگ آمیزی کنید.

رنگ کردن گوشه ها

مرحله دوازدهم

در این مرحله با استفاده از یک غلطک کوچک و قلمو، کشوها را نیز رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی کشوها

مرحله سیزدهم

بعد از خشک شدن لایه اول رنگ، نسبت به رنگ کردن لایه دوم کابینت اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برای خشک‌شدن لایه اول رنگ حداقل چهار ساعت زمان لازم است. برای رنگ آمیزی لایه دوم از همان غلطک و قلمو استفاده نمایید.

رنگ آمیزی لایه دوم

مرحله چهاردهم

بعد از رنگ آمیزی لایه دوم درب کابینت به مدت 24 ساعت اجازه دهید تا رنگ به خوبی خشک شود. بعد از گذشت این زمان نوبت به نصب کابینت ها در داخل فریم می رسد.

نصب کابینت

مرحله آخر

برای نصب آن ها از پیچ گوشتی یا دریل استفاده کنید و لولا آن ها را نصب نمایید. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

نصب لولاها

کلام پایانی

آنچه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه مراحل رنگ کردن کابینت آشپزخانه می باشد. امیدواریم از مطالعه این نوشته نکات ارزنده ای را یاد گرفته باشید. در صورت تمایل نظرات خود در این باره را با ما در میان بگذارید.