آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت های تک رنگ رایج ترین و محبوب ترین نوع کابینت محسوب می شوند اما کابینت دو رنگ جذاب تر است و بر جلوه بصری آشپزخانه می افزاید.

هماهنگ کردن کابینت های دو رنگ چه مدرن، چه سنتی بسیار آسان است. تنها با یک چیدمان خوب، می توان کابینتی جادار داشت و از داشتن آن بر خود بالید!

چنانچه ظاهر غیررسمی آشپزخانه شما کسالت آور است و به دنبال تغییر یا تناقضی جدید هستید، کابینت های دورنگ باید برای شما اولویت اول باشند.

با اضافه کردن تنوع رنگ، شما می توانید قسمت های مشخصی از آشپزخانه را که دوست دارید به نمایش بگذارید تا تمام فضا مرتب و شیک به نظر برسد.

کابینت خاکستری و سفید یک مثال عالی برای چنین مدل هایی است. البته بعضی از طراحان از کابینت های چند رنگ نیز استفاده می کنند.

هدف از ساخت کابینت های دو رنگ، جلوه بخشی به قسمت خاصی از آشپزخانه، ایجاد جذابیت و بوجودآوردن فضایی آرامش بخش برای گذران وقت در آشپزخانه است.

با این مقدمه در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی کابینت های دو رنگ و ویژگی های آن ها می پردازیم. در انتها نیز آلبومی جذاب از زیباترین کابینت های دو رنگ حاضر کردیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید. با ما همراه باشید.

کابینت مشکی سفید

چرا بهتر است برای آشپزخانه کابینت دو رنگ انتخاب شود؟

مدت زمان نسبتا زیادی است که کابینت دورنگ مورد استقبال قرارگرفته است. پیشنهاد می شود از استایل ها و رنگ های متفاوت درون آشپزخانه خود استفاده کنید.

با این روش، نه تنها به استایلی کاملا جدید و متفاوت از فضای در دسترس می رسید، بلکه فضایی صمیمانه و دنج بوجود می آورید که میل شما را برای گذراندن زمان بیشتر در آشپزخانه تقویت می کند.

طرح های فوق العاده ای در این زمینه وجود دارند که در حال گسترش هستند، زیرا این کابینت ها بسیار محبوب و پرطرفدار شدند.

کابینت دو رنگ زیبا

نکات مهم در انتخاب کابینت دو رنگ

هنگامی که از کابینت های چند رنگ استفاده می کنید، پیشنهاد می شود از رنگ سفید برای جداسازی دو رنگ دیگر استفاده نمائید.

اسم این قانون که در آن از رنگ سفید برای تفکیک استفاده می شود قانون 10-30-60 می باشد. عدد 60، درصد رنگ غالب، عدد 30، درصد رنگ دوم و در آخر عدد 10 درصد رنگ تاکیدی که در اینجا سفید است را نشان می دهد.

در چنین شرایطی، می توانید از شیشه یا لاک مات که مناسب تم خانه است، استفاده کنید تا جلوه بیشتری به خانه خود بیافزایید.

بخوانید!  جادوی آجر سفید در دکوراسیون داخلی

نقطه کانونی در چیدمان دو رنگ جایگاه ویژه ای دارد. این نقطه معمولا کابینت وسط آشپزخانه است که جزیره نام دارد و یا رنگی متناقض که کابینت ها را از هم متفاوت می کند، می باشد.

کابینت دو رنگ

در آشپزخانه ای که کابینت های دو رنگ دارد، اشتباه به آسانی رخ می دهد. ممکن است مجبور شوید تمام پروسه رنگ آمیزی را دوباره از اول تکرار کنید. برای اجتناب از این اتفاق، بهتر است از چرخه رنگ استفاده کنید و دو رنگ منتخب خود را بر روی این چرخه امتحان کنید.

هنگامی که درب کابینت آشپزخانه را دورنگ می کنید، دیگر لازم نیست بر روی درب ها رنگ نهایی بزنید، در نتیجه از هزینه اضافی جلوگیری خواهید کرد. این درب ها را در مکان مناسب مانند جزیره آشپزخانه نصب کنید و از درب های ارزان تر برای بقیه آشپزخانه استفاده نمایید.

کابینت طوسی صورتی

آشپزخانه هایی که کابینت های روشن دارند نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. زیرا آلودگی ها و نقص ها به آسانی دیده می شوند.

البته گرد و غبار بر روی رنگ های تیره محسوس تر است و شما باید از آشپزخانه دو رنگ خود مراقبت کنید و از کوچک ترین گرد و غباری نگذرید.

ایده های استفاده از کابینت دورنگ

کابینت نوک مدادی و سفید

استایل تقریبا قدیمی یا رِترو

اگر استایل رترو را دوست دارید، می توانید رنگ هایی را با هم ترکیب کنید که سلیقه شخصی شما را نشان می دهند. با هایلایت های قرمز رنگ، کابینت آشپزخانه شما دقیقا همانطور که می خواهید روحیه و شخصیت خود را نشان بدهید، به نظر می آیند.

ایجاد تناقض

با افزودن یک جزیره روشن در وسط آشپزخانه می توانید تغییری اساسی ایجاد کنید و ظاهر کسل کننده و کلاسیک آشپرخانه را حذف نمایید.

رنگ های قوی باعث ایجاد طراوت، شادی و موج مثبت در این قسمت می شوند. رنگ های تیره تر ظاهری رسمی و زیبا فراهم می کنند و هنگامی که این دو حالت با یکدیگر ترکیب شوند، نتیجه دیدنی خواهد بود!

هنگامی که صحبت از کابینت های متنافض و متفاوت می شود، بسیاری از افراد برای قسمت پایین کابینت رنگ تیره انتخاب می کنند و برای قسمت بالاتر رنگ روشن را به کار می برند.

با استفاده از سایر رنگ ها نیز آشپزخانه هماهنگ با رنگ جزیره خواهد شد. به محض این که بعد از اعمال تغییر، وارد آشپزخانه می شوید، متوجه تفاوت آشکار حاصل شده خواهید شد. این تفاوت در روحیه شما تاثیر دارد و موج مثبت منتقل می کند.

کابینت دورنگ شیک

دکوراسیون دریایی

با اضافه کردن رنگ آبی و سفید به کابینت های آشپزخانه، می توانید فضایی دریایی خلق کنید. حتی می توانید از جلوه ساحلی که به نسبت غیر معمول است استفاده نمایید. می توانید از ترکیب های متنوع آبی و سفید برای خلق کابینت های ساحلی در آشپزخانه بهره ببرید.

کابینت دو رنگ سفید مشکی

ایجاد فضای رسمی

با در نظر گرفتن این نکته که تمام فضا نباید با رنگ های تند و روشن رنگ آمیزی شود، شما می توانید از گزینه رسمی برای کابینت های خود استفاده کنید.

بخوانید!  عکس و طرح انواع آباژور مدرن و لوکس

از چوب های مشکی و تیره برای کابینت آشپزخانه های سنتی استفاده کنید و چنانچه فضایی باز با نور طبیعی دارید، نگران رنگ تیره آن ها نباشید. تصویر کابینت های تیره را ببینید تا بیشتر این گزینه جالب را بررسی کنید.

پاشیدن رنگ

اگر طرفدار تناقض و شکستن قوانین هستید، می توانید مقداری رنگ به گوشه و کنار کابینت بیافزایید. رنگ زرد و سفید و یا سبز در کنار کابینت سفید انتخابی عالی است. اگر طرفدار سادگی نیستید، بر کابینت تک رنگ خود، هر رنگی که دوست دارید بپاشید!

کابینت سفید آبی

استفاده از طرح های کلاسیک

می توانیم از طرح های بی شماری صحبت کنیم، اما شاید ترکیب سیاه و سفید تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید. این ترکیب هم تناقض ایجاد می کند که بسیار واضح است و هم چند منظوره بوده و هرگز از مُد نمی افتد.

با استفاده از درب های کابینت دو رنگ، به نمایی زنده و جذاب برسید. ترکیب سیاه و سفید برای آشپزخانه ترکیب بسیار زیبا و مطلوبی است.

کلام پایانی

کابینت های دو رنگ امروزه بسیار پر طرفدار هستند، چرا که می توانند با هر استایلی هماهنگ شوند و کل آشپزخانه را زیباتر کنند. ارتقاء خانه به این شکل مزایای بی شماری دارد و یکی از این مزیت ها احساسی است که منتقل می کنند.

یک آشپزخانه بیش از حد ساده باعث کسل شدن شما می شود. محیط به طرز قابل ملاحظه ای بر روحیه شما تاثیر می گذارد.

پیشنهاد می شود اطراف خود را همواره با دکوراسیون خوب احاطه کنید! کابینت های دو رنگ آشپزخانه، انتخابی فضا ساز هستند.

چنانچه قدم بعدی شما کابینت های دو رنگ آشپزخانه است و از انتخاب خود مطمئن نیستید، به آسانی می توانید با یک طراح با تجربه تماس بگیرید و یا به دنبال طرح های مربوط به ظاهر آشپزخانه خود و یا ظاهری که مطلوب شما است باشید. برای این ارتقاء آماده و دست به کار شوید.

کابینت کرمی آبی
کابینت آبی سفید
کابینت دو رنگ سفید و سرمه ای
کابینت دو رنگ چوبی
کابینت دو رنگ زیبا
کابینت دو رنگ سفید قهوه ای
کابینت دو رنگ سفید مشکی
کابینت دو رنگ
کابینت دو رنگ قهوه ای و سفید