آموزش رویت

ساختمانچی

بدون شک کابینت آشپزخانه پس از گذشت مدت زمانی به دلیل پخت و پز در فضای آشپزخانه چرب می شود. با توجه به میزان این لکه چربی، روش های متفاوتی برای پاک‌کردن آن وجود دارد.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه راهکارهایی در جهت تمیز کردن لکه های چربی کابینت می باشد. برای آشنایی با این راهکارهای کاربردی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روش اول: تمیز کردن لکه های چربی سطحی

یکی از راهکارهایی که می توانید برای تمیز کردن لکه های چربی سطحی کابینت مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری سرکه می باشد. برای سهولت استفاده از سرکه آن را داخل بطری اسپری بریزید.

اگر کابینت ها از جنس حساسی برخوردار هستند، بهتر است به میزان سرکه ای که مورد استفاده قرار می دهید، از آب گرم نیز استفاده کنید. استفاده از سرکه برای نابودی لکه بجامانده دست نیز مناسب می باشد.

روش اول: پاک کردن لکه های چربی سطحی

برای استفاده از سرکه، آن را بر روی سطح اسپری کرده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه به همان صورت باقی بماند. دقت کنید که در استفاده از سرکه زیاده روی نکنید. انجام این کار باعث آسیب به چوب، ورقه شدگی رنگ و زنگ زدگی فلز می شود.

پاشیدن سرکه بر روی سطح

پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه دوباره سرکه را بر روی سطح اسپری کرده و بلافاصله با استفاده از پارچه ای لطیف سطح مورد نظر را پاک کنید. همان گونه که در تصویر مشاهده می نمایید، برای انجام این کار دست خود را به صورت دورانی بر روی کابینت حرکت دهید.

تمیز کردن با پارچه

در صورتی که لکه چربی با استفاده از پارچه لطیف پاک نشد، می توانید از پارچه های ضخیم تر برای انجام این کار استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید، انجام این کار می تواند به سطح آسیب وارد کند.

از این رو بهتر است ابتدا سطح درونی را تست کنید و در صورتی که خراشی ایجاد نشد از آن برای پاک کردن لکه چربی استفاده نمایید.

استفاده از پارچه ضخیم تر

بعد از انجام این کار با استفاده از یک پارچه تمیز، نسبت به خشک‌کردن سطح اقدام نمایید. در صورتی که بعد از انجام این کار هنوز از لکه های چربی اثری باقی‌مانده بود، می توانید این فرآیند را دوباره اجرا کنید.

پاک کردن دوباره کابینت

روش دوم: پاک کردن لکه های چربی متوسط

برای پاک‌کردن لکه های چربی که سطحی نیست اما در عین حال چندان بزرگ و عمیق هم نیستند، می توانید از ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

بخوانید!  چگونه سطوح گرانیتی را تمیز کنیم!

برای انجام این کار می توانید از پودر لباسشویی نیز استفاده نمایید. در این صورت در ازای هر 2 فنجان آب باید از یک فنجان پودر لباسشویی استفاده نمایید.

آب و پودر لباس شویی

در مرحله بعد با استفاده از یک پارچه آغشته به محلول تمامی سطح کابینت را تمیز کنید. قسمت هایی که لکه چربی بر روی آن باقی مانده است را با دقت بیشتری پاک کرده و اجازه دهید محلول به مدت 5 دقیقه بر روی آن باقی بماند. توجه کنید که همانند روش قبل در این روش نیز زیاده روی نکنید تا از آسیب به سطح جلوگیری شود.

پارچه اغشته به محلول

این کار را تا زمانی که لکه های چربی به طور کامل از بین نرفته‌اند، ادامه بدهید. در این مرحله با استفاده از یک پارچه خیس، سطح را تمیز کنید.

با استفاده از یک پارچه خیس، سطح را تمیز کنید

در مرحله آخر با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز سطح را خشک کنید. پس از خشک‌کردن آن در صورتی که احساس کردید هنوز لکه های چربی کمی باقی‌مانده است، می توانید دوباره این کار را بر روی لکه های چربی انجام دهید.

عکس چگونه لکه چربی کابینت را تمیز کنیم!

روش سوم: تمیز کردن لکه های بزرگ و عمیق

برای پاک کردن لکه های چربی بزرگ و عمیق می توانید از جوش شیرین و روغن گیاهی استفاده نمایید. به این منظور در ظرف مناسبی از ترکیب یک به دو از روغن گیاهی و جوش شیرین استفاده نمایید. این ترکیب باید ظاهری نرم و منسجم داشته باشد.

برای مثال برای انجام این کار می توانید از 2 قاشق سوپ خوری روغن گیاهی و 4 قاشق سوپ خوری جوش شیرین استفاده کنید. این امکان برای شما وجود دارد که به جای استفاده از روغن های گیاهی از روغن های معدنی مانند وازلین نیز استفاده نمایید.

بخوانید!  چگونه از آسیب رساندن پایه مبل به فرش جلوگیری کنیم؟

نسبت استفاده از روغن های معدنی به اندازه روغن گیاهی می باشد. توجه کنید که در صورت استفاده از این روش در ابتدا بهتر است آن را در قسمت کوچکی از کابینت تست کنید، چرا که متریال مورد استفاده در ساخت برخی از کابینت ها ممکن است نسبت به این روش بازخورد منفی داشته باشند.

جوش شیرین و روغن گیاهی

برای شروع کار بهتر است در ابتدا کف آشپزخانه به وسیله پارچه، روزنامه، حوله یا ورقه پلاستیکی بپوشانید.

پوشاندن کف اشپزخانه

بعد از انجام این کار به وسیله انگشت از ترکیب ایجادشده بر روی لکه چربی بمالید. بهتر است یک لایه نازک از این ترکیب بر روی لکه چربی باقی بماند.

محلول را بر روی لکه قرار دهید

پس از انجام این کار به وسیله یک اسفنج یا تکه ای پارچه نرم، سطح مورد نظر را پاک کنید و اسکراب نمایید. برای انجام این کار مخصوصا در قسمت هایی مانند نزدیک دستگیره درب کابینت می توانید از یک مسواک نیز استفاده کنید.

عکس چگونه لکه چربی کابینت را تمیز کنیم!

در مرحله آخر با استفاده از یک پارچه خیس بر روی محل موردنظر بکشید و اطمینان حاصل کنید که لکه به طور کامل تمیز شده است. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خشک، سطح را به طور کامل خشک کنید.

تمیز کردن سطح با پارچه تمیز و خیس

کلام پایانی

همانطور که خواندید، ما در این نوشته به بررسی روش های مختلف برای تمیز کردن لکه چربی های باقی‌مانده بر روی درب کابینت پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این متن لذت ببرید و به اطلاعات ارزشمندی در این زمینه دست یافته باشید.

شما از چه روش های دیگری برای از بین‌بردن چربی باقی‌مانده بر روی درب کابینت استفاده می کنید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این باره برای ما بنویسید.