آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید تمیز کردن درب چوبی به چه صورت انجام می گیرد؟ بدون شک درب های چوبی در اکثر خانه ها وجود دارند. شاید دغدغه بسیاری از افراد چگونگی تمیز کردن آن ها می باشد. تمیز کردن درب های چوبی کار آسانی است و تنها رعایت چند نکته برای انجام این کار الزامی می باشد.

نکته ای که در تمیز کردن این گونه درب ها باید بخاطر بسپارید، گردگیری مداوم آنها و استفاده از برخی پاک کننده ها می باشد.

آنچه در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه راهکارهایی برای تمیز کردن درب های چوبی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گردگیری سطح درب چوبی

درب های چوبی نیز مانند سایر قسمت های خانه نیاز به گردگیری دارند. بهتر است این کار را به صورت مداوم و منظم انجام دهید. انجام این کار می تواند به تمیز نگهداشتن درب کمک کند.

اهمیت این امر برای درب های چوبی که در بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار گرفتند بیشتر می باشد، چرا که از اجتماع حشرات و عنکبوت در نزدیکی درب ورودی جلوگیری به عمل می آورد.

گردگیری سطح درب چوبی

استفاده از مایع ظرفشویی

اگر میزان کثیفی درب چوبی کم باشد، می توانید از مایع ظرفشویی و آب گرم برای تمیزکاری آن استفاده نمایید. برای انجام این کار از یک اسفنج استفاده نمایید. همچنین در این جهت می توان از یک قلمو کوچک یا مسواک نیز استفاده کرد.

با استفاده از مسواک می توانید تمام گوشه های درب های چوبی را نیز تمیز کنید. توجه کنید که مایع ظرفشویی به خوبی از روی درب پاک شود و لکه ای از آن به جا نماند.

استفاده از مایع ظرفشویی

پاک کردن لبه های درب

بخاطر بسپارید که در هنگام تمیزکاری درب، لبه های آن را نیز به خوبی پاک کنید. برای انجام این کار ابتدا نسبت به گردگیری آن ها اقدام کنید و سپس به وسیله آب گرم و مایع ظرفشویی آلودگی های سطح آن را پاک نمایید.

پاک کردن لبه های درب

پاک کردن آلودگی های بیشتر

در صورتی که میزان آلودگی سطح درب چوبی به اندازه ای می باشد که با استفاده از آب و مایع ظرفشویی نمی توان آن را تمیز کرد، می توانید از تینر رنگ برای انجام این کار استفاده نمایید.

بخوانید!  چگونه ترک سقف را تعمیر کنیم!

برای انجام این کار چند قطره از این محلول را بر روی پارچه تمیزی بریزید و از آن برای تمیزکاری درب چوبی استفاده نمایید. استفاده از پولیش چوب بعد از استفاده از تینر نکته اساسی است که باید به آن توجه کنید.

پاک کردن آلودگی های بیشتر

استفاده از پولیش مبلمان چوبی

از دیگر راهکارهایی که می توان برای تمیز کردن سطح درب چوبی مورد استفاده قرار داد، استفاده از پولیش مبلمان چوبی می باشد. استفاده از این ماده کمک می کند لکه های آلودگی از روی درب چوبی پاک شود و چوب به حالت طبیعی خود برگردد.

استفاده از پولیش مبلمان چوبی

استفاده از دستگاه بخارشور

از دیگر راهکارهایی که می توانید برای تمیز کردن درب های چوبی مورد استفاده قرار دهید، استفاده از بخارشور می باشد.

برای انجام این کار بخارشور را بر روی سطح درب و بیش تر در محلی که آلودگی وجود دارد می کشیم. سپس به وسیله یک دستمال تمیز سطح درب را پاک می کنیم.

استفاده از دستگاه بخارشور

پاک کردن لکه های رنگی قدیمی

چند راهکار برای تمیز کردن لکه های رنگ باقیمانده بر روی سطح درب های چوبی وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از سمباده برای رفع لکه رنگ می باشد. همچنین می توانید از پاک کننده های شیمیایی برای نابودی لکه های رنگ نیز استفاده کنید.

بخاطر بسپارید که استفاده از پاک کننده های شیمیایی مناسب مکان هایی است که از تهویه هوای خوبی برخوردار باشد. استفاده از این روش برای درب هایی که در بیرون از ساختمان هستند بسیار مناسب می باشد.

پاک کردن لکه های رنگی قدیمی

جلوگیری از آسیب های احتمالی

برای جلوگیری از هرگونه آسیب های احتمالی به درب های چوبی بعد از هربار تمیز کردن آن ها به وسیله آب یا مواد تمیز کننده مایع، اجازه دهید درب به صورت کامل خشک شود. چرا که در صورتی که از سیلر بر روی سطح درب استفاده نشده باشد، به مرور زمان وجود رطوبت باعث آسیب زدگی به درب می شود.

جلوگیری از آسیب های احتمالی

استفاده از سیلر و رنگ آمیزی درب

بخاطر بسپارید که برای نگهداری از درب چوبی، بهتر است نسبت به سیلرزنی آن ها اقدام نمایید. رنگ آمیزی درب نیز می تواند برای جلوگیری از آسیب به آن مورد استفاده قرار گیرد.

بخوانید!  چگونه می توان کاغذ دیواری های قدیمی را از روی دیوار کند؟

در صورتی که تمایل به استفاده از روش رنگ آمیزی دارید، باید قبل از انجام این کار به وسیله سنباده سطح درب را سنباده بزنید.

استفاده از سیلر و رنگ آمیزی درب

پاک کردن دستگیره درب

در هنگام پاک کردن درب به این نکته توجه کنید که المان های درب مانند دستگیره آن را نیز تمیز نمایید. برای انجام این کار می توانید از پاک کننده های مختلف استفاده کنید.

از دیگر راهکارهایی که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید، به کارگیری آب و سرکه می باشد. استفاده از این ترکیب به شما کمک می کند که دستگیره درب را به خوبی از هرگونه آلودگی پاک کنید.

پاک کردن دستگیره درب

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی راهکارهای تمیز کردن درب های چوبی پرداختیم. شما از چه روشی برای تمیز کردن درب های خانه خود استفاده می کنید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.