آموزش رویت

ساختمانچی

عکس افزایش وام مسکن روستایی به 25 میلیون تومان

علیرضا تابش, رئیس بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به اینکه در سال 84 تنها 7 درصد ساختمان ها در مناطق روستایی نسبت به زلزله مقاوم بودند اظهار نمود: در حال حاضر با توجه به عملیات صورت گرفته در حوزه نوسازی مسکن, این آمار به  40 درصد رسیده است. وی افزود این افزایش درصد در شهرستان ها بالاتر است از جمله کرمان که 58 درصد خانه های روستایی آن از مقاومت لازم در برابر زلزله برخوردار هستند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به مقاوم بودن 40 درصد از مسکن های روستایی کشور خبر از پرداخت وام 25 میلیون تومانی به متقاضیان مسکن روستایی داد. وی سالروز تاسیس بنیاد مسکن به دستور امام خمینی را گرامی داشت و گفت طرح هادی در مناطق روستایی بالای 20 خانوار تصویب شده است و در حال حاضر در 998 روستا در حال اجرا می باشد.

وی افزود در سال 97 میزان بودجه عمران روستایی به 2179 میلیارد تومان رسیده است که امیدوار هستیم بتوانیم آن را به شیوه ای مناسب به نوسازی و بهسازی اختصاص دهیم. طبق اظهارات وی برای نوسازی یک میلیون و 630 هزار واحد مسکونی 15 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شد که هم اکنون عملیات نوسازی آنها به پایان یافته است. تابش گفت: دولت در پایان سال گذشته مصوبه ای برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی تنظیم نمود که قصد داریم امسال آن را اجرا کنیم.

طبق گفته وی در سال 96 حدود 200 هزار مسکن روستایی به منظور اخذ وام مسکن به بانک ها معرفی شدند و بانک ها 78 درصد این تعداد را ابلاغ نموده که 41 درصد آن عقد قرارداد شده اند. وی از بانک ها درخواست نمود تسهیلات بیشتری به متقاضیان ارائه دهند.

بخوانید!  در بخش مسکن, بازده سرمایه زیر نرخ تورم میباشد!

تابش با اشاره به همکاری خود با بانک مسکن در خصوص بهسازی و بازسازی مسکن اشاره نمود و گفت: در سال 96 حدود 52800 مسکن روستایی و 26 هزار و 600 مسکن شهری بازسازی شده و فعالیت بنیاد مسکن انقلاب در این زمینه چشمگیر بوده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن, عزیز الله مهدیان در رابطه با افزایش وام مسکن چنین گفت: وام مسکن روستایی 18 تا 20 میلیون تومان بوده که امسال سقف آن به 25 میلیون تومان رسیده است و قرار است به 200 هزار مسکن روستایی پرداخت شود. علاوه بر آن وی به اتمام عملیات بازسازی و بهسازی مناطق شهری زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت تلاش ما بر این است که پروژه های بازسازی در سایر مناطق کشور تا پایان سال 97 خاتمه یابد.