آموزش رویت

ساختمانچی

آنچه دکوراسیون رستوران را برای مشتریان جذاب و مورد علاقه می کند، طراحی زیبای آن می باشد. در واقع امروزه ظاهر چنین مکان هایی نقش موثری در جلب مشتری ایفا می کند، از این رو به محض ورود به رستوران ها و یا کافی شاپ ها با دکوراسیون های بی نظیر و متفاوت رو به رو می شوید.

ایده های بسیاری برای طراحی دکوراسیون کافه رستوران وجود دارند که مهم ترین آن ها جذاب نمودن فضا در عین این که مشتریان احساس گرسنگی کنند می باشد.

در این نوشته از ساختمانچی قصد داریم ایده های مختلفی که در طراحی دکوراسیون رستوران کارآمد هستند و مورد توجه قرار می گیرند را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

ایده ها و نکات مهم در طراحی داخلی رستوران

انتخاب الگوی رنگ

آیا تاکنون در مورد پدیده سس خردل و سس کچاپ چیزی شنیدید؟ خیر؟ این یک فلسفه طراحی است که در انتخاب الگوی رنگ رستوران ها و فست فودی ها مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس آن ترکیب رنگ زرد و قرمز با یکدیگر باعث تحریک اشتها می شود و مشتریان بیشتر احساس گرسنگی می کنند.

به همین دلیل اکثر فست فودی ها از یک یا هر دو رنگ در طراحی داخلی و برندینگ خود استفاده می کنند. اگر از هیچ کدام از رنگ قرمز یا زرد استفاده نشود، در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ها و فست فودی ها استفاده از رنگ های گرم ضروری است؛ زیرا آن ها اشتها را تحریک می کنند.

به منظور ایجاد محیطی شیک و جذاب در این مکان ها از چوب، رنگ های گرم و طرح های گرافیکی در کنار یکدیگر استفاده می شود.

انتخاب الگوی رنگ

ایجاد فضای صمیمی

تمام طرح هایی که برای اجرای دکوراسیون داخلی رستوران ها استفاده می شوند بر اساس ایجاد حسی صمیمی و خودمانی است. مردم همواره در مکان هایی که می خواهند در آن غذا سرو کنند احساس راحتی می کنند، از این رو حتی اگر در کشوری دیگر هستید یک فضای آشنا و خودمانی حسی از آرامش و راحتی به شما منتقل خواهد کرد.

فست فودی ها و رستوران ها از تم های منحصر بفرد و سفارشی برای طراحی دکوراسیون خود استفاده نمی کنند؛ زیرا در این صورت مشتریان حسی خودمانی در این گونه فضاها نخواهند داشت.

ایجاد فضای صمیمی

برندینگ

برندینگ یک فاکتور اساسی در طراحی داخلی مکان هایی مانند فست فودی هاست؛ زیرا تمرکز خاصی بر روی لوگو این مکان ها معطوف می شود.

برندینگ

در حالی که رنگ های رسمی در تمام مکان های صرف غذا استفاده می شوند، برند باید خاص و منحصربفرد باشد. همیشه از یک تکه کلام که بر روی دیوار یا تابلو نوشته‌شده برای تائید بر هویت برند استفاده می شود.

بخوانید!  استفاده از درب MDF

کارایی

فاکتورهای بیشماری در خصوص کارآمد بودن فضای رستوران مورد توجه قرار می گیرند که شامل موارد زیر می باشند:

استفاده بهینه از فضا

اولین نکته ای که در طراحی فضای مکان های سرو غذا حائز اهمیت است استفاده بهینه از فضای موجود می باشد. این مکان ها در سراسر دنیا وجود دارند، از این رو توجه به دکوراسیون آن ها بسیار ضروری است. هر چیز در این مکان ها از مبل و صندلی تا کانتر اردور به گونه ای انتخاب می شوند که نهایت تاثیرگذاری را بر مشتریان داشته باشند.

مکان نشیمن

مکان های نشیمنی که در اکثر رستوران ها و فست فودی ها در نظرگرفته می شوند بسیار جذاب و به صورت مجزا می باشند. اکثر میزها کوچک هستند و حداکثر 4 نفر می توانند پشت آن بنشینند. علاوه بر آن در این مکان ها اتاقک هایی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود.

لژ خانوادگی

بی شک این یکی از فاکتورهای بسیار مهم در طراحی دکور رستوران است. هدف از طراحی چنین محیطی دور هم جمع شدن اعضای خانواده یا دوستان و ایجاد خاطره ای به یادماندنی خصوصاً برای کودکان است به نحوی که باز هم از خانواده خود می خواهند تا در چنین مکانی غذا یا فست فور سرو کنند.

نورپردازی

نورپردازی در فضاهایی مانند رستوران باید به بهترین شکل صورت گیرد؛ زیرا چنین مکانی نیازمند یک نورپردازی ملایم است تا مشتریان در آن احساس آرامش کنند و با خیالی آسوده غذای خود را سرو نمایند.

هر چند نورپردازی رستوران با استفاده از چراغ ها و لامپ های دکوراتیو مخصوص صورت می گیرد اما همان لامپ های معمولی کم مصرف در آن ها استفاده می شود.

نور ملایم در رستوران فضا را رمانتیک تر می کند و اشتها را ترغیب می نماید، اما فست فودی ها باید از نور معمولی برخوردار باشند و نیازی به نورپردازی ملایم ندارند.

دکور رستوران

تسلط بر فضا

آیا دقت کرده‌اید چگونه همه چیز در فست فودی ها بهم مرتبط می باشد؟ مهم نیست شما در کدام نقطه از این مکان ها بنشینید؛ زیرا مکان نشیمن مشتریان به گونه ای طراحی شده که به راحتی می توانید افرادی که سفارشات را می پذیرند، پرسنلی که مشغول کار در پشت کانتر آشپزخانه هستند و منوی غذا را به راحتی ببینید.

طراحی رستوران

میز و صندلی ها

برخی از برندهای فست فود از میز و صندلی ها و وسایل مخصوص استفاده می کنند. از این رو دکوراسیون کلی این مکان ها در سراسر دنیا مشابه هم است و ظاهر آن ها نماد برند آن ها می باشد، از رو این کاملاً معروف هستند.

بخوانید!  بهترین کاور مبل چیست؟ پارچه ای یا ژلاتینی؟

رستوران هایی که برند آن ها جهانی است حسی از آرامش به مشتریان خود منتقل می کنند حتی اگر آن ها در کشوری غیر از کشور خود باشند.

عکس ایده های طراحی دکوراسیون رستوران[کلاسیک،مدرن و سنتی]

طراحی رستوران مدرن

آن چه که در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن حائز اهمیت می باشد، استفاده از المان هایی با طراحی ساده می باشد. هم چنین توجه به طراحی نمای رستوران از دیگر نکاتی است که نه تنها در طراحی رستوران مدرن بلکه کلیه رستوران ها باید به آن توجه شود. انتخاب صندلی های مدرن، رنگ و نورپردازی مناسب می تواند در دیزاین رستوران مدرن به شما کمک کند.

طراحی رستوران مدرن

دکوراسیون رستوران سنتی

اگر به دنبال طراحی رستوران سنتی هستید، استفاده از المان های چوبی و سایر متریال طبیعی رو فراموش نکنید. آجر نمونه ای از مصالحی است که می تواند در طراحی فضای سنتی کارگشا باشد.

استفاده از تخت های چوبی به جای میز و صندلی از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی به کار گیرید. پخش یک موزیک سنتی را فراموش نکنید.

دکوراسیون رستوران سنتی

دکوراسیون رستوران کلاسیک

رستوران هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند معمولا مورد توجه اقشار مردم قرار می گیرند. رستوران های کلاسیک دارای حسی پویا و زنده هستند و حس خوبی را به مشتریان منتقل می کنند.

در دکوراسیون رستوران های کلاسیک توجه زیادی به میز و صندلی ها می شود. معمولا المان های تزیینی و کاربردی در طراحی این رستوران ها از تزئینات و شکوه بالایی برخوردار می باشند. نورپردازی نیز می تواند به این شکوه اضافه کند و فضا را کلاسیک تر نشان دهد.

استفاده از آکواریوم با زمینه آجری، سنگی یا چوبی می تواند یکی از بهترین ایده های تزیین باشد. استفاده از آثار و تابلوهای هنری کلاسیک مشاهیر نیز می تواند ایده جذابی برای تزیین دیوارها محسوب شود.

رنگ های سفید و مشکی بهترین رنگ هایی هستند که می توانید در طراحی کلاسیک بکار برید. با این حال می توانید با توجه به سلیقه خود از رنگ هایی چون قرمز، آبی، قهوه ای و سبز نیز استفاده نمایید.

رستوران کلاسیک

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات لازم در زمینه طراحی رستوران می باشد. به نظر شما علاوه بر نکات مذکور، توجه به چه نکات دیگری در طراحی فضای رستوران حائز اهمیت می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.