آموزش رویت

ساختمانچی

بدون شک همه افراد با اصطلاح خانه منهای شصت آشنایی دارند. طراحی این گونه خانه ها اگر به درستی صورت پذیرد، می تواند فضایی مناسب ایجاد کرده و تمامی افراد خانواده از آن لذت می برند.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم ایده و راهکارهایی در زمینه طراحی این گونه خانه ها می باشد. بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال ایده هایی در این زمینه می باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی خانه های منهای شصت

انتخاب درب و شیشه مناسب

از آن جایی که این گونه خانه ها عموما از نور کافی برخوردار نیستند وجود پنجره  و یا درب شیشه ای در آن که باعث ایجاد فضایی روشن تر شود از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای انتخاب پنجره بهتر است از انواع پنجره هایی در ابعاد بزرگ استفاده نمایید.

انتخاب درب و شیشه مناسب

استفاده از شومینه

یکی از بهترین المان هایی که می توان از آن برای ایجاد نقطه کانونی در چنین خانه هایی استفاده کرد، شومینه می باشد. نکته مهم در استفاده از این المان اطمینان از سالم بودن دودکش می باشد.

استفاده از شومینه

انتخاب مبلمان و وسایل

از آن جایی که این گونه خانه ها عمدتا از فضای بسیار بزرگی برخوردار نیستند، استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد.

برای مثال می توانید از مبلمان چند منظوره که قابلیت تخت خواب شدن نیز دارند استفاده کنید و هنگامی که مهمانی در خانه شما حضور دارد، در شب از آن ها استفاده نمایید. خرید تخت خوابی که در زیر آن محفظه ای برای نگهداری از وسایل وجود دارد نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.

انتخاب مبلمان و وسایل

نورپردازی

همان طور که گفتیم این گونه خانه ها عموما از نور کافی برخوردار نمی باشند. استفاده از وسایل روشنایی پر نور و نورپردازی صحیح در جهت ایجاد فضایی روشن در طراحی این گونه خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بدون شک نور مصنوعی هیچ گاه نمی تواند جایگزین مناسبی برای نور طبیعی باشد. اما با این حال استفاده از وسایل روشنایی می تواند تا اندازه ای جبرانی برای عدم وجود نور طبیعی باشد.

بخوانید!  رنگ سبز و ترکیبات آن در دکوراسیون داخلی[فسفری،مغز پسته ای،کله غازی و یشمی]

به یاد داشته باشید که در صورتی که از لامپ های روشنایی زیادی نیز به این منظور استفاده نمایید، نتیجه عکس خواهد داد. از این رو مشورت با یک متخصص می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نورپردازی

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ یکی از نکات مهم و تاثیر گذار در طراحی خانه های منهای شصت محسوب می شود. از این رو باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. استفاده از رنگ های روشن بهترین گزینه ای است که می توانید در طراحی خانه هایی به این شکل مورد استفاده قرار دهید.

بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید استفاده نمایید و برای انتخاب سایر المان ها مانند مبلمان از رنگ های شاد و سرزنده و روشن استفاده کنید.

انجام این کار باعث ایجاد کنتراست می شود و نمای زیبایی ایجاد می کند. به یاد داشته باشید که از استفاده رنگ های تیره در طراحی این خانه ها پرهیز نمایید.

هم چنین از به کاربردن رنگ و الگوهای زیاد در طراحی خانه های این چنین پرهیز کنید. نکته مهم عدم ایجاد هرج و مرج در طراحی این گونه خانه ها می باشد. در صورت تمایل به استفاده از کاغذ دیواری نیز بهتر است از نمونه ساده آن ها استفاده نمایید.

انتخاب رنگ

استفاده از آینه

یکی از راهکارهایی که می توان از آن در جهت ایجاد فضایی روشن تر استفاده کرد، استفاده از آینه می باشد. استفاده از این المان می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای خانه منهای شصت نیز به شما کمک کند. به این منظور  پیشنهاد ما استفاده از آینه ای با فریم ساده می باشد.

استفاده از انواع المان هایی که در طراحی آن ها از متریال هایی که باعث بازتاب نور می شود نیز می تواند نتیجه مشابهی به همراه داشته باشد. برای مثال استفاده از انواع وسایل روشنایی متالیک و یا میزهای شیشه ای، المان های مناسبی برای استفاده در نظرگرفته می شوند.

استفاده از آینه

عدم ایجاد هرج و مرج

همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، عدم ایجاد هرج و مرج در فضای این گونه خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به این منظور بهتر است فضای کافی برای نگهداری از وسایل داشته باشید.

بخوانید!  ویژگی درب های کابینت ساخته شده از لمینت

در این جهت استفاده از شلف ها و سبدهای تزئینی می تواند به شما کمک کند. به یاد داشته باشید که فضای دیوار این گونه خانه ها نباید بیش از اندازه شلوغ باشد.

از این رو در صورت تمایل به استفاده از شلف ها نیز بهتر است به تعداد کمی از آن ها اکتفا کرده و فضای دیوار را با استفاده از قاب های فراوان شلوغ نکنید. در جهت مرتب نگه داشتن خانه نیز باید تلاش نمایید.

یکی از راهکارهایی که می توان برای بزرگ ترکردن فضای خانه های منهای شصت استفاده کرد، چیدمان مبلمان در مرکز اتاق می باشد. بنابراین بهتر است مبلمان را به دیوار نچسبانید.

عدم ایجا هرج و مرج

انتخاب کفپوش

برای انتخاب کفپوش مناسب خانه منهای شصت، بهتر است از نمونه ای از کفپوش ها که خاصیت براق دارند استفاده نماید. استفاده از این کفپوش ها در ایجاد فضایی روشن تر نیز به شما کمک خواهد کرد.

اگر تمایل به استفاده از فرش دارید، بهتر است از انواع فرش هایی که در طراحی آن ها رنگ های روشن بکار می رود، استفاده نمایید.

طراحی یک دیوار غالب

طراحی و اجرای یک دیوار غالب اگر به درستی صورت پذیرد، می تواند در جهت بزرگ ترشدن فضای خانه به شما کمک کند. در صورت امکان انتخاب دیواری که در مقابل درب یا پنجره وجود دارد می تواند بسیار مناسب باشد.

طراحی یک دیوار غالب

استفاده از یک تابلو هنری بزرگ

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد بزرگ، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی این خانه ها باشد. نصب این تابلو در بالای مبلمان می تواند نمای زیبایی در خانه ایجاد کند.

استفاده از یک تابلو هنری بزرگ

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم ارائه راهکارهایی مهم و اساسی در طراحی خانه های منهای شصت می باشد. استفاده از این ایده ها بدون شک در اجرای یک طراحی زیبا و چشم نواز به شما کمک خواهد کرد.

شما از چه راهکارهای دیگری برای چیدمان دکوراسیون خانه منهای شصت خود استفاده نموده اید؟ در صورت تمایل تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.