آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ مرجانی، رنگی بی نظیر است که به عنوان رنگ سال 2019 انتخاب شد و می توان آن را برای یک تغییر دکوراسیون اساسی در منزل مورد استفاده قرار داد.

این رنگ حسی خاص و متفاوت در فضا ایجاد می کند و برای افرادی که به رنگ نارنجی و یا گلبهی علاقه دارند انتخابی مناسب می باشد. اگر به استفاده از این رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود تمایل دارید، پس در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید.

ایده های استفاده از رنگ مرجانی در دکوراسیون خانه

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق کودک

مرجانی زنده از جمله رنگ هایی است که در طیف رنگ نارنجی قرار می گیرد. این رنگ ته رنگی از طلایی داشته و گرما، شکوه، قدرت و زیبایی صخره های مرجانی را به تصویر می کشد.

این رنگ از نظر روانشناسی نماد صمیمیت و گرماست و شادی را برای افراد به ارمغان می آورد. طبیعت گرم و دلپذیر رنگ زنده مرجانی آن را برای استفاده در مکان هایی نظیر اتاق کودک مناسب کرده است.

نرده های مرجانی که در تصویر مشاهده می کنید در زیر چراغ های کاغذی آویزان فوق العاده جذاب و دوست داشتنی به نظر می آیند و طیف های سفید و روشنی که این نرده ها را احاطه کرده اند، به زیبایی فضا را تکمیل نموده‌اند.

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق کودک

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق نشیمن

مهم ترین دلیل انتخاب رنگ زنده مرجانی حس راحتی و شادی است که در فضا می پراکند. از این رو از این رنگ می توان در قسمت های مختلف خانه نظیر اتاق نشیمن نیز استفاده نمود.

این رنگ انرژی و شادابی را منتقل می کند و حسی گرم و صمیمی به فضا می بخشد. اگر می خواهید از میهمانان خود به گرمی استقبال کنید این رنگ را در طراحی اتاق نشیمن به کار ببرید.

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق نشیمن

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق خواب

برای دستیابی به نتایج شگفت انگیز و الهام بخش می توان رنگ زنده و زیبای مرجانی را در ترکیب با سایر رنگ ها استفاده نمود. برای مثال، دکوراسیون این اتاق خواب که با الهام از طبیعت طراحی شده را مشاهده کنید به نظر شما موردپسند نیست؟

استفاده از رنگ مرجانی در اتاق خواب

استفاده از رنگ مرجانی در طراحی پاسیو و حیاط خلوت

روش های مختلفی برای استفاده از مرجانی برای طراحی فضاهای خارج از منزل وجود دارد. نظر شما در مورد صندلی هایی که یادآور سبک بوهمیایی هستند چیست؟

بخوانید!  کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

آن ها در برابر پس زمینه ای چوبی ایستاده اند و طرح گل بته ای آن ها بسیار زیبا به نظر می آیند. استفاده از رنگ مرجانی ایده ای فوق العاده جذاب برای طراحی پاسیو است و می توانید آن را استفاده نمائید.

استفاده از رنگ مرجانی در طراحی پاسیو و حیاط خلوت

استفاده از رنگ مرجانی برای دیوار شاخص

اگر می خواهید رنگ زنده مرجانی را به یک نقطه کانونی در اتاق خود تبدیل کنید، بی شک باید آن را برای رنگ آمیزی دیوار به کار ببرید و با استفاده از آن یکی از دیوارها را برجسته تر نشان دهید.

به اتاق خواب زیر دقت کنید. کفپوش راه راه به زیبایی با دیوار مرجانی همخوانی پیدا می کند و منجر به جذابیت بیشتر دکوراسیون اتاق می شود.

استفاده از رنگ مرجانی برای دیوار شاخص

استفاده از بالشت مرجانی

حتی وقتی از رنگ مرجانی به صورت جزئی در اتاق استقاده شود، باز هم این رنگ برجسته به نظر می آید و تبدیل به یک نقطه کانونی می شود. اگر تمایل به استفاده زیاد از این رنگ ندارید به راحتی می توانید دو عدد بالشت مرجانی رنگ بر روی تخت خواب قرار دهید.

استفاده از بالشت مرجانی

استفاده از روتختی مرجانی

اگر می خواهید رنگ مرجانی در اتاق شما برجسته به نظر بیاید و قدرت و شکوه خود را در فضا نشان دهد می توانید روتختی خود را به این رنگ انتخاب نمائید. انتخاب مرجانی روتختی جذابیت بی نظیری به فضای اتاق خواب می بخشد.

استفاده از روتختی مرجانی

استفاده از رنگ مرجانی در حمام

از این رنگ نه تنها می توان در اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده نمود، بلکه در هر نقطه از منزل این رنگ کاربرد دارد. مکان هایی نظیر اتاق میهمان و حمام نیز می توانند با این رنگ طراحی شوند. برای مثال می توانید قاب آینه و یا وان حمام را با استفاده از این رنگ جذاب و برجسته نشان دهید.

استفاده از رنگ مرجانی در حمام

استفاده از پرده های مرجانی

رنگ زنده نارنجی می تواند به عنوان رنگ اولیه برای اتاق در نظرگرفته شود. شما می توانید از این رنگ در رنگ آمیزی کل دیوارها و یا تنها برای مدل پرده، فرش و یا سایر وسایل استفاده کنید.

بخوانید!  جاکفشی و مدل های آن

طبیعت گرم و بازیگوش مرجانی آن را به رنگی شگفت انگیز و تطبیق پذیر با رنگ های خنثی و طبیعی و متریال هایی نظیر چوب تبدیل نموده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید پرده های مرجانی در کنار کفپوش چوبی نمایی بسیار زیبا به اتاق بخشیده است.

استفاده از پرده هایی به رنگ مرجانی

ترکیب مرجانی با سایر رنگ ها

ترکیب این رنگ با رنگ هایی که با آن همخوانی دارند جلوه ای بی نظیر در فضا ایجاد می کند. شما به راحتی می توانید از رنگ های صورتی، ارغوانی، یاسی و طیف های مشابه برای ایجاد دکوراسیونی دعوت کننده و زنده مانند آنچه که در این اتاق خواب می بینید استفاده کنید.

ترکیب رنگ مرجانی با سایر رنگ ها

به دکوراسیون اتاق نشیمن مجلل زیر دقت کنید. دکوراسیون این اتاق از کنار هم قرار گرفتن سایه های مرجانی، رنگ های خنثی، متالیک و آبی ملایم شکل گرفته است.

این دکوراسیون نشان می دهد که مرجانی تنها در طراحی داخلی به سبک مدرن و معاصر قابل اجرا نیست، بلکه در خانه های پر زرق و برق نیز می توان از آن استفاده نمود.

عکس تاثیر رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از وسایل مرجانی

شما می توانید برای افزایش جذابیت اتاق کار خود از مرجانی استفاده کنید. به راحتی با استفاده از اسباب و اثاثیه مرجانی و یا رنگ آمیزی دیوارها با آن، جلوه اتاق را دگرگون سازید. با نگاه به این فضا متوجه سرزندگی و شادابی آن خواهید شد. اینطور نیست؟

استفاده از وسایل مرجانی رنگ

استفاده از مرجانی برای درب ورودی

این رنگ نه تنها برای طراحی فضای داخل ساختمان، بلکه در فضای بیرون نیز قابل استفاده است. برای مثال می توان از این رنگ برای رنگ آمیزی درب ورودی منزل استفاده نمود. این رنگ حسی دعوت کننده به میهمانان منتقل می کند و پذیرای آن ها خواهد بود.

استفاده از رنگ مرجانی برای درب ورودی

کلام پایانی

آن چه در این مقاله از سایت ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در خصوص استفاده از رنگ مرجانی در دکوراسیون داخلی خانه می باشد. آیا شما تاکنون از این رنگ در خانه خود استفاده کرده‌اید؟ در صورت تمایل عکس های جذاب دکوراسیون مرجانی خانه خود را با ما به اشتراک بگذارید.