آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های طراحی اتاق نشیمن مینیمالیسم آشنایی دارید؟ امروزه برای طراحی اتاق نشیمن های مدرن از ایده های ساده یا مینیمال کمک می گیرند. زمانی که صحبت از طراحی به سبک مینیمالیسم به میان می آید، منظور استفاده از وسایل در حد نیاز می باشد.

در طراحی اتاق نشیمن مینیمالیسم می توانید از هر آن چه که نیاز دارید استفاده کرده و تمام جوانب زیبایی شناسی را نیز رعایت کنید. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان ایده های کاربردی در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ایده های طراحی اتاق نشیمن مینیمال

ارزیابی وسایل موجود

بهتر است قبل از اقدام به هر کاری نگاهی به وسایلی که در دسترس دارید بیاندازید. هم چنین لازم است نسبت به بررسی چگونگی سبک زندگی خود و طراحی که در حال حاضر در اتاق نشیمن استفاده کرده اید نیز نگاهی داشته باشید. با انجام این کارهای به ظاهر ساده تصویر ذهنی مناسبی از تغییری که قصد اعمال آن در اتاق نشیمن دارید، به دست می آید.

ارزیابی وسایل موجود

عدم استفاده از وسایل اضافه

بعد از ارزیابی وسایل موجود، بهتر است هر وسیله ای که غیرقابل استفاده است و مدت هاست از آن ها استفاده نکرده‌اید را از اتاق نشیمن خارج کنید. وجود وسایل اضافه در اتاق نشیمن چندان خوشایند نیست و عدم استفاده از آن ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

عدم استفاده از وسایل اضافه

توجه به سایز وسایل موجود

زمانی که نسبت به طراحی اتاق نشیمن مینیمالیسم اقدام می کنید، باید در نظر بگیرید که اندازه وسایل به گونه ای باشد که باعث ایجاد توازن در فضای اتاق نشیمن شود.

به همین منظور وسایل بزرگ و کوچک باید در کنار یکدیگر استفاده شوند. برای مثال به جای استفاده از مبلمان هایی که یک کاناپه بزرگ و چند صندلی در کنار آن دارند، می توانید از مبلمان ال مانند استفاده نمایید.

توجه به سایز وسایل موجود

استفاده از گیاهان

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید در طراحی اتاق نشیمن مینیمالیسم مورد استفاده قرار دهید، استفاده از گیاهان می باشد. استفاده از گیاهان باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می شود. با این حال توجه کنید که در استفاده از گیاهان نیز زیاده روی نکنید. استفاده از یک یا دو گیاه کافی می باشد.

استفاده از گیاهان

انتخاب رنگ

بهتر است برای انتخاب رنگ در طراحی اتاق نشیمن مینیمال از رنگ های خنثی به عنوان رنگ اصلی و در کنار آن از رنگ های دیگر استفاده نمایید. برای مثال می توانید در کنار رنگ های خنثی از یک فرش با رنگ غالب استفاده نمایید.

انتخاب رنگ

توجه به فضای نگهدارنده

در نظر بگیرید که از ایجاد هر گونه هرج و مرج در اتاق نشیمن جلوگیری نمایید. برای نگهداری از وسایل اضافه می توانید از سبدهای تزئینی استفاده نمایید.

توجه به فضای نگهدارنده

ایجاد انسجام در فضای اتاق

یکی از نکاتی که باید در طراحی اتاق نشیمن مدرن و مینیمال به آن توجه داشته باشید، ایجاد انسجام در فضای اتاق می باشد. یکی از راه هایی که می توانید به این منظور از آن استفاده نمایید، انتخاب رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند می باشد. همچنین زمانی که وسیله ای برای خانه انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که آن ها با یکدیگر تطابق داشته باشند.

ایجاد انسجام در فضای اتاق

استفاده از لوستر

یک لوستر ساده و در عین حال شکیل می تواند دکور زیباتری را به فضای مینیمالیستی شما بدهد و فضای شما را جذاب و شیک جلوه دهد.

لوستر مینیمال

استفاده از زیر رنگ های مختلف

برای انتخاب رنگ تنها به رنگ های سیاه و سفید فکر نکنید. به منظور ایجاد فضایی چشم نواز، به فکر رنگ هایی که با یکدیگر تطابق دارند، باشید. برای مثال به جای رنگ های سیاه و سفید می توانید از خاکستری و بنفش استفاده کنید.

ایجاد انسجام در فضای اتاق

طراحی ساده

زمانی که در نظر دارید از سبک مینیمال برای طراحی اتاق نشیمن استفاده نمایید، توجه کنید که از استفاده طرح و الگوهای درهم برهم خودداری نمایید. در طراحی مینیمال همه چیز باید ساده باشد.

طراحی ساده

استفاده از وسایل آنتیک

بکارگیری چند وسیله آنتیک در طراحی مینیمال باعث ایجاد فضایی زیبا در اتاق نشیمن می شود. این وسایل در طراحی مدرن ترکیب مناسبی ایجاد می کنند.

استفاده از وسایل آنتیک

توجه به شکل وسایل

زمانی که به طراحی مینیمال اتاق نشیمن فکر می کنید، می توانید به انتخاب وسایلی با اشکال مختلف نیز فکر کنید. بنابراین می توانید از وسایلی با اشکال هندسی متفاوت در طراحی اتاق نشیمن نیز استفاده نمایید.

توجه به شکل وسایل

استفاده از وسایل چشم نواز در اتاق نشیمن

اگر از طراحی مینیمال در طراحی اتاق نشیمن استفاده کرده اید، به فکر استفاده از چند نمونه وسایل که جذابیت دیداری دارند، باشید. با این حال در استفاده از این گونه وسایل، زیاده روی نکنید. این کار باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق نشیمن نیز می شود. برای مثال می توانید از یک میز قهوه خوری و یا یک تابلو نقاشی به این منظور استفاده نمایید.

استفاده از وسایل چشم نواز در اتاق نشیمن

طراحی اتاق نشیمن مینیمال

همان طور که گفتیم در طراحی چنین فضایی به فکر استفاده از کم ترین و در عین حال پرکاربردترین وسایل باشید. این نکته ضروری ترین امر در طراحی اتاق نشیمن سبک مینیمال به حساب می آید. استفاده از شلف های شناور در چنین طراحی را فراموش نکنید.

طراحی اتاق نشیمن مینیمال

توجه به کیفیت و تعداد وسایل

زمانی که نسبت به طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمال اقدام می نمایید، توجه داشته باشید که وسایل انتخابی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. هر وسیله ای که به اتاق نشیمن اضافه می کنید، در مقابل باید یکی از وسایل دیگر را کم کنید.

توجه به کیفیت و تعداد وسایل

استفاده از انواع بافت

همان طور که گفتیم بهتر است در طراحی مینیمال از رنگ های خنثی استفاده نمایید. در کنار این رنگ و برای عمق بخشی به فضای اتاق می توانید از بافت های مختلف استفاده نمایید. از آن جایی که رنگ زمینه خنثی انتخاب شده است، می توانید در کنار آن از کوسن های رنگی و یا یک فرش با رنگ های چشم نواز استفاده نمایید.

استفاده از انواع بافت

نکات پایانی

استفاده از سبک مینیمالیسم باعث ایجاد فضایی آرام و در عین حال جذاب می شود. در طراحی مینیمال تنها به یاد داشته باشید که از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری نمایید، زیرا هرچه طراحی ساده تر باشد، جذابیت و منحصربفردی محیط بیشتر است.

بخوانید!  جادوی رنگ های پاییزی در تزیین خانه

در انتهای این مطلب نمونه های زیبا و جذابی از سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن را برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم تا با استفاده از آن ها بتوانید به ایده های موردنظر خود دست یابید.

سبک مینیمال
سالن زیبا
نشیمن ساده
سالن نشیمن زیبا
طراحی مینیمال
سالن به سبک مینیمالیسم
نشیمن شیک و ساده
سالن نشیمن مینیمالیستی
سالن پذیرایی ساده
پذیرایی با رنگ خنثی
رنگ گرم در مینیمالیست
پذیرایی شیک
سالن پذیرایی ساده و زیبا
سبک مینیمال
نورپردازی مینیمال
سبک مینیمالیست
طراحی مینیمال
طراحی سفید
بافت دادن به سبک مینیمالیسم
طراحی با نور طبیعی
چیدمان ساده
عکس طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم
استفاده از رنگ های گرم
چیدن مبل مینیمالیستی
استفاده از طبیعت در طراحی
افزودن بافت
عکس طراحی اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم
چیدمان ساده
دکوراسیون مینیمالیسمی
دکوراسیون مدرن نشیمن