آموزش رویت

ساختمانچی

سینک آشپزخانه مدرن یکی از مهم ترین المان ها در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن می باشد. این سینک ها در دسته المان های تزئینی قرار نمی گیرند، اما وجود آن ها در هر آشپزخانه ای امری اساسی و جدایی ناپذیر است.

سینک مدرن در اندازه، شکل و متریال مختلف وجود دارند و شکل آن ها به گونه ای است که باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه می شوند. آن چه که در انتخاب سینک باید به آن توجه داشته باشید، نه تنها زیبایی آن بلکه کاربردی‌بودن سینک نیز می باشد.

امروزه سینک ها تنوع فراوانی پیدا کرده‌اند و شما می توانید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر دارید، نمونه ای مناسب از آن ها که با سبک طراحی آشپزخانه نیز هماهنگی دارد، انتخاب نمایید. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد انواع سینک هایی که در آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع سینک های مدرن

سینک های توکار مدرن

استفاده از سینک هایی که در داخل کابینت و کانتر آشپزخانه جاسازی می شوند، از محبوبیت زیادی در طراحی آشپزخانه های مدرن برخوردارند. محل قرارگیری آن ها به شکلی است که در معرض دید نمی باشند و باعث ایجاد جلب توجه نمی شوند، اما اگر رنگ آن ها با رنگ کانتر متفاوت باشد و باعث ایجاد کنتراست شود، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند.

آن چه که در این تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از این سینک ها است و همان طور که مشاهده می کنید رنگ سیاه آن با رنگ سفید کانتر کنتراست ایجاد می کند و باعث ایجاد نمای زیبایی می شود. استفاده از جزئیات طلایی رنگ در کنار آن ها به این جذابیت افزوده است.

سینک زیبا

سینک کوچک مدرن

استفاده از رنگ سفید و انواع سینک متالیک نیز نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند و از جمله ترکیب های پر طرفدار می باشد. در طراحی سینک های مدرن از برخی از وسیله های پرکاربرد در کنار آن نیز استفاده می شود.

برای مثال طراحی فضایی که بتوان از آن برای خرد کردن سبزیجات استفاده کرد، نمونه ای از این طراحی ها می باشد. استفاده از سینک هایی به این شکل برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد.

سینک کوچک

سینک گوشه

استفاده از سینک هایی که در زاویه آشپزخانه تعبیه می شوند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. چرا که استفاده از آن ها این امکان را فراهم می کند که از هر گوشه ای از آشپزخانه بهترین استفاده را برده باشیم. استفاده از این سینک ها در آشپزخانه های کوچک باعث استفاده بهینه از کل فضای موجود می شود.

سینک گوشه

سینک استیل براق

استفاده از سینک های استیل که ظاهری براق دارند نه تنها از زیبایی برخوردار هستند، بلکه نگهداری از آن ها نیز آسان می باشد. به همین خاطر استفاده از این سینک ها در بین عموم افراد از محبوبیت برخوردار است.

بخوانید!  طراحی ورودی خانه با جذاب ترین ایده ها

تنها نکته ای که در استفاده از این گونه سینک ها باید به آن توجه داشته باشید، جلوگیری از ایجاد خراش بر روی آن ها در هنگام تمیز کردن می باشد.

سینک استیل براق

سینک برنجی مدرن

اگر چه سینک هایی به جنس برنج کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما انتخاب آن ها به جای سینک های استیل، گزینه خوبی است که در مقابل شما قرار دارد. اگر تمایل دارید از طراحی روستیک در آشپزخانه استفاده نمایید، انتخاب آن ها گزینه مناسبی می باشد.

سینک برنجی مدرن

سینک فلزی مدرن

از مزیت های استفاده از سینک های فلزی می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد هم چنین این سینک ها در کنار انواع متریال، تلفیق مناسبی ایجاد می کنند. برای مثال می توان از آن ها در کنار کانترهای چوبی، بتن، گرانیت و مرمر استفاده کرد. نمونه مدرن این سینک ها معمولا مستطیلی شکل می باشند.

سینک فلزی مدرن

سینک سنگی مدرن

زمانی که صحبت از سنگ ها به میان می آید، بدون شک سنگ مرمر نمونه ای از سنگ هایی است که از زیبایی برخوردار می باشد. سنگ مرمر نمونه ای از متریال مناسب برای استفاده در آشپزخانه می باشد.

اگر از جمله افرادی هستید که به سینکی که نیاز به مراقبت زیاد داشته باشد علاقه ندارید، بهتر است استفاده از این سنگ را فراموش کنید، چرا که سنگ مرمر به مراقبت های ویژه ای نیازمند می باشد.

از طرفی این سنگ از ظاهر بسیار زیبایی نیز برخوردار است. استفاده از سینک های سنگی نیز از زیبایی چشم نوازی برخوردار بوده و باعث ایجاد نمایی متفاوت در آشپزخانه می شود.

سینک سنگی مدرن

سینک های دوقلو مدرن

استفاده از سینک های دوقلو برای آشپزخانه های مدرن بسیار مناسب می باشد. این سینک ها نمونه ای از سینک هایی هستند که از طراحی کاربردی نیز برخوردار می باشند.

سینک های دوقلو مدرن

سینک های کم عمق مدرن

به طور کلی می توان گفت این گونه سینک ها نسبت به سینک هایی که عمق دارند، برتری خاصی ندارند. طراحی این گونه سینک ها به گونه ای است که نمی توان تعداد زیادی ظرف در داخل آن قرار داد. این گونه سینک ها که در طراحی مدرن از آن ها استفاده می شود، در شکل ها و انواع مخلفی وجود دارند.

سینک های کم عمق مدرن

سینک های عمیق مدرن

استفاده از این سینک ها کارایی بالایی دارد و نمونه ای از طراحی کاربردی در نظرگرفته می شود. برای مثال سینک های مستطیلی شکل بتنی از جمله سینک هایی هستند که عمق زیای دارند اما استفاده از آن ها چندان رایج نیست.

سینک های عمیق

طراحی سینک ظرفشویی آشپزخانه مدرن

آن چه که در طراحی سینک های مدرن در نظرگرفته می شود، کاربرد آن ها می باشد. با توجه به کیفیت بالا، این گونه سینک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طراحی این گونه سینک ها به گونه ای است که در کنار آن از یک صفحه برای قرار دادن ظروف و یا موادی مانند سبزیجات در نظرگرفته می شود.

بخوانید!  کاغذ دیواری مدرن چیست؟

سینک ظرفشویی در اندازه و شکل های مختلف وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی و میزان فضایی که در اختیار دارید از آن ها استفاده کنید. بیشتر سینک هایی که در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، مستطیلی شکل می باشند.

سینک مستطیلی

نکات پایانی

سینک های ظرفشویی از جمله المان هایی هستند که در اندازه، شکل، رنگ و طرح های مختلف وجود دارند. شما می توانید با توجه به طراحی آشپزخانه خود نمونه مناسبی از آن را انتخاب نمایید و این بخش را به نقطه ای کانونی در آشپزخانه تبدیل کنید.

امیدواریم این مطلب ایده ها و اطلاعات مورد نیاز شما کاربران عزیز را در خصوص طراحی سینک های مدرن فراهم کرده باشد. شما کدام نوع سینک را در آشپزخانه خود مناسب تر می بینید؟ پاسخ های خود را با ما در میان بگذارید. در انتها، تعدادی از زیباترین سینک های مدرن را جهت ایده پردازی حاضر کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید.

سینک جذاب
سینک دو قلو مدرن
سینک کوچک مدرن
سینک عریض
طراحی سینک
سینک لوکس
سینک دو قلو
سینک لوکس عریض
سینک زیبا
سینک دایره ای
سینک حلزونی
سینک براق
سینک تکی
سینک منحنی
سینک مسی
عکس طراحی سینک آشپزخانه مدرن
سینک دایره ای شکل
سینک گوشه اشپزخانه
سینک استیل
سینک گرانیتی
سینک در دار
سینک مسی
سینک گرانیتی
سینک لوکس طرح دار
سینک ظرفشویی مدرن