آموزش رویت

ساختمانچی

طیف گسترده ای از سایه ها و رنگ ها در خانواده رنگ نارنجی در بسیاری از خانه های شیک محبوب اند. شما می توانید از بین سایه های روشن نارنجی مانند نارنجی آفتابی، رنگ های گرم مانند نارنجی تیره و رنگ های خنک مانند نارنجی ایرانی، طیفی را برای خانه خود انتخاب کنید.

شایان ذکر است که نارنجی می تواند پر جنب و جوش، نشاط آور، سرگرم کننده و تحریک کننده باشد. در عین حال، نارنجی می تواند پرشور، جسورانه و ترسناک نیز باشد.

با این حال، مهم است که انواع مختلف نارنجی را بررسی کنید تا بتوانید سایه ای مناسب را پیدا کنید که با شخصیت شما مطابقت دارد.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با نارنجی و طیف های مختلف آن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه آشنا شوید.

ویژگی های رنگ نارنجی در طراحی داخلی

بهتر شدن خلق و خو: استفاده از نارنجی، باعث تاثیر مثبت در خلق و خوی شما خواهد شد. لازم نیست کل دیوار ها را به این رنگ در بیاورید، یک اکسسوری کوچک از نارنجی تاثیر خود را می گذارد.

بالا بردن روحیه: نارنجی رنگی خوش بینانه و نشاط آور است که روحیه شما را جوان می کند.

ایجاد طراوت: استفاده از نارنجی در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد طراوت در محیط می شود. ترکیب این رنگ با یک پالت خنثی عالی خواهد شد.

برقراری تعادل عاطفی: نارنجی بین قرمز که یک محرک شدید احساسات است و زرد که باعث واکنش شادی می شود، قرار می گیرد و باعث ایجاد احساس گرما و شادی می شود.

بخوانید!  راهنمای خرید و چیدمان جهیزیه عروس

ایده های طراحی خانه با استفاده از رنگ نارنجی

نارنجی و سبز

ترکیب نارنجی با سفید

نارنجی در اتاق خواب باید به میزن محدودی استفاده شود تا سبب هرج و مرج نشود. بدین منظور می توانید از این رنگ برای طراحی دیوار پشت تخت خواب خود استفاده نمایید.

این ایده باعث می شود تا ضمن آرامش، طراوت و تازگی نیز به اتاق خواب افزوده شود. اگر دیوار پشت تخت خواب خود را با نارنجی دیزاین کردید، ملحفه و روتختی شما باید به سفید باشد. برای افزودن باقفت به تخت خواب می توانید از بالش ها یا کوسن های نارنجی استفاده کنید.

تاثیر نورپردازی بر رنگ نارنجی

نورپردازی اصولی روی همه رنگ ها تاثیر مثبتی خواهد داشت و ارنجی هم از این قاعده مستثنی نیست. نورهای مصنوعی دارای دماهای رنگی مختلفی هستند. برای اینکه رنگ های گرم تری داشته باشید، بهتر است از نورهای مصنوعی با دمای پایین استفاده کنید، همچنین برای داشتن رنگ هایی سرد تر، نورهایی با دمای بالاتر به کار ببرید.

علاوه بر این، شدت نور، جهت و نوع منبع نوری که به رنگ ها تابیده می شود هم بسیار مهم می باشد. مثلا هر چقدر شدت نور بیشتر باشد نارنجی را روشن تر نشان می دهد.

اتاق خواب رنگ نارنجی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های استفاده از نارنجی در طراحی خانه پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.