آموزش رویت

ساختمانچی

دیوارکوب چوبی از جمله المان هایی است که امروزه در دکوراسیون داخلی مورد استقبال قرار می گیرد و به وفور استفاده می شود. در ساخت این گونه دیوارکوب ها معمولا از چوب های مصنوعی استفاده می شود که این کار طول عمر پنل در برابر شرایط محیطی را بالا می برد.

استفاده از این گونه پنل ها در قسمت های مختلف خانه و در انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی امکان پذیر می باشد و جلوه زیبایی به فضای اتاق می بخشد. این دیوارکوب ها تا اندازه ای می توانند از انتقال سر و صدا نیز جلوگیری به عمل آورند و در واقع نوعی عایق صوتی به حساب می آیند.

استفاده از دیوارکوب‌ها در اتاق خواب معمولا برای دیوار پشت تخت خواب صورت می گیرد و در اتاق نشیمن می توان برای دیوار پشت تلویزیون از آن ها استفاده کرد.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی برای شما فراهم کرده‌ایم، تصاویری از استفاده دیوارکوب‌چوبی در قسمت های مختلف خانه می باشد. با ساختمانچی همراه باشید.

اهمیت استفاده از دیوارکوب چوبی در دکوراسیون داخلی

  • چوب قابلیت شکل پذیری بالایی دارد، از این رو می توان دیوارکوب هایی با اشکال بسیار متنوع و زیبا را بوجود آورد.
  • دیوارکوب‌چوبی حس و حال طبیعی را به دکوراسیون خانه منتقل می کند.
  • چوب قابلیت رنگ پذیری دارد، از این رو می توانید دیوارکوب چوبی را به هر رنگی که دوست دارید، خریداری نمایید.
  • دیوارکوب‌های چوبی در برابر اشعه های خورشید از مقاومت بالایی برخوردار می باشند.
  • دیوارکوب‌های چوبی استحکام و مقاومت بالایی دارند و در دراز مدت تغییر شکل نمی دهند.
  • اگر از دیوارکوب به عنوان پوشش بر روی دیوار استفاده شود، می تواند عایق صوتی قابل قبولی محسوب شود.

کاربرد دیوارکوب چوبی در دکوراسیون داخلی

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در راهروی خانه

یکی از بخش هایی که در خانه کمتر به آن توجه می شود، راهرو می باشد. شما می توانید با استفاده از المان های تزئینی، راهروی خود را به زیبایی طراحی نمایید. دیوارکوب‌های چوبی یکی از این لوازم دکوراتیو محسوب می شوند.

استفاده از دیوارکوب‌های چوبی مدرن یا کلاسیک، می تواند ایده ای جذاب در نظرگرفته شود. استفاده از این دیوارکوب‌ها سبب می شود تا راهرو بخشی مجزا با طراحی زیبا از سایر بخش های خانه در نظر گرفته شود.

بخوانید!  ایده های طراحی پلکان در داخل منزل

اگر از دیوارکوب های کلاسیک برای تزئین دیوار راهرو استفاده می کنید، بهتر است این دیوارکوب ها از 90 سانتی متر بالاتر از سطح زمین در نصب گردد تا هارمونی بهتری با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک داشته باشند.

استفاده از دیوارکوب چوبی در راهروی خانه

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در اتاق خواب

معمولا از دیوارکوب‌های چوبی در اتاق خواب بر روی دیوار پشت تخت خواب استفاده می کنند. این کار سبب می شود تا تخت شما نقطه ای کانونی و شاخص در اتاق در نظر گرفته شود. استفاده از دیوارکوب‌های چوبی انرژی و شور و حالی طبیعی را به اتاق خواب شما تزریق می کند.

استفاده از دیوارکوب چوبی در اتاق خواب

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی

اتاق نشیمن مهم ترین بخش در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و مرکز توجه همگان است، به همین دلیل استفاده از وسایل دکوراتیو در این بخش از خانه می تواند زیبایی فضا را دو چندان نماید.

شما می توانید با استفاده هوشمندانه از یک دیوارکوب چوبی در قسمت پشت تلویزیون یا پشت مبل، دیواری شاخص، زیبا و جذاب را بوجود آورید.

استفاده از دیوارکوب‌های چوبی در پشت تلویزیون و مبل سبب می شود تا این بخش به عنوان نقطه کانونی در پذیرایی در نظرگرفته شود.

شما می توانید از دیوارکوب های شلف دار استفاده کنید و بر روی آن ها وسایل تزئینی و اکسسوری قرار دهید. در این صورت علاوه بر زیباتر کردن دیوارکوب، بافت های متنوع را نیز به فضا بیافزایید.

استفاده از دیوارکوب چوبی در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در آشپزخانه

به منظور استفاده از دیوارکوب چوبی در آشپزخانه بهتر است انواع ضدآب را خریداری نمایید تا سال ها دوام خود را حفط کنند. از دیوار کوب چوبی در آشپزخانه می توانید بر روی دیوار بین کابینتی استفاده نمایید. اگر کابینت هایی به سبک مدرن دارید، این ایده می تواند خارق العاده باشد.

استفاده از دیوارکوب چوبی در آشپزخانه

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در اتاق غذاخوری

اگر در خانه خود اتاق کوچکی را به میز و صندلی ناهارخوری اختصاص دادید، می توانید با استفاده از دیوارکوب های چوبی، این بخش را تزئین نمایید. در این قسمت شما می توانید از دیوارکوب چوبی بر روی دیوار پشت میز و صندلی استفاده نمایید. اگر در خانه اتاق مخصوصی برای غذا خوردن ندارید، می توانید قسمتی از پذیرایی خانه را به این بخش اختصاص دهید.

بخوانید!  معرفی مبل چستر چرمی[مشکی و سفید]

با استفاده از یک فرش یا قالیچه کوچک، میز و صندلی را از سایر قسمت ها جدا کنید. سپس بر روی دیواری که نزدیک به میز و صندلی است، دیوارکوب‌چوبی را بچسبانید و دکوراسیون این قسمت را کامل نمایید.

استفاده از دیوارکوب چوبی در اتاق غذاخوری

استفاده از دیوارکوب‌چوبی در حمام و سرویس بهداشتی

به منظور استفاده بهینه از فضاهای خالی در حمام و سرویس بهداشتی، می توانید از دیوارکوب های شلف دار یا کابینت دار استفاده نمایید و وسایل بهداشتی خود مانند شامپو، صابون، مواد شستشوی حمام و سرویس بهداشتی و حتی حوله ها را در این مکان بگذارید.

حتی می توانید تعدادی اکسسوری تزئینی را نیز برای زیباسازی حمام و سرویس بهداشتی بر روی شلف های دیوار کوب چوبی خود قرار دهید. تنها به این موضوع دقت کنید چوبی که برای دیوارکوب در این قسمت های مرطوب خانه استفاده می کنید، باید کاملا ضدآب باشد تا به راحتی نپوسد و خراب نشود.

استفاده از دیوارکوب چوبی در حمام و سرویس بهداشتی

نکات پایانی

همانطور که می دانید چوب همیشه و در هر زمانی یکی از مصالح اصلی در طراحی دکوراسیون خانه در نظر گرفته می شود.

چوب المانی است که از طرح های قدیمی آن می توان در سبک روستایی یا روستیک بهره برد و از طرح های ساده و جدید آن در طراحی مدرن استفاده نمود.

حتی چوب هایی که کنده‌کاری و حکاکی های ظریفی دارند، در سبک کلاسیک و سلطنتی قابل استفاده اند. شما هر سبک طراحی که مدنظر دارید را انتخاب کنید و با توجه به آن، بهترین نمونه دیوارکوب را سفارش دهید.

بی شک این دیوارکوب ها بهترین المان تزئینی در خانه شما می باشند و تحسین همه افراد را به دنبال دارند. امیدواریم از مطالعه این نوشته از ساختمانچی لذت برده باشید.

در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به منظور بهبود کیفیت مطالب سایت با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید. در ادامه عکس هایی جذاب از دیوارکوب های چوبی را برای شما قرار می دهیم تا بتوانید جهت ایده‌گرفتن از آن ها استفاده نمایید.

گالری عکس های جذاب دیوارکوب چوبی

دیوارکوب چوبی
مدل دیوارکوب چوبی پشت تلویزیون
دیوارکوب چوبی در سرویس بهداشتی
دیوارکوب چوبی در تراس خانه
دیوارکوب چوبی حمام
مدل دیوارکوب چوبی سرویس بهداشتی