آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت جزیره ای، المانی مدرن و خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود و تصور یک آشپزخانه رویایی را ایجاد می نماید.

این مدل از کابینت علاوه بر زیبایی، کارایی ویژه ای نیز خواهد داشت. با ساختمانچی همراه باشید تا تصاویر خیره کننده این مدل کابینت ها را مشاهده نمایید.

نقش کابینت جزیره در دکوراسیون آشپزخانه

در دنیای مدرن امروز جزیره تبدیل به یک ضرورت در دکوراسیون آشپزخانه شده است. با پیشرفت روزانه تکنولوژی، آشپزخانه های ما کاملاً مجهز شدند، به همین دلیل دیگر بر روی کانترهای کلاسیک جایی برای ساندویچ ساز، قهوه جوش، تستر و یا مایکرویو نیست.

تمام این وسایل کل فضای کانتر را پُر می کنند و هیچ فضایی برای کار باقی نمی گذارند. از این رو، آشپزخانه هایی که در وسط آن ها جزیره قرارگرفته است برای حاضرسازی انواع غذا، بسیار کارامد می باشند.

ایجاد فضای اضافی برای قراردادن وسایل

این آشپزخانه ها به شما کمک می کنند که ادویه جات، ظروف، چاقو و قاشق چنگال خود را در جای مناسب قرار دهید. جزیره آشپزخانه با اشکال متنوع، مناسب هر آشپزخانه با هر فضایی می باشد. با چنین آشپزخانه ای، شما قادر به نگهداری مواد غذایی و ظروف بیشتر خواهید بود.

جزیره

استفاده از کابینت جزیره به عنوان میز ناهارخوری

پیشنهاد می شود علاوه بر کابینت آشپزخانه یک جزیره بی نظیر در آشپزخانه تعبیه کنید و آن را به دلخواه خود طراحی نمائید. این جزیره اگر به همراه صندلی طراحی شود می تواند جایگزین مناسبی برای میز غذاخوری باشد.

جزیره های زیبا نه تنها دکوراسیون آشپزخانه را به کلی دگرگون می کنند، بلکه کارایی آن ها آسایش و راحتی را برای حاضر سازی و طبخ غذا فراهم می کند.

کابینت جزیره میزناهارخوری

انتخاب کانترهایی که درون آشپزخانه تعبیه می شوند بر اساس کاربرد است، اما این بدین معنا نیست که شما استایل و ظاهر آن ها را نادیده بگیرید. به سایز، شکل و دکوراسیون توجه کنید و تمام تلاش خود را بر طراحی آشپزخانه ای که توجه همه را به خود جلب می کند، معطوف نمائید.

کانتر کابینت را هماهنگ با دیگر اجزای آشپزخانه انتخاب کنید، اما این نکته را به خاطر بسپارید که که ویژگی آشپزخانه های جزیره ای وجود یک نقطه مرکزی در آن هاست. کابینت های جزیره ای می توانند با هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه بسیار جذاب باشند.

آن ها همزمان، فضایی برای ذخیره مواد غذایی و وسایل فراهم می کنند و بی نظمی را از آشپزخانه دور می نمایند. کانترهایی که درون آشپزخانه تعبیه می شوند، کابردی هستند، زیرا آن ها باعث ایجاد فضای اضافی برای ظروف کوچک و وسایل آشپزی شما می شوند.

استفاده از کابینت جزیره به عنوان ویترین

یکی از ویژگی های برجسته در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از درب های شیشه ای و شفاف می باشد. استفاده از درب شیشه ای در کابینت جزیره ای می تواند مانند ویترینی زیبا عمل کند و با قرار دادن ظروف کریستال و حتی عتیقه در داخل آن ها، سبب جذاب تر شدن این بخش از خانه شد.

کانتر

استفاده از کابینت جزیره متحرک

نظر شما در مورد نصب کانتر متحرک چیست، کانتری که تنها در وقت نیاز می توانید از آن استفاده کنید؟ چنین کانترهایی در مواقعی که میهمانان غیر منتظره دارید و یا به طور ناگهانی مجبور به تمیزکاری می شوید، بسیار عالی می باشند.

آن ها همزمان فضای اضافه و زیبایی حیرت انگیز ایجاد می کنند. مطمئن باشید آشپزخانه کوچک شما از این روش بسیار سود خواهد برد! کابینت های جزیره متحرک دارای چرخ هایی در زیر می باشند و به راحتی می توان آن ها را حرکت داد و با توجه به نوع کاربردی که در آشپزخانه دارند، از آن ها استفاده نمود.

عکس عکس و طرح کابینت جزیره ای[+آموزش ساخت]

لزومی ندارد یک آشپزخانه جزیره ای فضای زیاد برای نگهداری وسایل و مواد غذایی داشته باشد. همین که بتوان وسایل مورد نیاز را در جایی قرار داد که به راحتی در دسترس باشند از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری به عمل می آورد.

بخوانید!  کاربرد فرش قدیمی و آنتیک در منزل

به دنبال ویژگی و خصوصیتی باشید که برای آشپزخانه شما بهترین است. بر این اساس می توانید از کانترهای چرخ دار و غیر چرخ دار با توجه به آشپزخانه خود استفاده کنید.

کانتر غیر چرخ دار

استفاده از کابینت جزیره به عنوان کانتر

از کابینت های جزیره ای می توان به عنوان کانتر نیز استفاده نمود و با استفاده از صندلی های مناسب، زیبایی این قسمت را دوچندان کرد. به منظور توسعه کاربرد کابینت های جزیره، می توان برای آن نشیمن در نظر گرفت.

به منظور انجام این کار، طراحان، کابینت های جزیره متحرکی را طراحی می کنند تا هنگام استفاده، بتوانید این نشیمن های پنهان را بیرون بکشید و به این ترتیب هم کابینت و هم جایی برای نشستن خواهید داشت.

کابینت نشیمن دار جزیره

کابینت های جزیره با اشکال غیرمتعارف

کابینت های جزیره ای اشکال تعریف شده ای ندارند و همیشه لازم نیست به شکل مربع و مستطیل باشند. به منظور طراحی کابینت های جزیره می توانید از اشکال دیگری نیز استفاده نمایید که سبب جذاب تر شدن دکوراسیون آشپزخانه می شوند.

جزیره کابینت دار

استفاده از کابینت جزیره ای ال شکل

اگر قصد دارید فضای آشپزخانه خود را به دو بخش تقسیم کنید، از کابینت های جزیره ای ال شکل استفاده نمایید. به این ترتیب هر قسمت آشپزخانه از قسمت دیگر مجزا می شود. قراردادن سینک ظرفشویی بر روی کابینت جزیره، طراحی داخلی آشپزخانه را مدرن تر می نماید.

استفاده از کابینت جزیره ای ال شکل

استفاده از کابینت جزیره کلاسیک

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز قابل اجرا می باشند. با استفاده از کابینت هایی با شکل و طرح کلاسیک و تاج ها و پایه هایی منبت کاری و حکاکی شده، می توانید فضای آشپزخانه خود را زیباتر نمایید.

کابینت جزیره کلاسیک

آموزش ساخت کابینت جزیره ای

استفاده از قفسه چوبی کتاب

برای ساخت جزیره نیاز به استفاده از دو عدد قفسه کتاب چوبی دارید. توجه کنید که طول این قفسه ها باید با طول کانتر برابر باشد. همچنین این قفسه ها باید از عمق مناسبی نیز برخوردار باشند.

استفاده از قفسه چوبی کتاب

در مرحله بعد نیاز به اندازه گیری ابعاد دو قفسه در کنار یکدیگر می باشد. به یاد بسپارید که در هنگام اندازه گیری، اندازه طول و عرض را کمی بیشتر از سطح در نظر بگیرید. در این صورت فضای کافی برای قرار دادن کانتر آشپزخانه بر روی آن نیز در اختیار خواهید داشت.

اندازه گیری

در قدم بعدی نوبت به خرید یا ساخت کانتر برای استفاده بر روی جزیره آشپزخانه می رسد. زمانی که مرحله اندازه گیری به پایان رسید با توجه به اندازه های به دست آمده نسبت به خرید یا ساخت کانتر اقدام نمایید.

در صورت استفاده از ام دی اف می توانید آن را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید و یا از کاشی های تزئینی برای طراحی سطح آن استفاده نمایید.

استفاده از ام دی اف

در مرحله بعد نوبت به نصب کانتر بر روی قفسه های کتاب می رسد. برای انجام این کار می توانید از براکت و پیچ استفاده کرده و آن را به لبه شلف و در جایی که چوب ضخامت کمتری دارد، نصب کنید.

سنگ گرانیت

بعد از نصب کانتر بر روی قفسه های کتاب، نوبت به اجرای ایده های تزئینی آن می رسد. برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که از رنگ آمیزی برای طراحی آن استفاده کنید و یا از کاشی های تزئینی بر روی آن استفاده نمایید.

قفسه های کتاب

استفاده از میز برای ساخت جزیره

آن چه که در ابتدای کار باید انجام دهید، انتخاب یک میز مناسب برای انجام این کار می باشد. آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از بهترین میزی است که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید. بعد از پیدا کردن میز مناسب از همان مراحلی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای ساخت جزیره استفاده نمایید.

ساخت جزیره

در مرحله بعد نوبت به طراحی آن می رسد. برای مثال می توانید از فضای زیر آن برای نصب کابینت یا شلف استفاده نمایید. در این صورت جزیره علاوه بر المانی تزئینی به المانی کاربردی نیز تبدیل می شود. نکته ای که باید به یاد بسپارید اطمینان از عمق مناسب آن برای قرار دادن وسایل می باشد.

نصب کابینت یا شلف

اگر قصد دارید از کابینت های پیش‌ساخته در زیر جزیره استفاده نمایید، به وسیله پیچ مناسب آن را به بدنه میز متصل کنید. برای انجام این کار از پیچ مناسب استفاده نمایید.

استفاده از پیچ

در مرحله پایانی نیز نوبت به رنگ آمیزی یا انجام هر گونه ایده تزئینی بر روی آن می رسد.

رنگ آمیزی

استفاده از میز کشودار

از جمله المان های دیگری که می توانید برای ساخت جزیره مورد استفاده قرار دهید، میزهای کشودار می باشد.

میزهای کشو دار

از جمله ایده هایی که می توانید برای ساخت جزیره با استفاده از این المان به کار ببرید، استفاده از چرخ در زیر آن می باشد. این کار می تواند جزیره ای متحرک در اختیار شما قرار دهد.

بخوانید!  رنگ آبی و ایده های استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

اگر قسمت پشتی میزی که در نظر دارید از آن برای ساخت جزیره استفاده نمایید، آسیب دیدگی دارد، می توانید آن را ببرید و به جای آن از ام دی اف هم رنگ با میز استفاده نمایید. هم چنین می توانید با استفاده از تکنیک رنگ آمیزی نمایی زیبا به آن ببخشید.

استفاده از چرخ در زیر کابینت

استفاده از یک کانتر مناسب بر روی آن نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. انتخاب کانتر بستگی به سلیقه و نوع کاربرد آن دارد. استفاده از یک کانتر چوبی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

انتخاب کانتر

کلام پایانی

یک آشپزخانه جزیره ای تنها مکانی برای نگهداری ظروف نیست. یک قانون برای این آشپزخانه ها وجود دارد: هر چقدر با ارتفاع تر، بهتر. این آشپزخانه ها اهداف بسیاری دارند که شما می توانید آن ها را در نظر بگیرید.

کابینت دار کردن جزیره های آشپزخانه از بهترین ایده هایی است که می توانید استفاده نمایید. همچنین می توانید کانتر را مانند میز ناهارخوری استفاده کنید و یا آن را متنوع کنید و به شکلی غیر متقارن تقسیم بندی نمایید.

شما می توانید از کانتر برای سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز استفاده کنید و یا حتی به عنوان سکوی قهوه خوری که با فنجان های آویزان و گل و گیاه تزئین‌شده آن را به کار ببرید. همیشه در هنگام صبحانه از یک جزیره چرخ دار برای صرف قهوه، استقبال می شود.