آموزش رویت

ساختمانچی

کاور مبل راحتی یک گزینه مناسب برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمان راحتی می باشد. مبل راحتی جزء وسایلی است که از آن به وفور استفاده می شود. معمولا در طول روز افراد تمایل دارند از مبلمان راحتی استفاده کنند و تنها برای برگزاری مهمانی به سراغ مبلمان سلطنتی بروند.

در چنین شرایطی، مبلمان راحتی بیشتر از مبلمان سلطنتی در معرض آلودگی قرار می گیرد و زودتر کثیف می شود. اما با استفاده از کاور مبل می توان از نفوذ گرد و غبار، چربی و سایر آلودگی ها به داخل پارچه مبل به سادگی جلوگیری کرد.

 به دلیل فرم و ابعاد بزرگ تر مبلمان راحتی نیاز به کاورمبلی می باشد که بتواند این نوع مبل را به خوبی پوشش دهد. در اینجا قصد داریم با انواع کاور مبل راحتی و مشخصات آن به طور کامل آشنا شویم. سپس بهترین کاور مبل را معرفی کنیم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع کاور مبل راحتی

کاورمبل مخصوص مبلمان راحتی اغلب از نوع کاور ژلاتینی یا پلاستیکی انتخاب نمی شود. به همین دلیل اغلب افراد برای کاور مبل به سراغ جنس های پارچه ای می روند. برخی از مدل های متداول برای کاور مبل در ادامه آورده شده است:

1. کاور مبل تکه ای

کاور مبل راحتی تکه ای

یکی از کاورهایی که برای مبلمان راحتی استفاده می شود، کاور مبل تکه ای می باشد. در این مدل، تمامی مبل کاور نمی شود بلکه قسمت هایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند کاور می شود. معمولا نشینمن، تکیه گاه و دسته های مبل کاور می شود و بقیه نواحی مبل بدون کاور باقی می مانند.

2. کاور ضد آب

کاور مبل راحتی ضد آب

در مدل دیگر از کاور مبل از پارچه ضد آب استفاده می شود. در این مدل نیز معمولا دسته ها، نشیمن و تکیه گاه مبل کاور می شود. به دلیل اینکه پارچه ای که به عنوان ضد آب استفاده می شود کمی ضخیم است و کاور کردن کل مبل را دشوار می کند.

علاوه بر این امکان ریختن مایعاتی مانند آب یا چایی بر روی چنین بخش هایی از مبل بیشتر از سایر بخش های آن می باشد. در نتیجه کاور کردن کل مبلمان در این مدل ضرورتی ندارد. 

بخوانید!  ضد آب کردن کابینت های MDF

افرادی که حیوانات خانگی دارند با استفاده از این کاور مبل می توانند از مبلمان خود بیشتر محافظت کنند. حیوانات خانگی علاقه دارند که ناخن های خود را به مبلمان بکشند و این کار آسیب های جدی به بافت پارچه مبل وارد می کند.

علاوه بر این جست و خیزهای حیوانات خانگی در خانه ممکن است باعث ریختن آب یا سایر مایعات بر روی مبل شود. در این حالت کاورمبل ضد آب بهترین انتخاب برای مبلمان راحتی محسوب می شود.

3. کاور چرمی

کاور مبل راحتی چرم

برای افرادی که از ظاهر پارچه ای کاور مبل راضی نیستند، کاور مبل چرمی انتخاب مناسبی می باشد. این کاور علاوه بر اینکه ظاهر زیباتری به دکوراسیون خانه می بخشد، می تواند از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل مبل نیز جلوگیری کند.

همچنین تمیز کردن آن نیز آسان تر می باشد؛ اما ممکن است در هنگام نشستن باعث تعریق شود. اگر به دنبال یک کاور مبل فاخر و گران قیمت هستید، کاور چرمی انتخاب مناسبی می باشد.

4. کاور مبل چین دار

کاور مبل راحتی چین دار

نوع دیگری از کاور مبل راحتی، کاور مبل چین دار می باشد. جنس این کاور از پارچه های مبلی با دوام انتخاب می شود که با نشستن، چروک نمی شوند و ظاهر خوبی را به مبل راحتی می دهند. در این مدل کل مبل کاور می شود و قسمت پایین آن چین‌دار می شود. این کار زیبایی کاور مبل را افزایش می دهد.

استفاده از چنین کاوری باعث می شود که کل مبل سالم بماند به خصوص اگر در قسمت هایی از مبل یا پایه های آن از چوب استفاده شده باشد، این کاور به خوبی می تواد آن را پوشش دهد و از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری کند.

کاور مبل مناسب برای مبل راحتی

کاور مبل برای مبل راحتی

از مبلمان راحتی در طول روز استفاده زیادی می شود. در هنگام دورهمی های خانوادگی یا استراحت های روزانه افراد از این مبلمان استفاده می کنند. به همین دلیل باید کاور آن به گونه ای باشد که راحتی افراد خانه را فراهم کند. به این منظور اولین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که کاور مبل، فرد را دچار تعریق نکند.

بخوانید!  جکوزی خانگی، تجربه یک آب تنی دل انگیز در منزل

در صورتی که جنس کاور مبل مناسب نباشد، فرد پس از نشستن بر روی مبل دچار گرما و تعریق زیاد می شود و نمی تواند بیش از چند دقیقه ای بر روی مبل بنشیند. علاوه بر این تداوم چنین شرایطی می تواند موجب بیماری های پوستی و عرق سوختگی شود.

با توجه به این موضوع بهترین کاور مبل راحتی، کاور مبل پارچه ای می باشد. با استفاده از کاور مبل پارچه ای افراد هنگام نشستن بر روی مبل دچار تعریق نمی شوند. علاوه بر این در صورت کثیف شدن کاورمبل می توان به راحتی آن را در داخل ماشین لباسشویی شست و شو داد.

توصیه می شود برای مبلمان راحتی از کاورمبل پارچه ای استفاده شود. با این کار اگر در استفاده مکرر از مبل، لکه یا آلودگی بر روی کاور ایجاد شود می توان به راحتی آن را شست.

کلام پایانی

در این مقاله انواع کاور مبل راحتی مورد بررسی قرار گرفت. انتخاب پارچه در کاور مبل بسیار حائز اهمیت می باشد. با انتخاب یک پارچه مناسب و بادوام می توان کاور مبل زیبا و با کیفیتی را برای مبلمان راحتی تهیه کرد. توصیه می شود در هنگام خرید پارچه، دقت لازم را داشته باشید.

سوالات متداول

برای مبل راحتی چه نوع کاور مبلی مناسب می باشد؟

کاور مبل پارچه ای بهترین گزینه برای مبل راحتی می باشد. با وجود کاور پارچه ای استفاده روزانه از مبل راحتی آسان تر از کاور ژله ای می باشد.

انواع کاور مبل راحتی چیست؟

کاور مبل تکه ای، چین دار، چرمی و ضد آب از انواع متداول کاور مبل راحتی محسوب می شوند.

برای افرادی که حیوان خانگی دارند چه نوع کاور مبلی مناسب می باشد؟

کاور مبل ضد آب برای افرادی که حیوان خانگی دارند انتخاب مناسبی است. به طوری که می تواند از آسیب های ناشی از ناخن کشیدن حیوانات خانگی به مبلمان جلوگیری کند.