آموزش رویت

ساختمانچی

آسانسور دارای قطعات و اجزای زیادی است. کابین آسانسور مهمترین عضو آسانسور است که به استفاده از این دستگاه مسافران در طبقات حرکت میکنند.

این کابین ها در برندها و مدل های مختلف موجود می باشد. نوع کابین آسانسور، قیمت مورد نیاز برای خرید کابین به سلیقه خریدار و عوامل دیگر بستگی دارد. مهمترین عوامل موثر بر قیمت کابین آسانسور از آنجایی که آسانسور انواع مختلفی دارد، لیست قیمت آسانسور نیز متفاوت است.

مهمترین عامل در طراحی آسانسور سلیقه مشتری است و در این راستا تمام تلاش خود را می کنیم تا آسانسور را مطابق سلیقه مشتری طراحی کنیم.

کابین آسانسور چیست؟

به طور کلی، هر آسانسور دارای 4 قطعه و اجزای اصلی زیر است:

  1. کابین آسانسور
  2. تابلو آسانسور
  3. موتور آسانسور
  4. درب و ریل آسانسور

کابین آسانسور چارچوب و مکانی برای حرکت و محافظت از افراد در هنگام استفاده از آسانسور است. شرکت های طراحی و فروش آسانسور باید در طراحی آسانسور دقت لازم را داشته باشند. عوامل زیادی در طراحی کابین آسانسور به خصوص اندازه آن تأثیر می گذارد.

از جمله این موارد می توان به تعداد استفاده افراد از آسانسور و حرکت در طبقات اشاره کرد. البته ارتفاع آسانسور عدد ثابتی دارد، ارتفاع معمولی آسانسورها 1.90 متر و ارتفاع آسانسورهای بسیار بلند (برج) و مرتفع بیش از دو متر است.

یک پنجم قیمت انواع پکیج آسانسور که شامل فاکتورهای مختلف می باشد شامل کابین آسانسور می باشد. شرکت آسانسور آتیس همچنین سه بسته آسانسور مختلف را بر اساس نیاز مشتری و قیمت مناسب ارائه می دهد.

شستی کابین آسانسور

شستی یا پنل آسانسور دکمه هایی هستند که در کابین آسانسور استفاده میشوند که بسیار ضروری میباشند. شستی آسانسور در زیبا شدن کابین آسانسور بسیار موثر است و با وجود طرح های جدید شستی کار سازنده و معمار در زیبا سازی ساختمان را بسیار راحت تر کرده است برای دریافت طرح های مختلف شستی کابین آسانسور میتوانید به سایت آسانسور آتیس مراجعه کنید.

عکس کابین آسانسور و انواع آن

معرفی 5 نوع کابین آسانسور

کابین آسانسور در 5 نوع مختلف طراحی شده است. از عواملی که در طراحی کابین آسانسور موثر است می توان به نوع کاربری، اندازه آسانسور، سلیقه و تمایل کاربر، ساختمان مورد نظر و عوامل دیگر اشاره کرد. در صورت انتخاب کابین مناسب برای آسانسور، ایمنی و زیبایی آسانسور شما تضمین می شود. 5 نوع کابین آسانسور عبارتند از:

  • تمام استیل
  • نیمه استیل
  • M D F
  • فرمیکا
  • پانوراما

در زیر محدوده قیمت کابین آسانسور با ظرفیت های مختلف را توضیح می دهیم.

قیمت انواع کابین آسانسور استیل

کابین های استیل بسته به ظرفیت و دکوراسیون قیمت آنها متفاوت است. قیمت کابین استیل آسانسور را در جدول زیر مشاهده می کنید.

قیمت ذکر شده در مطلب در تاریخ 19 آبان 1401 نوشته شده است برای اطلاع از آخرین قیمت ها جهت خرید کابین آسانسور با پشتیبانی آتیس تماس حاصل فرمایید.

یکی دیگر از مواردی که در قیمت کابین آسانسور تاثیرگذار است، فضای داخلی کابین است که برای کسب اطلاعات بیشتر باید با کارشناسان شرکت آتیس تماس بگیرید.

ظرفیت

قیمت

یک تا 4 نفر

40 میلیون تومان

4 تا 6 نفر

42 میلیون تومان

6 تا 8 نفر

44 میلیون تومان

هزینه کابین آسانسور استیل طلایی

مانند نوع قبلی آسانسور، قیمت کابین آسانسور استیل طلایی به عملکرد و دکوراسیون آسانسور بستگی دارد. لیست قیمت این گونه کابین ها با ظرفیت های مختلف در جدول زیر آمده است.

ظرفیت

قیمت

یک تا 4 نفر

39 میلیون تومان

4 تا 6 نفر

41 میلیون تومان

6 تا 8 نفر

43 میلیون تومان

قیمت کابین آسانسور استیل میرور

نوعی آسانسور نیز وجود دارد که به آسانسور استیل میرور با ظرفیت ها و قیمت های متفاوت معروف است. در جدول زیر قیمت های مختلف کابین استیل نقره ای آینه ای را بر اساس ظرفیت های مختلف مشاهده می کنید.

ظرفیت

قیمت

یک تا 4 نفر

32 میلیون تومان

4 تا 6 نفر

34 میلیون تومان

6 تا 8 نفر

35 میلیون تومان

قیمت کابین آسانسور

نکته بسیار مهم در مورد قیمت کابین آسانسور این است که قیمت در نظر گرفته نمی شود. زیرا قیمت نهایی کابین بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. در ادامه به معرفی عوامل اصلی موثر بر قیمت کابین آسانسور می پردازیم.

متریال غرفه: غرفه های استیل از نظر متریال غرفه قیمت بالاتری نسبت به غرفه های ام دی اف و فرمیکا دارند. زیرا این نوع کابین زیباتر و قطعا کاربردی تر از دو نوع دیگر است

نوع کابین

اندازه و ابعاد: قیمت کابین آسانسور با ابعاد بزرگتر و ارتفاع بیشتر بالاتر است.

ظاهر و دکوراسیون کابین

با انجام چند کار می توانید آسانسور ساختمان خود را تزئین کنید. این کار نه تنها به زیبایی کابین کمک می کند، بلکه جنبه های تعمیر و بهبود نیز دارد.

عکس کابین آسانسور و انواع آن

تاثیر کف کابین بر قیمت آسانسور

یکی از اقدامات در زمینه تعمیر و نگهداری، تعویض کف در آسانسور است. این وضعیت روی هزینه آسانسور نیز تاثیر می گذارد. مهمترین شرط برای داشتن یک کفپوش سالم و با کیفیت، ایجاد مصالح متناسب و مناسب است.

معمولا برای اکثر آسانسورها از کف سنگ و مرمر یا طرح های موزاییک استفاده می شود. با این حال، برخی از مکان های عمومی مانند هتل ها و ساختمان های عمومی از فرش های ارزان قیمت و قابل شستشو استفاده می کنند.

سقف کابین آسانسور

از جمله مواردی که در دکوراسیون و زیبایی کابین آسانسور گنجانده شده است، دکوراسیون سقف آسانسور است. اصولا سقف آسانسور به صورت ورق فولادی یا آینه است. زیر این پوشش یک سقف کاذب قرار دارد.

اصلی ترین عامل موثر برای زیبایی سقف آسانسور مربوط به نور سقف می باشد. در واقع نورپردازی زیبا می تواند ظاهر سقف کابین شما را چندین برابر زیباتر کند. معمولاً برای روشن کردن سقف آسانسور از لامپ های LED یا فلورسنت استفاده می شود.

آینه استفاده شده در کابین

قسمت مهم آسانسور که همه آسانسورها دارند آینه داخل آسانسور است. امروزه شیشه آسانسور معمولاً به این صورت است:

  • مات قادی
  • درخشش طولانی
  • با دسته
  • مدل های ساده بدون بند

شرکتی که وظیفه تعمیر و بازسازی کابین آسانسور شما را بر عهده گرفته است باید برای این بازسازی به وزن کابین و نوع موتور آسانسور توجه داشته باشد.

5 ویژگی اصلی کابین آسانسور

تمامی کابین های آسانسور دارای ویژگی های مشترک اصلی زیر هستند:

  1. ارتفاع کابین و درب آن باید حداقل دو متر باشد.
  2. کابین آسانسور دارای سیستم ایمنی مناسب باشد
  3. نور مناسب را دریافت کند
  4. دیوار ، سقف، بدنه، کفش کابین
  5. تمام اجزای کابین به جز درهای ورودی، خروجی های اضطراری و تهویه مطبوع را پوشش می دهد

قسمت های مهم کابین آسانسور چیست؟

در کابین آسانسور قسمت های مختلفی وجود دارد که ارتباط بین آنها بسیار مهم و مهم است. اعضای مهم کابین آسانسور شامل دیوارها، کف و آسانسور است. این اعضا به عنوان استراکچر اصلی کابین آسانسور محسوب می شوند.

مهمترین قسمت اعضای ذکر شده برخورداری از استحکام و مقاومت مکانیکی بالا می باشد. پایداری کابین آسانسور بسیار مهم است زیرا برای جابجایی افراد استفاده می شود.

بنابراین افرادی که آسانسور و اجزای آن را طراحی می کنند نیز باید در طراحی کابین بسیار مراقب باشند. در این صورت از هرگونه خطر و حادثه احتمالی و غیر منتظره از جمله سقوط آسانسور جلوگیری خواهند کرد.