آموزش رویت

ساختمانچی

هر روزه بسیاری از شرکت‌ها که با پارتیشن اداری فضای کاری خود را طراحی کرده‌اند، تصمیم به جابجایی می‌گیرند. در صورتی که از پارتیشن‌های مدولار استفاده شود به راحتی می‌توانند در مکان جدید شرکت یا دفتر کار از آنها استفاده نمایند.

مزایای پارتیشن مدولار بسیار زیاد است، اما معایبی هم دارد که باید آنها را بدانید تا بهترین تصمیم اقتصادی و استراتژیک را برای اداره خود بگیرید. در این مقاله قصد داریم در مورد پارتیشن مدولار از دو دیدگاه مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

مزایای اصلی پارتیشن اداری مدولار

انعطاف‌پذیری

یکی از بارزترین ویژگی‌های پارتیشن اداری مدولار، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و سازگاری آن با نیازمندی‌های هر شرکت است.

فضای داخلی موجود در این پارتیشن‌ها گسترده بوده و کارایی زیادی دارد، زیرا در مدت زمان کوتاهی می‌توان مرزهای سالن‌ها، راهروها و… را جابه‌جا کرد و ابعاد آن را برای ایجاد فضای استراحت، گسترش اتاق جلسه یا تجهیز یک اتاق تغییر داد. همچنین در صورت مشکلات احتمالی این محصول به راحتی قابل تعمیر خواهد بود.

انطباق با نیازهای واقعی شرکت

دومین مزیت قابل توجه پارتیشن اداری مدولار ارتباط زیادی با مورد قبلی دارد: انعطاف‌پذیری فضاها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فقط فضای کاری مورد نیاز خود را استفاده کنند، نه بیشتر و نه کمتر و تا جایی که امکان دارد از فضاهای پرت دور شوند.

استفاده از فضاهای ناکام‌مانده در ساختمان یکی از اهداف پارتیشن اداری مدولار است. به این ترتیب پارتیشن اداری مدولار نه‌تنها با نیازهای عمومی شرکت‌ها، بلکه با نیازهای تولیدی هر یک از پروژه‌های آنها از نظر نیروی انسانی، مبلمان، تجهیزات و… سازگار می‌شوند.

عکس اجرای پارتیشن اداری مدولار با تتراگلس

امکان بهره‌مندی از فضاهای مشترک

پارتیشن اداری مدولار در شرکت‌ها، مهدکودک‌ها، اتاق‌های استراحت و… فضاهای متفاوت و مشترکی را به کاربران خود ارائه می‌دهند و هر شرکتی می‌تواند از آن برای تقویت انگیزه تیم انسانی خود و تقویت تعهد آنان استفاده کند.

معایب پارتیشن اداری مدولار

همانطور که دیدیم استفاده از فضای ارائه شده توسط پارتیشن اداری مدولار هم از نظر صرفه‌جویی اقتصادی و هم از نظر انگیزه و بهره‌وری تیم انسانی در ادارات مزایای زیادی دارد.

اما به‌طور منطقی، قبل از اجرای پارتیشن اداری مدولار، باید معایب اصلی آن را بشناسیم و این محصول را ارزیابی کنیم، به عنوان مثال:

آلودگی صوتی

اگرچه فضای داخلی دفاتر اداری مدولار معمولاً با پانل‌هایی به ضخامت دو یا سه اینچ تقسیم می‌شود، اما این خطر وجود دارد که صداها از یک دفتر به دفتر دیگر منتقل شوند.

در هر صورت، این عیب را می‌توان در برخی از پارتیشن‌های اداری مدولار به روش‌های مختلف حل کرد. به‌طور مثال نصب کابینت‌های عایق صدا که فضاها را از هم جدا می‌کند و آلودگی صوتی را مختل می‌کند، به حداقل خواهد رساند.

عکس اجرای پارتیشن اداری مدولار با تتراگلس

مشکلات احتمالی پارتیشن اداری مدولار

همانطور که در قسمت مزایای دفاتر مدولار ذکر شد، شرکت‌ها بسته به نیاز هر پروژه می‌توانند فضای کمتر یا بیشتری داشته باشند. اما هنگام تغییر فضا، باید چیدمان مبلمان را نیز تغییر دهیم، آن را مونتاژ و برچیده کنیم. همانطور که می‌دانید، این پارتیشن‌های اداری مدولار برای چیدمان مبلمان مناسب نیستند.

از طرف دیگر، با تغییر چیدمان مبلمان به‌گونه‌ای با فضای جدید موجود در دفاتر تطبیق پیدا می‌کند، باید با این مشکل مواجه شویم که مبلمانی که قبلاً به‌خوبی در فضای خود جا داده شده بود اکنون بیش از حد بزرگ است یا خیلی کوچک. انتخاب مبلمان برای فضای مدولار، راه‌حلی بادوام، همه‌کاره و باکیفیت است که هم برای دفاتر مدولار و هم با بودجه‌ای که برای تجهیز آنها نیاز دارید مناسب است.

جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم تا مزایا و معایب پارتیشن اداری مدولار را برای شما شرح دهیم. همانطور که ذکر شد مزایای این محصول بیشتر از معایب آن بوده و برای نصب در دفاتر اداری و سازمان‌ها مناسب خواهند.

پیشنهاد می‌شود برای خرید این محصول با متخصصان مشورت نمایید. همچنین برای نصب و اجرای این محصول بهتر است از استادکاران حرفه‌ای بهره ببرید.

تتراگلس در زمینه طراحی و اجرای پارتیشن اداری بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. برای مشاهده نمونه کارهای تتراگلس و مشاوره رایگان به وبسایت tetraglass.ir مراجعه نمایید.