آموزش رویت

ساختمانچی

سیمان یکی از مصالح ضروری برای کلیه ساخت و سازها محسوب می شود. قیمت سیمان امروز به صورت مستقیم به قیمت ساختمان ها و منازل مربوط می شود. شما می توانید قیمت سیمان پاکتی و فله امروز را در الومتریال مشاهده کنید.

قیمت سیمان پاکتی و فله به صورت آنلاین در الومتریال به روز رسانی می شود. در این مطلب قصد داریم در مورد قیمت سیمان و مقایسه سیمان پاکتی و فله صحبت کنیم. در انتها قیمت روز سیمان پاکتی و فله امروز در الومتریال را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت سیمان

دولت از اواخر مرداد ۱۴۰۱ تصمیم گرفت سیمان و بسیاری از محصولات دیگر را در بورس کالا عرضه کند. پیش از آن قیمت سیمان را هر کارخانه بنا به مصلحت خود تعیین می کرد.

اما از آن تاریخ به بعد با توجه به اطلاعیه ای که از سوی سازمان بورس کالا اعلام شد نحوه ی قیمت سیمان برای کارگزاران به این طریق اعلام شد:

 در صورتی که سیمان یکی از شرکت ها به فروش نرفت و معامله نشد. از قیمت پایه ی سیمان اعلام شده پنج درصد کاهش می یابد.

در صورتی که سیمان معامله شده کمتر از ۵۰ درصد مقدار عرضه شده باشد، از قیمت پایه محاسبه شده سه درصد کاهش می یابد.

حداکثر قیمت پایه اعلامی می تواند پنج درصد بیشتر از میانگین موزون قیمت کشف شده در چهار هفته قبل باشد.

حداکثر افزایش در قیمت پایه هر نماد معاملاتی در بورس کالا نهایتاً می تواند تا ده درصد قیمت پایه قبلی باشد.

عکس خرید و فروش سیمان پاکتی و فله در الومتریال

مقایسه سیمان پاکتی و فله

سیمان ها انواع، مدل و طرح های مختلفی دارند. اما اکثر سیمان ها به دو روش پاکتی و فله به فروش می رسند که در ادامه به مقایسه سیمان پاکتی و فله می پردازیم.

بخوانید!  مبلمان اداری و نکات کلیدی که در مورد آن باید بدانید

قیمت سیمان پاکتی به دلیل استفاده از کیسه های مخصوص و عایق بندی بالاتر از قیمت سیمان فله ای است. کیسه سیمان پاکتی حداقل ۳ لایه ی کاغذی یا پلاستیکی است. سیمان پاکتی در برابر رطوبت، آب و هوا عایقی مناسب دارد و برای انبار کردن سیمان بهتر است از سیمان پاکتی استفاده شود.

قیمت سیمان فله نسبت به سیمان پاکتی کمتر است. از طرفی حمل، تخلیه و جابجایی سیمان فله راحت تر است زیرا که با هر حجمی می توانید آن را جا به جا کنید. در سیمان های پاکتی ممکن است به علت پارگی پاکت یا کیسه سیمان ضایعاتی به وجود آید که در سیمان فله از ضایعات خبری نیست.

توجه داشته باشید در صورتی که آب و رطوبت به سیمان نفوذ کند، سیمان را فاسد می کند. سیمان پاکتی اگرچه عایق بسیار عالی در برابر رطوبت و آب دارد، اما اگر کیسه سیمان سوراخ یا پاره شود سیمان خراب می شود.

 اگر آب و رطوبت به سیمان پاکتی نفوذ کند، تنها بعد از برداشتن و بازکردن کیسه متوجه خرابی آن می شوید. این در حالی است که سیمان فله اگر خراب شود به راحتی قابل مشاهده است.

عکس خرید و فروش سیمان پاکتی و فله در الومتریال

قیمت روز سیمان پاکتی و فله امروز در الومتریال

شما می توانید قیمت سیمان پاکتی و فله امروز در الومتریال را به صورت آنلاین مشاهده کنید. الومتریال کلیه برندها و مدل های مختلف سیمان را در یک جا جمع کرده و به فروش می رساند.

همان طور که در قسمت های قبلی بیان کردیم، قیمت سیمان توسط سازمان بورس کالا اعلام می شود. به همین خاطر قیمت آن به روز است. الومتریال سیمان های با کیفیت را با مناسب ترین قیمت به شما عزیزان عرضه می کند.

بخوانید!  راهنمای جامع خرید لایف لاین: بهترین انتخاب با ایران سیفتی

کلام آخر

شرکت الومتریال علاوه بر سیمان، ارائه دهنده ی کلیه مصالح ساختمانی است. شما می توانید هر نوع و مدل از مصالح ساختمانی را در سایت الومتریال بیابید و با مدل های دیگر مقایسه کنید.

البته در صورت نیاز می توانید با کارشناسان الومتریال مشورت کنید تا مناسب ترین محصول را به شما پیشنهاد بدهند. مصالح در مدل های مختلف عرضه می شوند و هر مدل از یک محصول کاربردهای خاص خودش را دارد.

 به عنوان مثال سیمان ده ها مدل دارد و ده ها کارخانه آن را در شهرهای مختلف تولید می کنند. اگر با مصالح ساختمانی از جمله سیمان آشنایی ندارید، حتماً قبل از خرید و استفاده با کارشناسان الومتریال مشورت کنید.