آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت درب شیشه ای در مقایسه با مدل های معمولی ظاهری متفاوت و شیک تر دارد و در صورت اجرای یک نورپردازی مختصر، نمای آشپزخانه و اشیاء درون خود را جذاب تر نشان می دهد.

انتخاب کابینت آشپزخانه با درب شیشه ای کاملاً سلیقه ایست. افراد یا از این نوع مدل متنفر هستند یا به آن علاقه دارند. این نمونه دارای یک ساز و کار ویژه نسبت به سایر مدل ها می باشد.

کابینت های درب شیشه ای به شما این امکان را می دهند که همه چیز را به صورت منظم درون آن ها بچینید و به نمایش بگذارید. البته نوع شیشه ای که در این نوع مدل ها به کار برده می شود، متفاوت است.

برخی شیشه ها مات و شطرنجی هستند و اشیاء از پشت آن ها نمایان نیست و برخی دیگر شفاف بوده، به نحوی که اشیاء قابل رویت می باشند. در ساخت درب کابینت از انواع مختلف شیشه استفاده می شود که در زیر به آن ها اشاره کردیم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع شیشه درب کابینت

کابینت در شیشه

شیشه شفاف

شیشه شفاف رایج ترین و پرکاربردترین نوع شیشه در ساخت کابینت است. این شیشه با تمام مدل ها و دکوراسیون های مختلف آشپزخانه تطابق دارد. شیشه شفاف برای درب انتخابی، کلاسیک و مطمئن است و با توجه به طرح کابینت های امروزی، نمایی زیبا و شیک ایجاد می کند.

یکی از معایب این نوع شیشه این است که لکه و اثر انگشت بر روی آن می ماند، بنابراین همیشه باید درب ها را تمیز و درخشان نگه داشت. علاوه بر آن این شیشه ها تمام وسایل داخلی را در معرض دید می گذارند، پس چیدمان آن ها باید به صورت مرتب و منظم صورت گیرد تا شلوغی و هرج و مرج به چشم نخورد.

شیشه شفاف

شیشه مات

اگر به دنبال نوعی از شیشه هستید که محتوای کابینت آشپزخانه شما را تا حدی پنهان کند، شیشه مات بهترین گزینه است. شیشه مات، شیشه ایست که سطح آن توسط شن یا ماسه ای که با فشار زیاد پاشیده می شوند، مات می گردد.

این نوع شیشه دارای ظاهری خنک و سطحی صاف می باشد که برای تمام دکوراسیون های مدرن مناسب است. به خاطر داشته باشید مات‌بودن شیشه دلیلی برای پنهان نمودن اشیاء نمی باشد.

شاید مهمانان شما قادر باشند جزئیات کابینت شما را تا حدی ببینند، بنابراین سعی نکنید شلوغی آن را با شیشه های مات پوشش دهید. یکی از مزیت های شیشه مات این است که می توان آن را در طرح ها و الگوهای متفاوت مورد استفاده قرار داد.

شیشه مات

شیشه بافت دار

شیشه های دارای بافت نوع دیگری از شیشه برای ساخت درب کابینت محسوب می شوند. این شیشه ها توسط قالب و الگوهای مختلف به صورت برجسته در می آیند. این شیشه ها از نظر بصری و لمسی تاثیرگذار هستند و می توان آن ها را طبق سلیقه در طرح های متنوع انتخاب نمود.

بخوانید!  راهنمای خرید شومینه برقی[+جدیدترین مدل ها و عکس ها]

به عنوان نمونه، شیشه های بارانی یکی از دوست داشتنی ترین نوع شیشه هستند که حال و هوای روزهای بارانی را تداعی می کنند. از مزایای استفاده از این شیشه برای درب، می توان به نماندن اثر انگشت و لکه بر روی آن و از معایب آن می توان به یکنواخت شدن و از مد رفتن آن اشاره نمود.

شیشه بافت دار

شیشه طرح دار برجسته نیز نوعی شیشه دارای بافت است که ظاهری جذاب و خاص دارد. این شیشه ها دارای طرح های منظمی هستند که ظاهری دست ساز به آن ها بخشیده است. آن ها یادآور دکوراسیون آشپزخانه های قدیمی هستند که حسی سنتی، گرم و صمیمی را تداعی می کنند.

شیشه بافت دار برجسته

شیشه سربی

این نوع شیشه به دلیل وجود مقادیر زیادی سرب در ساختار خود، به طور بی نظیری شفاف است. این شیشه ها بسیار لوکس هستند، اما به دلیل قیمت بالای آن ها، به سختی پیدا می شوند.

شیشه شفاف

شیشه رنگی

استفاده از این شیشه ها هم در آشپزخانه هایی با سبک سنتی و هم در سبک های مدرن مناسب می باشد. این شیشه ها از درون رنگ می شوند و از بیرون جلای زیبایی دارند. نظافت درب های شیشه ای رنگی راحت است و به دلیل رنگی‌بودن، لکه ها کمتر نمایان می باشند.

شیشه رنگی

مزایای درب کابینت شیشه ای

  •  فضای آشپزخانه را بزرگ تر جلوه می دهد.
  • جنس کابینت هر چه که باشد می توان از درب شیشه ای استفاده کرد.
  • تنوع بسیار آن، دست مشتری را در انتخاب باز می گذارد.
  • با چیدمان وسایل لوکس و نورپردازی مناسب در آن، می توان حالتی دکوراتیو به آشپزخانه داد.
  • این شیشه ها هم می تواند سبکی مدرن و کلاسیک و هم سبکی سنتی به آشپزخانه ببخشد.

معایب درب کابینت شیشه ای

  • محتوای داخلی درب های شیشه ای شفاف در معرض دید می باشد، به همین دلیل تمیز کردن آن هم بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • به دلیل این که این درب ها هر روز مدل های جدیدی را ارائه می دهند، برای کسانی که مطابق مد روز پیش می روند، ممکن است به زودی خسته‌کننده شوند.
  • برخی طرح ها و مدل های آن قیمت بالایی دارند و به راحتی قابل دسترس نیستند.
  • درب های شیشه ای با این که از استحکام خوبی برخوردار هستند، اما باز هم از متریالی شکننده تولید می شوند و ممکن است در اثر ضربه آسیب ببینند.
کابینت با درب شیشه ای

ایده های استفاده از کابینت شیشه ای

کابینت ها با درب های شیشه ای علاوه بر مواردی که ذکر شد، می توانند در فضاهای مختلف آشپزخانه قرار بگیرند که بعضی از این مکان ها را در ذیل معرفی می کنیم.

  • در برخی از آشپزخانه ها جزیره وجود دارد که در زیر آن کابینت نصب می شود. استفاده از درب شیشه ای در این قسمت می تواند ایده خوبی باشد.
  • در آشپزخانه هایی که پنجره در آن ها بیشتر از دیوار است، می توان برای زیبا تر شدن محیط، از کابینت های شیشه ای به جای پنجره استفاده کرد.
  • اوپن ها نیز از قسمت هایی هستند که می توان در زیر آن ها کابینت نصب کرد. درب شیشه ای در این قسمت نیز می تواند زیبا باشد.
  • در آشپزخانه های فاقد اوپن می توان برای جدا کردن آشپزخانه با سالن پذیرایی و قسمت های دیگر خانه، از کابینت با درب های شیشه ای به عنوان پارتیشن یا جدا کننده استفاده کرد.
  • در آشپزخانه می توان کمدهای بزرگ یا شلف هایی با درب شیشه ای نصب کرد. این کمدها فضای زیادی دارند و علاوه بر این که می توان ظروف غذاخوری را داخل آن جا داد، می توان به عنوان ویترین نیز از آن استفاده کرد و ظروف تزئینی زیبایی را در آن قرار داد.
بخوانید!  عکس های جذاب میز و صندلی آشپزخانه

نکات پایانی

گزینه های متعددی برای انتخاب نوع شیشه درب وجود دارد، اما نکته اصلی این است که با توجه به نوع کاربرد، شیشه را باید انتخاب نمائید. مثلاً اگر می خواهید اشیاء در معرض دید باشند، باید از شیشه شفاف استفاده کنید و در مقابل اگر علاقه ندارید کسی آن ها را ببیند باید شیشه مات را انتخاب نمائید.

شیشه، مناسب ترین متریال برای جایگزین‌کردن انواع درب است. اگر از کابینت های قدیمی آشپزخانه خود خسته شده‌اید، نیازی به تعویض کل آن ها نیست. تنها با ایجاد تغییر در ظاهر درب آن ها می توانید دکوراسیون آشپزخانه را دگرگون کنید. استفاده از شیشه در درب و اجرای نورپردازی، نمایی بسیار شیک و جذاب در آشپزخانه ایجاد می کند.