آموزش رویت

ساختمانچی

با گسترش استفاده از آجرنما و سنگ در نمای ساختمان و همچنین طراحی نماهای ترکیبی آجرنما و سنگ، به ظاهر و زیبایی نمای ساختمان توجه ویژه ای می شود.

یکی از معایبی که مصالح ساختمانی پر کاربرد در مثل آجرنما، سنگ و سیمان سفید دارند جذب آب لا به لای این مصالح است. با قرار گرفتن آلودگی ها و گرد و خاک روی نما سطح نما کدر می شود و با بارش باران اسیدی این گرد و خاک به صورت آب گل در می آید و جذب این گونه مصالح می شود.

با تکرار شدن این اتفاق به مرور زمان نمای ساختمان پس از مدتی کدر و فرسوده می گردد. همچنین لکه و شره های آب روی سنگ های کار شده در نمای ساختمان باعث تیره شدن رنگ نما و کهنگی آن می شوند.

نانو آجرنما

در گذشته جهت از بین بردن شوره های آجرنما روی آن پوشش های رزینی اجرا می شد که رزین به علت خاصیت چسبندگی که دارد با ایجاد لایه روی آجر از تنفس آجر و خارج شدن گازهای آن جلوگیری می کند و به مرور زمان باعث پوسته شدن آجر نما می شود.

با اجرای آخرین نسل پوشش های نانو روی آجرنما ، سطح آجرنما بدون هیچ گونه براقیت و تغییر رنگ کاملا ضد آب می گردد و همچنین قابلیت تنفس آجرنما حفظ می گردد. آجرنمای نانو شده با عدم جذب رطوبت دیگر شوره نمی زند و به مرور زمان کهنه و فرسوده نمی گردد.

ویژگی های نانو مخصوص مصالح

  • عدم ایجاد لایه و کاملا نفوذی
  • حفظ تنفس مصالح
  • عدم تغییر رنگ مصالح
  • ضد شوره
  • کاملا آب گریز
  • ضد اشعه UV
  • ماندگاری بالا

نانو سنگ

با توجه به هزینه بالای مصالح و اجرت در اجرای نمای سنگ، نگهداری و تمیز ماندن نمای سنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نماهای سنگی به مرور زمان به دلیل باران های اسیدی و آلودگی های موجود در هوا کهنه و کدر می شوند.

با اجرای پوشش محافظتی نانو روی سنگ، سطح سنگ بدون هیچگونه تغییر رنگی ضدآب می شود و دیگر هیچگونه آلودگی جذب آن نمی شود. با اجرای این پوشش نمای ساختمان به مدت 20 سال کاملا تمیز و نو می ماند.

نانو سیمان

در ساختمان ها و به ویژه برج هایی که نمای آن ها مساحت بالایی دارد بیشتر از نماهای سیمانی استفاده می گردد. نمای سیمانی سفید با توجه هه رنگ روشن و جذب آب بالایی که دارد به سرعت توسط آلودگی ها کدر می شود هم چنین به مرور زمان دچار ترک های ریز می شود و به اصطلاح پوسته می شود.

با اجرای پوشش محافظتی نانو روی سیمان سفید، سطح آن کاملا ضد آب می گردد و دیگر هیچ گونه آلودگی جذب آن نمی گردد. این پوشش به سیمان سفید خاصیت خود تمیز شوندگی می دهد و با بارش باران سطح نما کاملا شسته می شود و تمیز می گردد. این پوشش ها در برار تابش آفتاب مقاوم هستند و ماندگاری بالایی دارند.

نانو ضد شوره آجر

یکی از نگرانی های طراحان و سازندگان در استفاده از آجرنما مشکل شوره زدن آن می باشد. هنگامی که  اجرای آجر نما تمام می شود و رطوبت ملات آجرنما از آن خارج می شود، نمک های موجود در آن نیز به سطح آجر می رسند و به اصطلاح آجرنما شوره می زند.

با اجرای ضد شوره نانو پس خشک شدن کامل آجرنما، دیگر هیچ گونه شورهه ای روی آجرنما باقی نمی ماند. همچنین ضدشوره نانو علاوه بر خاصیت ضدشورگی، خاصیت آب گریزی به آجر نما می دهد که باعث تمیز ماندن آجر به مدت طولامی می شود.

عکس معرفی انواع پوشش های محافظتی نانو برای مصالح

اجرای پوشش نانو قبل از نصب مصالح

با اجرای پوشش نانو قبل از نصب آجرنما و سنگ، دیگر نگران ریختن شره های ملات و کدر شدن نما پس از اجرای آن نیستیم. ابتدا پوشش نانو روی مصالح اسپری می کنیم و سپس اقدام به نصب آن ها می کنیم.

این روش باعث کاهش هزینه های شستشو و لکه گیری نما پس از اتمام آن می باشد. تمام محصولات نانو در حوزه صنعت ساختمان در پارس پوشش (نانو پارس گرجی) موجود است.