آموزش رویت

ساختمانچی

نصب دوربین مداربسته کاری تخصصی می باشد و باید توسط تکنسین های ماهر و متخصص انجام گیرد. در صورتی که به افراد متخصص دسترسی ندارید، می توانید از افرادی که در بخش لوازم الکترونیکی فعالیت دارند و از مهارت بالایی برخوردار می باشند، بخواهید تا دوربین مدار بسته شما را نصب نمایند.

در این نوشته از ساختمانچی به بیان مراحل نصب گام به گام دوربین مداربسته می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل مهم در نصب دوربین مداربسته

  • تعداد دوربین های مداربسته
  • نوع دوربین مداربسته
  • قیمت دوربین و هزینه نصب و راه اندازی
  • محل دقیق تعبیه دوربین ها
  • نوع کابل ها و تجهیزات جانبی
  • نحوه کابل کشی
برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان، با ما تماس بگیرید
09902408400

مراحل نصب دوربین مدار بسته

ابتدا شما باید نسبت به خرید دوربین مداربسته مناسب و تجهیزات آن اقدام نمایید. یک خرید خوب می تواند تا چندین سال خیال شما را از بابت امنیت ساختمان حفظ نماید.

هزینه خرید دوربین، نوع نمایش تصویر، مدت زمان ضبط تصویر، قابلیت انتقال تصویر بر روی موبایل یا کامپیوتر، امنیت شبکه و توسعه آینده سیستم از مواردی هستند که هنگام خرید دوربین مداربسته باید مورد توجه قرار گیرند.

1. انتخاب محل نصب و جانمایی دوربین مدار بسته

پس از خرید دوربین و تجهیزات جانبی آن می توانید مراحل نصب را شروع کنید. انتخاب محل نصب موضوع بسیار مهمی است و اگر شما محل مناسبی را انتخاب نکنید، هر چقدر هم که دوربین باکیفیت و پیشرفته‌ای داشته باشید، عملکرد مطلوبی از آن نخواهید دید.

چندین نکته در انتخاب محل نصب دوربین مداربسته وجود دارد. از جمله این که باید تلاش کنید نقاط کور را به صفر برسانید و زاویه بندی دوربین ها را به شکلی تعیین کنید که نقطه کوری در طول فضای تحت پوشش وجودنداشته باشد.

دوربین ها باید در نقاطی تعبیه شوند که دارای نور مناسبی باشد. دوربین مداربسته نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. همچنین نباید دوربین مداربسته را در مکان های تاریک نصب نمایید، زیرا سبب کاهش کیفیت تصاویر می شود.

سیم های دوربین مداربسته نباید به راحتی در دسترس باشند. این نکته در افزایش امنیت دوربین مداربسته تاثیر می گذارد. اگر دسترسی به تجهیزات دوربین راحت باشد، امکان صدمه به دوربین توسط سارقین وجود دارد.

اکثر سیم ها و مدارها باید به صورت توکار نصب شوند. در صورت نصب روکار، باید توسط داکت های ویژه و لوله های فلزی، به خوبی پوشانده شوند. دستگاه ذخیره ویدیوهای دوربین نیز باید در محل مناسب و مطمئنی قرار بگیرند.

بخوانید!  انواع منهول چیست؟[پلی اتیلن،بتنی و آجری]

در نهایت باید تلاش شود تا منبع تغذیه دوربین از برق کلی ساختمان جدا باشد تا در صورت قطعی برق، دوربین ها از کار نیوفتد و سیستم امنیتی دچار مشکل نگردد.

نصب دوربین مداربسته

2. کابل کشی و نصب تجهیزات دوربین مداربسته

پس از جای گذاری دوربین مداربسته در مکان مناسب، نوبت به کابل کشی و نصب تجهیزات دوربین می رسد. با در نظر گرفتن نوع سیستم مداربسته ای که انتخاب می کنید، کابل کشی ها متفاوت خواهد بود.

به طور کلی سه نوع سیستم کابل کشی برای انتخاب وجود دارد؛ سیستم آنالوگ یا HD، تحت شبکه یا IP و بی سیم یا وایرلس. روش کابل کشی هرکدام از این سیستم ها به شرح زیر می باشد:

سیستم آنالوگ یا HD

در این نوع سیستم به ازای هر دوربین، یک کابل تصویر و یک کابل برق وجود دارد. کابلی که از دوربین خارج می شود و به سمت DVR می رود، کابل تصویر نام دارد و در واقع تصویر دریافتی دوربین را به سمت DVR می برد.

کابل دومی که به دوربین وارد می شود در واقع برق ورودی به دوربین است و به آن کابل برق می گویند. این کابل، برق را از منبع تغذیه به دوربین می آورد و عملکرد آن را ممکن می سازد.

در زمان نصب دوربین آنالوگ، باید فضای کافی برای هر دو کابل به شکل مناسب تعبیه گردد. کابل های مورد استفاده در این مدار از نوع RG11، RG6، RG59 می باشند.

سیستم تحت شبکه یا IP

سیستم دوربین تحت شبکه، سه بخش دارد؛ دوربین ای پی، سوئیچ شبکه و NVR. در این نوع سیستم هدف کلی انتقال تصویر از دوربین به NVR می باشد که باید هر دوربین به وسیله کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل و پس از آن از طریق سوئیچ شبکه به NVR متصل گردد.

نوع کابل های سیستم تحت شبکه، Cat6، Cat5e و Cat5 می باشد. همچنین مدار تغذیه هر دوربین به دو شکل امکان پذیر می باشد.

در صورتی که سوئیچ ها دارای قابلیت POE باشند، می توان از همان کابلی که برای انتقال تصویر استفاده می شد، برای تغذیه و برق رسانی به دوربین نیز استفاده کرد. این مورد در حاظرسازی نصب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بخوانید!  بررسی امکان انتقال ویروس کرونا از لوله کشی ساختمان

سیستم بی سیم یا وایرلس

دوربین مداربسته وایرلس گاهی اوقات با توجه به شرایط استفاده، محل نصب و متراژ ممکن است از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد، زیرا در نصب این گونه مدارها نیازی به استفاده از سیم و کابل دوربین نمی باشد و دوربین بدون نیاز به به سیم، به دستگاه ضبط و نگهداری ویدیو متصل می شود.

برای تامین برق، باید دوربین را توسط کابل مناسبی به منبع تغذیه وصل کرد. در این سیستم، به جای کابل به شبکه وای فای احتیاج دارید.

برای برقراری شبکه وای فای باید از مودم با سرعت مناسب استفاده نمایید. مشکل در اتصال به وای فای یا کاهش سرعت آن ممکن است سبب کندی تصویر یا نویز شدید در طول ضبط گردد.

نصب دوربین

3. تنظیمات نرم افزاری دوربین مداربسته

پس از اتمام مراحل عملی نصب دوربین مدار بسته، باید نسبت به تنظیم نرم افزارها اقدام نمایید. مراحل انجام کار نرم افزاری طبق راهنمای جامع نصب دوربین و براساس نوع دوربین متفاوت می باشد. نوع برند دوربین و نوع شبکه انتخابی شما نیز در این روند تاثیر می گذارد.

در کدام قسمت های ساختمان می توان دوربین مداربسته را نصب نمود؟

دوربین مداربسته
  • بر اصلی و ورودی ساختمان
  • درب ورودی نفر رو
  • درب ورودی پارکینگ
  • درب ورودی حیاط
  • پنجره ها
  • راه پله ها
  • فضای جلو و داخل آسانسور
  • محوطه لابی ساختمان
  • پارکینگ
  • اتاق ژنراتور
  • اتاق برق
  • فضای جلوی انباری های ساختمان
برای نصب دوربین مداربسته در اصفهان، با ما تماس بگیرید
09902408400

نکات پایانی

امروزه افراد زیادی در کسب و کارهای کوچک و بزرگ به نصب دوربین مدار بسته روی آورده‌اند. هم چنین بسیاری از افراد برای بالا بردن امنیت محل زندگی خود نسبت به نصب این وسیله در خانه های خود نیز اقدام می کنند.

در استان اصفهان و تهران نیز که به عنوان کلان‌شهر شناخته می شوند، شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. شرکت های فعال در این زمینه خدمات متفاوتی به مشتری ارائه می دهند.

این مجموعه ها در ابتدا با توجه به نیاز مشتری، نمونه ای کارآمد از دوربین های مداربسته را معرفی می کنند و سپس با بهره مندی از تخصص افراد متخصص در این زمینه، خدمات نصب و پشتیبانی را ارائه می دهند. شما می توانید به منظور نصب دوربین مداربسته در تهران و اصفهان با ما تماس بگیرید.