آموزش رویت

ساختمانچی

نمایشگاه‌ها از جمله اصلی ترین ابزارهای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات به شمار می‌روند که امروزه رواج بسیاری پیدا کرده‌ اند. قیمت نهایی غرفه سازی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که این موارد شامل بودجه بندی در نظر گرفته شده، متریال مورد استفاده، متراژ غرفه، طراحی آن، نورپردازی و… می‌شوند. پیش از اقدام برای خرید غرفه نمایشگاهی، شما باید میزان بودجه خود را تعیین نمایید تا برنامه ریزی‌های لازم جهت ساخت غرفه انجام گیرند. راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا قیمت غرفه نمایشگاهی کاهش یابد. یکی از این راهکارها را می‌توان استفاده از طراحی گرافیکی ساده دانست.

قیمت ساخت غرفه نمایشگاهی

برای این که قیمت غرفه سازی نمایشگاهی مشخص شود، باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد. از جمله این فاکتورها می‌توان به بودجه بندی در نظر گرفته شده برای ساخت، میزان متراژ غرفه، چگونگی طراحی و… اشاره کرد. در نهایت نیز شما باید با شرکت غرفه سازی مورد نظر خود ارتباط و تعامل داشته باشید. همچنین جلسه ای میان کارفرما و مدیران اجرایی پروژه برگزار می‌شود.

قیمت ساخت غرفه نمایشگاهی

بودجه بندی ساخت غرفه

بعضی از مشاغل برای این که در نمایشگاه حضور یابند، بودجه بسیاری در نظر می‌گیرند. حتی در بعضی از موارد هزینه‌‌های خود را کاهش داده تا بتوانند از یک غرفه لوکس و لاکچری جهت به نمایش درآوردن خدمات و محصولات خود استفاده نمایند. صاحبین این غرفه‌ها بیشتر در تلاش برای بازاریابی، فروش اجناس، خدمات و جذب مشتریان هستند؛ بنابراین، برای یک سری مشاغل غرفه سازی اهمیت ویژه ای داشته و به تبع بودجه بالایی برای آن در نظر گرفته می‌شود. بعضی از صاحبین مشاغل نیز تنها به داشتن یک غرفه‌ ساده اکتفا می‌کنند؛ از این رو می‌توان گفت که اهداف و رویکردهای کارفرما یک عامل موثر بر هزینه نهایی به حساب می‌آید.

متراژ غرفه

اندازه و متراژ غرفه سازی نمایشگاهی طبق حجم خدمات و محصولات مشخص می‌گردد. بدیهی است که به همان میزان که غرفه بزرگ تری را انتخاب کنید، قیمت غرفه نمایشگاهی نیز به علت استفاده از متریال بیشتر افزایش خواهد یافت. البته این مسئله به سیستم مدیریت اجرای پروژه‌‌ها نیز بستگی دارد. برخی از شرکت‌های غرفه سازی برای پروژه‌هایی که از مساحت و متراژ بالاتری برخوردار هستند، قیمت پایین تری را لحاظ می‌کنند؛ چرا که در این شرایط پروژه از جزئیات کمتری برخوردار بوده و جهت اجرای ایده‌ها فضای کافی در اختیار مجریان قرار داده می‌شود.

طراحی غرفه

در شرکت‌های غرفه سازی طبق پروسه اجرا غرفه، شاهد تقسیم بندی آن به بخش‌های مختلفی از جمله طراحی عمومی غرفه، طراحی اختصاصی غرفه و طراحی فوق تخصصی هستیم. پیش از این که هر یک از این طرح‌ها انتخاب شوند، باید بودجه کارفرما تعیین گردد تا برنامه ریزی‌های لازم به درستی انجام گیرند.

متریال لازم در ساخت غرفه

غرفه نمایشگاهی مدرن اغلب با استفاده از چوب یا شیشه ساخته می‌شود. البته در بعضی از موارد براساس نوع نمایشگاه متریال به‌ خصوصی همچون سنگ، سرامیک و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این که از چه متریالی در غرفه سازی استفاده شود، در واقع به این موضوع وابسته است که طرح غرفه به چه شکل باشد. این که در طراحی غرفه نمایشگاهی از چه متریالی استفاده شود و میزان استفاده از آن به چه میزان باشد نیز قیمت نهایی آن را تعیین می‌کند.

نورپردازی

در صورتی که یک غرفه نمایشگاهی از نورپردازی خوبی برخوردار باشد، محصولات و اجناس به وضوح در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرند و جذب مشتری به درستی اتفاق می‌افتد. افراط و تفریط در نورپردازی می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد؛ بنابراین در نورپردازی باید حد‌‌ تعادل رعایت گردد. هزینه‌های مرتبط با نورپردازی شامل دستمزدها و کرایه‌ اجزای مختلف نورپردازی همچون لوسترها، هالوژن‌ها و… می‌شوند.

راهکارهای کاهش هزینه ساخت غرفه

راهکارهایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید هزینه نهایی ساخت غرفه را کاهش دهید. برای مثال بهتر است غرفه ای با اندازه مناسب انتخاب کنید تا هزینه اضافی را به دنبال نداشته باشید. در صورتی که فضای نمایشگاه با محدودیت مواجه است، توصیه می‌گردد که انتخاب شما غرفه‌های چند طبقه یا ترکیبی باشد. از دیگر راهکارها برای کاهش هزینه می‌توان به استفاده از طراحی گرافیکی ساده اشاره کرد. استفاده از تصاویر بصری واضح می‌تواند از هزینه نهایی شما بکاهد. همچنین با استفاده از نورپردازی طبیعی و مصنوعی می‌توانید با هزینه‌ای پایین، جلوه بصری محصولات خود را دوچندان سازید.

ساخت غرفه نمایشگاهی با قیمت مناسب توسط شرکت فرارنگ

شرکت فرارنگ با سابقه درخشان در زمینه غرفه سازی، آماده ارائه خدمات ساخت غرفه نمایشگاهی با قیمت مناسب به شما عزیزان می‌باشد. این شرکت با استفاده از متریال‌های باکیفیت و طرح‌های خلاقانه، غرفه‌ای ایده آل و در شان برند شما را طراحی و اجرا می کند. برای مشاهده نمونه کارهای شرکت فرارنگ به وب‌سایت https://fararangco.com/ مراجعه کنید.

راهکارهای کاهش هزینه ساخت غرفه

سخن پایانی

شاید شما هم قصد دارید تا برای نمایش محصولات و عرضه خدمات خود غرفه ای را برپا کنید؛ اما از قیمت غرفه سازی اطلاعی ندارید. فاکتورهای بسیاری در تعیین قیمت نهایی غرفه سازی دخیل هستند که بهتر است آن‌ها را مد نظر قرار دهید. این موارد شامل متراژ غرفه، طراحی، متریال مورد استفاده در ساخت آن، نورپردازی و… می‌شوند. به همان میزان که بودجه بیشتری برای ساخت غرفه در نظر بگیرید، می‌توانید غرفه لوکس و لاکچری تری داشته باشید.