آموزش رویت

ساختمانچی

سینک ظرفشویی اخوان یکی از سینک های با کیفیت و زیبا می باشد که می تواند در زیبایی محیط آشپزخانه اثرگذار باشد. همانطور که می دانید یکی از عناصر تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه، سینک ظرفشویی می باشد. در گذشته سینک های ظرفشویی در طرح های محدودی تولید می شدند و تنوع بسیار کمی داشتند.

در سال های اخیر سینک های اخوان در اشکال بسیار متنوعی طراحی و تولید می شوند. بنابراین می توانند در زیبایی محیط آشپزخانه نقش بسزایی را ایفا کنند و سلیقه تمامی افراد را پوشش دهند. در اینجا قصد داریم با انواع سینک ظرفشویی اخوان و ویژگی های آن بیشتر آشنا شویم. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع سینک ظرفشویی اخوان

سینک اخوان در جنس های مختلفی از قبیل: استیل، سنگی و شیشه ای تولید می شود. افراد می توانند با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه و نوع سلیقه خود هر یک از جنس های سینک را انتخاب نمایند. در ادامه به بررسی جنس های مختلف سینک ظرفشویی اخوان می پردازیم:

1. سینک استیل اخوان

سینک ظرفشویی اخوان از نظر ضخامت ورق

سینک ظرفشویی استیل اخوان یکی از باکیفیت ترین سینک های این برند محسوب می شوند. این سینک از ورق استیل 304 تولیدشده است که جزء مرغوب ترین نوع ورق استیل شناخته می شود.

این نوع سینک ضد خش بوده و از شفافیت و درخشش چشمگیری برخوردار می باشد. نظافت‌کردن سینک استیل آسان تر از سایر انواع سینک می باشد.

2. سینک ظرفشویی سنگی اخوان

سینک سنگی اخوان

سینک سنگی اخوان یکی دیگر از محصولاتی است که در سال های اخیر تولید فراوانی داشته است. این سینک ها معمولا از جنس مرمر یا گرانیت تولید می شوند. از آنجا که در تولید سنگ های گرانیتی و مرمر تنوع وجود دارد، این تنوع را در سینک های سنگی اخوان نیز می توان مشاهده کرد.

نکته ای که در خصوص سینک های سنگی وجود دارد این است که این نوع سینک به دلیل وزن بالا نیاز به کابینت های محکم دارد. از مزیت این نوع سینک می توان به عمر طولانی آن اشاره کرد. جنس سنگی سینک باعث می شود در برابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشد.

3. سینک شیشه ای اخوان

سینک شیشه ای اخوان

جدیدترین نوع سینک های اخوان از جنس شیشه تولید می شوند. در این مدل سینک، جنس لگن ها از استیل کار شده است اما بدنه سینک از جنس شیشه می باشد.

بخوانید!  گوتیک، سبکی تاریخی در دکوراسیون داخلی

افرادی که به آشپزخانه های مجلل و مدرن علاقمند هستند با استفاده از سینک شیشه ای اخوان می توانند جلوه خاصی را در آشپزخانه ایجاد کنند.

این نوع سینک بسیار ظریف و آسیب پذیر می باشد. بنابراین برای قراردادن ظروف سنگین مناسب نمی باشد. علاوه بر این در برابر خط و خش کاملا آسیب پذیر می باشد؛ بنابراین در صورتی که از سینک شیشه ای اخوان استفاده می کنید باید مراقبت بیشتری از آن داشته باشید.

انواع سینک ظرفشویی اخوان از نظر ضخامت ورق

انواع سینک ظرفشویی اخوان

سینک های اخوان با ورق های با ضخامت مختلف تولید می شود. اما همگی از جنس فولاد ضد زنگ می باشند. ورق های ضخیم تر معمولا قیمت بالاتری نسبت به ورق های نازک دارند. انواع سینک اخوان از نظر ضخامت ورق شامل موارد زیر می باشد:

  • 0.6 میلی متری
  • 0.8 میلی متری
  • 1 میلی متری

سینک های ظرفشویی اخوان از نظر تعداد لگن

سینک ظرفشویی اخوان از نظر شکل

سینک ظرفشویی نیز از نظر تعداد لگن در مدل های مختلفی تولید می شود تا نیاز تمامی افراد را پوشش دهد. این سینک ها از نظر تعداد لگن به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • نیم لگن
  • یک لگن
  • یک و نیم لگن
  • دو لگن یا دوقلو
  • دو و نیم لگن

انواع سینک های اخوان از نظر عمق لگن

سینک ظرفشویی اخوان از نظر تعداد لگن

برند اخوان، سینک های خود را در عمق های مختلف تولید می کند. انواع سینک این برند از نظر عمق لگن به صورت زیر دسته‌بندی می شود:

  • 13 و 14 سانتی متری
  • 16 و 17 سانتی متری
  • 18 و 20 سانتی متری
  • 23 و 24 سانتی متری

نکات مهم در خرید سینک ظرفشویی اخوان

راهنمای خرید سینک ظرفشویی اخوان

هنگام خرید سینک اخوان توجه به برخی نکات می تواند منجر به انتخاب بهتری شود. برخی از نکاتی که توصیه می شود هنگام خرید سینک اخوان مورد توجه قرار گیرد شامل موارد زیر می باشد:

1. بررسی ضخامت ورق سینک ظرفشویی اخوان

همان طور که قبلا اشاره شد سینک اخوان در ضخامت های 0.6، 0.8 و 1 میلی متری تولید می شود. توصیه می شود هنگام خرید سینک ظرفشویی اخوان حتما به ضخامت ورق توجه کنید.

بخوانید!  انواع مدل دستگیره کابینت جدید[سرامیکی،دکمه ای و مخفی]

ورق هایی که ضخامت بیشتری دارند، استحکام بیشتری داشته و در برابر ضربه مقاومت تر می باشند. ورق های نازک تر با قرار گرفتن ظروف سنگین به مرور زمان دچار تغییر شکل می شوند و ظاهر نازیبایی پیدا می کنند.

2. بررسی عمق لگن در سینک ظرفشویی اخوان

میزان عمق لگن در سینک ظرفشویی اخوان از 13 سانتی متری تا 24 سانتی متری تولید می شود. بهتر است مدل هایی را خریداری نمایید که عمق لگن بیشتری دارند. با این کار می توانید ظروف بیشتری را در سینک اخوان جای دهید و از شلوغ شدن اطراف سینک جلوگیری کنید.

3. توجه به همخوانی جایگاه سینک و نوع نصب سینک اخوان

قبل از خرید سینک اخوان حتما به نوع جایگاه سینک در آشپزخانه و نحوه نصب سینک توجه کنید. برخی از مدل های سینک اخوان به ویژه مدل هایی که به صورت زیرکورینی نصب می شوند نمی توانند در جایگاه های عادی نصب شوند. به دلیل اینکه مدل های زیرکورینی نیاز به برش صفحه کابینت دقیقا متناسب با ابعاد سینک دارند.

کلام پایانی

در این مقاله سینک ظرفشویی اخوان و راهنمای خرید آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برای یک انتخاب مناسب، به نکات ذکر شده توجه نمایید و خرید خود را به طور اصولی انجام دهید. با انتخاب سینک اخوان مناسب دیگر نیازی به هزینه مجدد نخواهید داشت و تا سال های متمادی می توانید به خوبی از آن استفاده نمایید.

سوالات متداول

سینک های ظرفشویی اخوان از نظر نوع نصب به چند دسته تقسیم می شوند؟

سه دسته، مدل های روکار، توکار و زیر کورینی یا زیر کار

سینک ظرفشویی اخوان از نظر تعداد لگن چند نوع می باشد؟

سینک های اخوان شامل سینک های نیم لگن، یک لگن، یک و نیم لگن، دو لگن، دو و نیم لگن می باشد.

ضخامت ورق سینک ظرفشویی اخوان چقدر می باشد؟

0.6 میلی متری، 0.6 میلی متری و 1 میلی متری می باشد.