آموزش رویت

ساختمانچی

در حیاط ساختمان ها و دیگر فضاهایی باز که با مشکلات متعدد مواجه است، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سایبان حیاط امری ضروری می باشد تا بتوان راهکاری مناسب را جهت ایجاد شرایطی بهتر و کاهش مصرف انرژی ارائه کرد.

ایجاد و حفظ شرایط آسایش برای انسان ها و وسایل گران قیمت مانند ماشین ها مستلزم قرار گرفتن افراد و وسایل به دور از عوامل مخرب و آسیب زا می باشد. عواملی که آسایش انسان را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند از:

  • تابش نور شدید خورشید به ویژه در مناطق گرمسیری
  • بارش های فصلی نظیر بارش باران اسیدی یا بارش برف و بارش تگرگ
  • باد های شدید
  • ریختن هرگونه مواد آلوده کننده شیمیایی یا طبیعی در محیط

به طور کلی برای ایجاد آسایش بهتر می بایست ممانعت از عوامل مذکور را به عمل آورد و با ایجاد شرایط  بهتر مانند روشنایی، تهویه مطبوع، امکانات رفاهی شرایط آسایش انسان را در حیاط منازل حفظ کرد.

معرفی پر کاربردترین سایبان حیاط

یکی از انواع سایبان حیاط که امروز بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد، سایبان ماشین است. سایبان ماشین در حیاط منازل و ویلا ها یا فضاهای بزرگ با حیاط های وسیع قابل استفاده می باشد تا شرایط مطلوب را برای وسایل نقلیه گران قیمت نظیر ماشین ها ایجاد کند.

همان طور که پیش از این اشاره شد عوامل متعددی می تواند سلامت ماشین ها را تحت تاثیر قرار بدهد. با نصب سایبان ماشین در فضای باز و نیمه باز می توان از این عوامل جلوگیری لازم را به عمل آورد.

کاهش خسارت‌ های ناشی از ورود تابش شدید نور خورشید ممانعت از ورود بارش ها و دیگر عوامل آسیب زا برای انسان بسیار مقرون به صرفه و مطلوب می‌ باشد.

هنگامی ماشین در هوای آزاد و در مجاورت این عوامل طبیعی و غیر طبیعی قرار می ‌گیرد با آسیب‌ های جدی مواجه می‌ شود. این عوامل قیمت ماشین را نیز تحت تأثیر قرار می ‌دهند. برای آن که بتوان صرفه ‌جویی مالی را در فضا ایجاد کرد نصب سایبان ماشین بسیار ضروری می باشد.

عکس سایبان حیاط در دنیای امروز، برای فراهم نمودن آسایش بیشتر

سایبان ماشین مدرن و زیبا

سایبان ماشین را با نام سایبان پارکینگ نیز می توانیم خریداری کنیم. سایبان پارکینگ امروزه با تنوع بسیار زیاد در طراحی و عملکرد سبب ایجاد فضا های بسیار متنوع، دلپذیر، زیبا و کاربردی شده است.

انواع سایبان پارکینگ مدرن و امروزی را با توجه به تنوع اقلیم در کشور ایران طراحی می کنند. در هنگام طراحی سایبان پارکینگ به عواملی چون

  • آب و هوا و خرد اقلیم ها
  • نیاز کارفرما
  • تعداد ماشین ها و نوع آن
  • محل قرار گیری و ابعاد و اندازه فضا

 توجه ویژه می کنند.

طراحی اقلیمی سایبان پارکینگ

هنگامی که برای سایبان پارکینگ به عواملی چون اقلیم و خرد اقلیم ها توجه داریم، سایبانی را همساز با این شرایط طراحی می کنیم. سایبان پارکینگ که در برابر عوامل مختلف و شرایط اقلیمی پایداری خود را حفظ می کند.

با توجه به معماری سنتی ایرانی همواره مشاهده می کنیم، ایرانیان برای طراحی منازل و خیابان ها و معابر به عواملی چون اقلیم و تنوع اقلیمی در فضاها توجه داشته و عناصر ساختمان را با توجه به این عوامل طراحی می کردند به عنوان مثال در مناطق کویری شاهد خانه های درونگرا با حیاط های مرکزی و در مناطق شمالی کشور شاهد خانه ها به شکل برونگرا هستیم.

 در طراحی سایبان ماشین نیز توجه با شرایط اقلیمی می توانیم محصول بهتر و مناسب ‌تری را به بازار ارائه کنیم. در طراحی سایبان ماشین توجه داشته باشیم که در منطقه همواره شاهد بارش‌ های شدید یا تابش نور خورشید هستیم و محصول را مطابق با این عوامل طراحی کنیم.

در طراحی سایبان پارکینگ می بایست توجه داشته باشیم پوشش و سقفی که در ساخت سایبان ماشین مورد استفاده قرار گیرد که در برابر عوامل طبیعی دچار تخریب نگردد یا سازه مورد نظر سازگار با این عوامل باشد.

طراحی سایبان حیاط وابسته به چه عواملی می باشد؟

 سایبان حیاط علاوه بر مطابقت با شرایط اقلیمی مانند تابش و باد غالب می بایست با فضای مورد نظر و دیگر عناصر مجاور خود مطابقت بالایی داشته باشد.

در هنگام طراحی سایبان حیاط بهتر است توجه داشته باشیم که سبک معماری فضای اطراف چگونه است. هنگامی که طرح سایبان حیاط را سازگار و مطابق با سبک طراحی محوطه و نمای ساختمان ها طراحی می کنیم، سایبان به عنوان عنصری مجزا در این محوطه شناخته نمی شود. سایبان حیاط سبب زیبا سازی فضا های اطراف و نما های ساختمان ها نیز می گردد.

عکس سایبان حیاط در دنیای امروز، برای فراهم نمودن آسایش بیشتر

چرا برای ساخت سایبان حیاط بهره‌گیری از دانش و تخصص افراد حرفه ‌ای و نیروی کارآمد توصیه می شود؟

مراجعه به افراد متخصص و حرفه ای ما را با محصولی کارا و با کیفیت مواجه می ‌سازد. هنگام طراحی سایبان حیاط می بایست به عواملی چون

  • دید و منظر
  • کاهش ورود اشعه های مضر خورشیدی
  • توجه به عمق مناسب برای سایبان
  • ارتفاع مناسب برای سایبان ماشین

و دیگر عوامل این چنینی توجه کنیم. طراحی سایبان نیازمند دانش و تخصص می باشد تا محصول پوشش دهی مناسبی را در فضا ایجاد کند.

انتخاب پوشش و سازه مناسب برای ساخت سایبان پارکینگ به دلیل تنوع بسیار بالا در مواد اولیه این محصولات کار آسانی نیست. بهتر است با تمام پوشش ها و سازه های مناسب و مقرون به صرفه در این زمینه آشنا شویم.

خصوصیات و ویژگی های آن ها را نیز بشناسیم و سپس اقدام به ساخت سایبان پارکینگ با بهترین سقف و سازه کنیم. اما کسب اطلاعات لازم برای افراد بسیار دشوار و زمان بر می باشد بنابراین همواره توصیه می شود برای ساخت سایبان پارکینگ از دانش و تخصص افراد حرفه ‌ای بهره ‌مند شوید. این افراد با در اختیار داشتن اطلاعات لازم در این زمینه می توانند شما را در انتخاب بهتر یاری برسانند.

مجموعه سایه سازان کوروش، یکی از مراکز معتبر و با سابقه در زمینه تولید و ساخت انواع سایبان ماشین و دیگر سایبان های کاربردی در سراسر کشور می باشد.

این مجموعه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز در زمینه تولید، نصب و مشاوره پیش از خرید انواع سایبان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید یا از طریق شماره زیر با همکاران ما در مجموعه سایه سازان کوروش در تماس باشید تا محصولی با کیفیت بسیار بالا تهیه نمایید.

تلفن تماس: 09123793120