آموزش رویت

ساختمانچی

آشپزخانه امروز در خانه ها جایگاه ویژه ای به دست آورده اند و به درستی به قلب خانه ها تبدیل شده اند. یکی از فضاهای مهم در آشپزخانه ها کابینت ها بوده که شاید 50 درصد را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند.

کاشی بین کابینتی یکی از اقلامی هست که علی رغم فضای کمی که به خود اختصاص میدهد میتواند نقش تعیین کننده ای در زیباسازی و حتی نمایش بهتر کابینت ها داشته باشد.

البته انتخاب و خرید کاشی بین‌کابینتی در بورس و بازار امروزی کاری دشوار و سخت بوده که ما سعی داریم با ارائه این مقاله شما را برای انتخاب آسانتر راهنمایی کنیم.

انواع کاشی بین کابینتی

دسته بندی بین کابینت با معیارهای مختلفی سنجیده و طبقه بندی می شود.

عکس ویژگی کاشی بین کابینتی مدرن و هر آنچه که قبل از خرید باید بدانید!

از لحاظ جنس

  • تایل های آلومینیومی» بدنه این کاشی ها از جنس آلومینیوم و استیل بوده و به صورت پشت چسب می باشد که اصطلاحا به آنها کاشی پشت چسب دار می گویند.
  • تایل های شیشه ای: این تایل ها همانطور که از نامشان پیداست متریالی از جنس شیشه داشته و البته در برابر شرایط محیطی آسیب پذیر تر می باشد.
  • کاشی و سرامیک لعابی» متداولترین نوع بین کابینتی ها از سال ها قبل تا الان همین مدل بوده که در طرح های مختلفی به فروش می رسد.
  • سنگ های گرانیت و طبیعی» سنگ های طبیعی و نچرال یکی از لوکس ترین مدل های بین کابینتی است که جلوه خاصی را برای آشپزخانه ها پدید می آورد.
  • کورین و کوارتز» سنگ های مصنوعی نیز یکی دیگر از مدل های بین کابینت بوده که در سال های اخیر به شدت محبوب شده و طراحی زیبایی را به ارمغان می آورد.

از لحاظ سایزبندی

کاشی های بین کابینتی معمولا از سایز های 30*30 شروع و تا سایزهای اسلب و بزرگ همچون 60*200 می باشند. این موضوع را باید در نظر داشته باشید که هر چه سایز کوچکتر باشد نصب آسان تر و انعطاف بیشتری در کار وجود دارد.

از لحاظ قیمت

البته قیمت را باید با فاکتورهای مختلفی مانند هزینه نصب، میزان تخریب و زیرسازی، هزینه چسب مورد استفاده، دستمزد نصب و … اما اگر بخواهیم به طور کلی آن را ببینیم سنگ طبیعی و مصنوعی در رده اول، تایل های آلومینیومی و شیشه ای و سپس سرامیک ها دسته بندی کرد.

زمان خرید کاشی بین کابینتی چه وقت است؟

عکس ویژگی کاشی بین کابینتی مدرن و هر آنچه که قبل از خرید باید بدانید!

این سوالی مهم برای کسانی است که قصد خرید کاشی بین کابینتی را داشته و چالش جدی می باشد. نکته مهم این است که شما می بایست در مرحله اول برنامه خود را برای آشپزخانه و سبک آن مشخص کنید.

در مرحله بعد باید نوع و مدل و رنگ کابینت خود را انتخاب کرده و بعد از نصب آن در مرحله آخر به خرید و نصب بین کابینت اقدام نمایید. جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر و کامل تر راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی را بخوانید.

  • انتخاب بین کابینتی براساس نوع کابینت
  • عموما کاشی بین کابینت را بر اساس بدنه و رنگ و مدل کابینت انتخاب، خرید و نصب می کنند.
  • بین کابینتی برای کابینت ممبران
  • بین کابینتی برای کابینت کلاسیک
  • بین کابینتی برای کابینت های گلاس
  • بین کابینتی برای کابینت نئو کلاسیک
  • بین کابینت برای کابینت انزو
  • بین کابینت برای کابینت های چوب

ویژگی مهم در خرید کاشی بین کابینتی

همیشه خرید بر اساس رنگ و سلیقه معیار خرید مناسب برای شما نمیباشد و مبانی بیشتری در هنگام انتخاب باید مدنظر قرار گیرد. بین کابینتی به واسطه نوع قرارگیری و محلش، فضای کم استفاده و محدودیتش باید فاکتورهای مهمی را برایش در نظر گرفت که به شرح زیر می باشد.

  1. تضاد بین کابینت و کابینت از لحاظ رنگ
  2. همخوان بودن سبک کاشی بین کابینت با طرح کابینت آشپزخانه
  3. استحکام و مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند حرارت و رطوبت
  4. نظافت سریع آسان به دلیل ماهیت محیطی بین کابینت
  5. عدم یکنواختی در طرح به واسطه ساده بودن مدل
  6. نصب بی دردسر و کم شدن هزینه های جانبی

اطلاعات بیشتر در مورد هزینه نصب کاشی را اینجا ببینید

کلام اخر

بین کابینتی درواقع پوششی برای دیوار و فضای مابین کابینت می باشد که انتخاب درست آن می تواند علاوه بر زیبایی با کاربرد صحیح نیز همراه باشد.

همچنین خرید کاشی بین کابینتی به صورت محدود و شاید یکبار اتفاق می افتد و دقت به جزئیاتش می تواند شما را از دوبار کاری و تجربه بد برهاند. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر بخواهید با وسواس به قضیه نگاه کنید حتما کار برایتان سخت خواهد شد.

این که این محصول را از کجا و چگونه بخریم موضوعی است که بایستی در ابتدا مشخص شود به دنبال کدام سبک می رویم. البته خوشبختانه فروشگاه های زیادی اقدام به نمایش و فروش این محصول کرده که برخی از آنها نیز دارای وب سایت فروشگاهی و حتی پیج اینستاگرام نیز می باشند که برخی از آنها در زیر آمده است.

گالری اسپیناس ارائه دهنده راهکارها و ایده های لوکس بین کابینت دارای فروشگاه در بورس بین کابینتی تهران دارای وب سایت فروش با قیمت های دقیق و پیج اینستاگرام گالری اسپیناس با نمایش دقیق محصولات و نمونه کارهای جذاب و دیدنی که می توانید قبل از خرید برای الهام گرفتن به آن مراجعه کنید.

همچنین فروشگاهایی همچون تایل ایران، سرام پخش، ایوان و … به عنوان فروشگاه های ارائه دهنده کاشی بین کابینت معرفی می شوند.