آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به استفاده از رنگ های پاییزی در دکوراسیون خانه خود فکر کرده اید؟ پاییز هزار رنگ، با رنگ های ناب و دلپسند خود، بسیاری از افراد را مسحور می کند. کمتر کسی پیدا می شود که به این فصل و رنگ های آن علاقمند نباشد.

با فرارسیدن فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی و شروع سرما، می توانید با استفاده از رنگ های پاییزی گرما را به خانه خود بیاورید. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه راهکارهایی برای استفاده از رنگ های مناسب با فصل پاییز در دکوراسیون داخلی می باشد. اگر شما از علاقمندان به این فصل هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی خانه با استفاده از رنگ های پاییزی

تم رنگی و غالب

بسیاری از رنگ های گرم زمین در فصل پاییز نمایان می شوند. در کنار این رنگ ها استفاده از رنگ های غالب و رنگ چوب می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. در طبیعت پاییزی ترکیب رنگی بی نظیری نمایان می شود.

حال برای استفاده از این رنگ ها چه ایده و راهکارهایی وجود دارد؟ یکی از ایده هایی که می توانید در این زمینه به کار گیرید، رنگ آمیزی دیوار اصلی با یکی از رنگ های فصل پائیز غالب می باشد.

رنگ مناسب پاییز

طراحی فضایی چشم نواز

استفاده از رنگ های تاثیرگذار همچون قهوه ای، سبز، زرد و طلایی و بژ جزء جدایی ناپذیر طراحی سبک کلاسیک می باشد. پس از پایان فصل تابستان، پاییز جهان را به نظاره رنگ های زیبا دعوت می کند.

از دیگر راهکارهایی که می توانید از رنگ های پائیزی در دیزاین خانه استفاده نمایید، به کارگیری کوسن و گل های این فصل در دیزاین خانه می باشد.

همچنین می توانید از یک فرش زیبا که در آن ترکیب رنگ های پاییزی به کاررفته است، استفاده کنید. این کار سبب می شود تا علاوه بر انسجام بخشی به فضای خانه، از جادوی رنگ ها نیز استفاده نمایید.

طراحی پاییزی

دعوت طبیعت به خانه

شاید تصور مردم این است که طبیعت تنها در بیرون از خانه می باشد و نمی توان از زیبایی آن در فضای خانه استفاده کرد.

بخوانید!  ایده های نورپردازی حیاط خلوت و پاسیو

همان طور که تغییر رنگ ها در بیرون از خانه می تواند تاثیرگذار باشد، به کارگیری متریال طبیعی همچون چوب، سنگ و دیگر المان های طبیعی نیز می تواند در فضای داخلی خانه تاثیر زیادی بگذارد.

برای مثال، یکی از دیوارهای خانه را به انجام این کار اختصاص دهید و آن را با استفاده از المان طبیعی همچون چوب تزئین کنید.

حتی استفاده از یک کاغذدیواری سبز رنگ و یا کاغذ دیواری که در آن نقش المان های طبیعی همچون برگ درختان وجود دارد نیز می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

در صورتی که از رنگ های خنثی در دیزاین خانه خود استفاده کردید، برای درهم شکستگی این یکنواختی از یک رنگ غالب استفاده کنید.

شاید استفاده از یک میز قرمز یا نارنجی رنگ همان چیزی است که به آن نیازمند می باشید. با این کار جذابیت بصری فوق العاده ای در فضای خانه ایجاد خواهد شد.

خانه پاییزی

استفاده از رنگ های پاییزی در تزیین آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما دارای قفسه یا شلف دیواری می باشد، می توانید ظروفی با رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، خردلی و قهوه ای را در این قسمت قرار دهید. استفاده از سبدهای چوبی و حصیری و بکارگیری آن ها در گوشه ای از آشپزخانه می تواند ایده جالبی باشد.

بر روی میز ناهارخوری می توانید از رومیزی های کتان با طیف رنگ های پائیزی استفاده نمایید. اکسسوری های دکوراتیو مانند گلدان های حصیری و سفالی که با گل های پاییزی پرشده است، می تواند ایده جذابی برای تزیین جزیره آشپزخانه یا اپن محسوب شود.

شما می توانید از خلاقیت و سلیقه خود بهره ببرید. از پارچه هایی که رنگ های زیبایی دارند به منظور تزئین روکش صندلی های میز ناهارخوری یا صندلی های بار استفاده نمایید.

بخوانید!  24 عکس و مدل راه پله دوبلکس جدید

نکات مهم در خصوص انتخاب رنگ های پاییزی

رنگ هایی که در فصل پاییز نمایان می شوند رنگ هایی هستند که به طور طبیعی در زمین وجود دارند. بسیاری از افراد از تماشای آن ها در تمامی فصول لذت می برند.

آیا تا به حال به این نکته دقت کردید که در مکان هایی هم چون اسپا و مراکز سلامتی از رنگ هایی هم چون آبی روشن، سبز و قهوه ای استفاده می شود؟

دلیل این امر حس آرامشی است که استفاده از این رنگ ها در افراد ایجاد می کند. این ها رنگ هایی هستند که تنها به پاییز اختصاص ندارند و شما می توانید از آن ها در سرتاسر سال استفاده نمایید.

رنگ پاییزی خانه

در کنار این رنگ ها استفاده از رنگ های خنثی را فراموش نکنید. به این منظور می توانید از طیف های مختلف رنگ خاکستری استفاده نمایید. استفاده از رنگ های پاییزی در انواع سبک های طراحی از ترکیبی تا مدرن، سنتی و روستیک می توانند تاثیرگذار باشند.

نکات پایانی

آنچه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده و راهکارهایی برای دیزاین خانه با استفاده از رنگ های پاییزی می باشد.

با شروع فصل پاییز ممکن است تغییراتی در خلق و خوی افراد ایجاد شود. طراحی دکوراسیون پاییزی می تواند تا اندازه زیادی در ایجاد حس خوب در افراد تاثیرگذار باشد.

برای انجام این کار، نیاز به پرداخت هزینه های زیادی نیست. همان گونه که در بالا اشاره شد می توانید با خرید کوسن هایی به رنگ پاییزی و حتی تعویض روکش آنها، از زیبایی و تاثیرگذاری این رنگ ها در خانه استفاده نمایید.

شما چه ایده هایی برای استفاده از رنگ های پاییزی و طراحی یک تم پاییزی در ذهن دارید؟ آیا شما به اجرای این تم در خانه خود علاقمند هستید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.