آموزش رویت

ساختمانچی

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که در سیل فروردین ماه ۶۵هزار واحد تخریب شدند گفت: کار بازسازی ۲۸هزار و ۵۰۰واحد تخریبی به اتمام رسیده و مابقی تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مجید جودی اظهار کرد: در سیل فروردین ماه امسال  ۸۰ هزار واحد دچار خسارت و ۶۵ هزار واحد تخریب شدند. هم‌اکنون بازسازی تمام واحدهای تعمیری به اتمام رسیده و شاید معدود واحدهایی باشند که در حال ارزیابی آنها هستیم، ولی عملا کار بازسازی ۸۰ هزار  واحد تا پایان شهریورماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در بخش تخریب نیز ۶۵ هزار واحد احداثی  در شهرها و روستاهای مناطق سیل‌زده داشتیم که ۵۵ هزار واحد از این تعداد پی‌کنی و ۴۱ هزار واحد اسکلت‌زنی شده‌اند و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله  بهره‌برداری رسیده است.  ۳۸ هزار واحد باقی مانده که در مراحل  مختلف ساخت و ساز هستند و تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان این‌که در این مدت ۲۰۷ هزار پرونده اعم از احداثی، تعمیری و خرید اسباب و اثاثیه به بانک‌ها معرفی شدند گفت: ۱۸۵ هزار نفر  موفق به درایت  تسهیلات شده‌اند و سایر افراد در نوبت هستند.

جودی تصریح کرد: به طور کلی ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد در روستاها و ۵ درصد در شهرها به واحدهای سیل‌زده اختصاص یافت که تقریبا ۴۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی  شده و ۴۴۰۰ میلیارد تومان پول  گرفتند. سیستم بانکی نیز انصافا همکاری خوبی در این زمینه داشت.

عبور  از از مرحله اسکان در زلزله آذربایجان غربی

مجید جودی درباره اقدامات بنیاد مسکن بعد از زلزله حدود دو ماه گذشته آذربایجان غربی نیز گفت: در اثر زلزله آذربایجان غربی۳۰۰۰ واحد تخریب و به ۲۰۰۰ واحد خسارت وارد شد. برای اسکان موقت به صورت  نقدی ۱۰ میلیون تومان پرداخت کردیم یا اتاقک ۱۲ متری در اختیار خانوارها قرار دادیم. هم‌اکنون از  مرحله  اسکان موقت عبور و به بحث  اسکان دائم رسیده‌ایم. حدود ۴۰۰ واحد شروع به کار کرده‌اند و تمام تلاش ما این است که اگر شرایط جوی اجازه بدهد پایان سه ماهه  اول سال ۱۳۹۹ یا  نهایتا پایان تیرماه  ۳۰۰۰ واحد تخریبی را تکمیل کنیم.

بخوانید!  جا ماندن بازار مسکن از بازار سکه

منبع خبر: اقتصاد آنلاین