آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه بیشتر افراد در خانه خود از میز و صندلی آشپزخانه برخوردار می باشند که برای موارد متعددی چون غذاخوردن، قراردادن اشیاء یا انجام کارهای روزمره آشپزخانه مانند خردکردن مواد غذایی، از آن استفاده می کنند.

اصولا میز و صندلی های آشپزخانه را با مبلمان پذیرایی ست می کنند تا خانه یکدست تر به نظر برسد. امروزه در آشپزخانه اکثر خانه های مدرن جزیره وجود دارد.

برخی افراد تمایل به تبدیل این جزیره ها به میز غذاخوری دارند. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی جزئیات بیشتر در خصوص انواع میز و صندلی آشپزخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام انتخاب میز و صندلی آشپزخانه

  • جدا از انتخاب میز و صندلی با ظاهری زیبا، باید استحکام و مقاومت میز را نیز در نظر بگیرید و متریالی را انتخاب نمایید که به سادگی دچار مشکل یا خرابی نشود.
  • اگر از جمله افرادی هستید که دائما دکوراسیون خود را تغییر می دهید و یا مدام محل زندگی خود را عوض می کنید، از خرید میزهای سنگین مانند میزهای سنگی اجتناب فرمایید.
  • بهتر است میز و صندلی هایی با قابلیت جا به جایی آسان و سبک وزن را انتخاب نمایید.
  • سعی کنید میز و صندلی را انتخاب نمایید که مزاحمتی در آشپزخانه ایجاد نکند و سبب ایجاد شلوغی و هرج و مرج در این قسمت خانه نشوند.
میز و صندلی آشپزخانه

انواع میز و صندلی آشپزخانه براساس سبک و شکل

میز و صندلی سلطنتی

میز و صندلی های سلطنتی از شکوه و جلال خاصی برخوردار هستند و قیمت بالایی نیز دارند. این میزها معمولا با استفاده از چوب طبیعی تولید می شوند و حکاکی و کنده‌کاری های بسیار زیبا و لوکسی بر روی آن ها وجود دارد.

در طراحی این میزها معمولا از رنگ های سفید، طلایی، قهوه ای یا ترکیب این رنگ ها استفاده می شود. اگر سبک دکوراسیون داخلی و آشپزخانه شما سلطنتی یا به سبک ویکتوریایی است، پیشنهاد ما به شما استفاده از این میز و صندلی ها می باشد.

میز و صندلی سلطنتی آشپزخانه

میز و صندلی کلاسیک

میز و صندلی های کلاسیک به مدل های سلطنتی شباهت دارند، با این تفاوت که دارای حکاکی ها و ظریف کاری های کمتری می باشند. میزهای کلاسیک معمولا از جنس چوب می باشند، اما می توان انواعی از آن را با استفاده از فلزات و شیشه نیز سفارش داد.

اگر در اشپزخانه خود از کابینت هایی به سبک کلاسیک استفاده کرده اید، انتخاب میز و صندلی های کلاسیک می تواند در زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک زیادی کند.

میز و صندلی کلاسیک

میز و صندلی مدرن

سبک مدرن از سادگی خاصی برخوردار بوده و تزئینات سبک های سلطنتی و کلاسیک را ندارد. شما از هر متریالی برای ساخت میز و صندلی مدرن می توانید استفاده نمایید.

چوب، فلز، استیل، سنگ و شیشه از جمله متریالی هستند که برای سبک مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار می گیرند. میز و صندلی های مدرن آشپزخانه معمولا فضای کمی را اشغال می کنند و بسیار جمع و جور هستند.

میز و صندلی مدرن

میز و صندلی تاشو

مدل های میز و صندلی تاشو معمولا در آشپزخانه هایی با فضای محدود مورد استفاده قرار می گیرد. این میزها فضای کمی را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند و می توان در صورت عدم نیاز، آن ها را به راحتی تا کرد و در گوشه ای قرار داد.

میز و صندلی تاشو

میز و صندلی جزیره

امروزه استفاده از جزیره در آشپزخانه های مدرن رو به افزایش است. جزیره ها کاربردهای فراوانی دارند از جمله این که می توان در زیر آن ها کابینت یا شلف نصب نمود و اشیاء و ظروف را داخل آن قرار داد.

بخوانید!  انواع دیوارپوش فومی[+کاربرد،مزایا و معایب]

از دیگر کاربردهای جزیره آشپزخانه استفاده از آن به عنوان میز می باشد. شما می توانید تنها با خرید تعدادی صندلی مطابق با سبک آشپزخانه و ارتفاع جزیره، این قسمت را به میز غذاخوری تبدیل نمایید.

میز و صندلی جزیره آشپزخانه

انواع میز و صندلی آشپزخانه براساس متریال

میز و صندلی شیشه ای

استفاده از میزهایی با رویه یا پایه شیشه ای علاوه بر زیبایی، از جلوه خاصی نیز برخوردار می باشند و سبب می شوند تا محیط شما بزرگ تر شوند. در انتخاب میز شیشه ای به این نکته توجه فرمایید که متریال مورد استفاده در ساخت آن از نوع نشکن باشد و به راحتی آسیب نبیند.

همچنین بهتر است میزهایی را انتخاب نمایید که رویه شیشه ای آن قابلیت جدا شدن داشته باشد. در این صورت هنگام جا به جایی مشکلی نخواهید داشت.

میز و صندلی شیشه ای

میز و صندلی چوبی

میزهای چوبی در انواع و مدل های مختلف تولید می شوند و معمولا از چوب درختان گردو، راش، بلوط و افرا تولید می شوند. تنوع این میزها بالاست و در سبک های گوناگون مانند سبک مدرن، سبک مینیمالیسم، سبک کلاسیک، سبک روستیک و سبک سلطنتی و استیل تولید می شوند.

میز و صندلی چوبی

میز و صندلی فلزی

امروزه استفاده از میز و صندلی های فلزی در خانه هایی به سبک مدرن و مینیمال بسیار رواج دارد. این میز و صندلی ها اشکال ساده و شیکی دارند و به راحتی با سایر المان های آشپزخانه هماهنگ می شوند.

میز و صندلی فلزی

میز و صندلی استیل

مدل های میز و صندلی استیل از شفافیت و براقیت بسیار بالا و زیبایی برخوردار هستند و مطابق با مد روز می باشند. میز و صندلی های استیل ضد زنگ از عمر بالایی برخودار هستند و قیمت مناسبی دارند. از این میز و صندلی ها معمولا برای دکوراسیونی به سبک مدرن استفاده می شود.

میز و صندلی استیل

میز سنگی آشپزخانه

میزهای سنگی به دلیل وزن زیادی که دارند معمولا به صورت ثابت در آشپزخانه بکار می روند. امروزه استفاده از جزیره و کانترهایی با سنگ مرمر یا سنگ گرانیت به عنوان میز در آشپزخانه های مدرن بسیار رواج دارد.

صندلی های مورد استفاده برای این میزها انواع مختلفی دارند و شما در انتخاب نمونه مناسب محدودیتی ندارید و از چوب و فلز تا صندلی های پلاستیکی را می توانید انتخاب نمایید.

میز و صندلی سنگی

میز و صندلی پلاستیکی

اگر به دنبال میز و صندلی هایی با قیمت ارزان می گردید، میز و صندلی های پلاستیکی گزینه مناسبی محسوب می شوند. این میزها از وزن پایینی برخودار هستند و به راحتی قابل جا به جایی می باشند.

بخوانید!  ایده های نورپردازی آشپزخانه[جدیدترین عکس ها و نمونه های مدرن]

مقاومت این میز و صندلی ها در برابر سایر متریال کم تر بوده و زودتر دچار آسیب دیدگی می شوند. امروزه انواعی از میز و صندلی های پلاستیکی با پایه های چوبی به بازار آمده که از زیبایی خاصی برخوردار می باشند و جلوه ساده و با نشاطی به آشپزخانه شما می بخشند.

میز و صندلی پلاستیکی

انواع میز و صندلی آشپزخانه براساس تعداد

میز و صندلی دو نفره آشپزخانه

میز و صندلی های دو نفره آشپزخانه معمولا برای زوج های جوان و خانواده های کم جمعیتی مناسب است که دارای محدودیت فضا می باشند. این میزها در انواع مدل ها و متریال های گوناگون تولید می شوند و بسیار زیبا هستند.

میز و صندلی دو نفره

میز و صندلی چهار نفره آشپزخانه

از آن جایی که اکثر خانواده های امروزی چهارنفره یا کم تر از این تعداد هستند، میز و صندلی چهار نفره می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها به شما بیاید. انواع میز و صندلی های چهارنفره بیشترین طرفدار و خریدار را به خود اختصاص می دهد.

میز و صندلی چهارنفره

میز و صندلی شش نفره آشپزخانه

میز و صندلی های شش نفره نیز پس از میزهای چهارنفره از جمله پرکاربردترین میزها محسوب می شوند. در این میزها معمولا دو صندلی در بالا و پایین میز و چهار صندلی دیگر در طرفین قرار داد.

میز و صندلی شش نفره

میز و صندلی هشت نفره آشپزخانهگ

میز و صندلی های هشت نفره اصولا برای خانواده هایی پرجمعیت کاربرد دارد. در صورتی که قصد استفاده از این میزها را در آشپزخانه خود دارید، باید از فضای زیادی برخوردار باشید، در غیر این صورت جلوه ای ناخوشایند به آشپزخانه شما می بخشد.

معمولا خانواده هایی که مایل به استفاده از میزهای 8 نفره در آشپزخانه هستند، از فضای جزیره به این منظور استفاده می کنند و صندلی هایی را مطابق با آن به صورت جداگانه خریداری می نمایند.

در صورتی که قصد استفاده از این میز و صندلی ها را دارید اما در آشپزخانه شما فضای کافی وجود ندارد، می توانید میز و صندلی های خود را در گوشه ای از پذیرایی قرار دهید و محلی جداگانه را با عنوان اتاق غذاخوری بوجود آورید.

میز و صندلی هشت نفره

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه این عکس نوشته از ساختمانچی با انواع میز و صندلی آشپزخانه آشنا شده و از دیدن تصاویر آن ها لذت برده باشید. شما از کدام نوع میز و صندلی در آشپزخانه خود استفاده کرده اید؟ در صورت تمایل عکس های جذاب آن را با ما در میان بگذارید.