آموزش رویت

ساختمانچی

لوستر مدرن، به انواعی از لوستر می گویند که برخلاف مدل های کریستالی، دارای زرق و برق زیادی نبوده و شکل های ساده و مدرنی دارند. مزیت این گونه لوسترها این است که در جنس های گوناگون و طرح و رنگ های مختلف، و مطابق با هر سلیقه ای تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

لوسترهای مدرن در فضاها و دکوراسیون های مدرن و لوکس کاربرد دارند و با مبلمان و وسایل دکوراتیوی که اشکال و طرح های خاصی دارند، به خوبی هماهنگ می شوند. در انتخاب لوستر مدرن برای دکوراسیون مدرن خانه خود، باید یکسری نکات را مدنظر قرار دهید.

از جمله فضای قرار گرفتن لوستر، هدف از خرید لوستر، ابعاد و اندازه، نوع سبک، رنگ لوستر و میزان نور آن. در این مطلب از ساختمانچی به بررسی 10 مدل از این نوع لوسترها می پردازیم. با ما همراه باشید.

ایده های لوستر مدرن برای خانه های مدرن

لوستر اسپوتنیک

طرح زیر نمونه ای از لوسترهای اسپوتنیک می باشد که شاخه های لوستر از بدنه آن منشعب و به اطراف پراکنده می شود. استفاده از این نوع لوسترها در بالای میز ناهار خوری و یا مکان هایی که نیاز به لوستری کوچک می باشد، استفاده می شود.

در شکل زیر نمونه ای از این نوع لوستر را به نمایش می گذاریم . همانطور که می بینید حباب های لامپ به طور نامتقارن در اطراف پراکنده می شوند.

لوسترهای اسپوتنیک

این مدل لوستر هم مانند مدل قبلی نوعی لوستر اسپوتنیک می باشد. با این تفاوت که نوع انشعابات آن به صورت متقارن و با نظم و ترتیب به اطراف پراکنده شده است. این لوستر سفید رنگ برای اتاق خواب و یا مکان های دارای سقف کوتاه، بسیار مناسب و کاربردی می باشد.

لوستر منشعب

لوستر مشکی

لوسترهای مشکی و برنجی طلائی در زمینه ای با رنگ سفید، تنها چیزی است که شما برای لوکس کردن خانه خود به آن نیاز دارید. در این بین، استفاده از چراغ های حبابی زرد یا نارنجی می تواند بهترین انتخاب باشد. شکل زیر نمونه ای جذاب از این مدل را نشان می دهد. از این مدل در اتاق خواب و یا آشپزخانه می توان استفاده کرد.

لوستر مشکی

لوستر طلایی

از آن جایی که سقف اکثر خانه های مدرن به رنگ سفید است، استفاده از لوسترهایی با رنگ طلایی می تواند به عنوان عنصری متضاد، زیبایی و جذابیت خاصی را بوجود آورد. لوستر زیر نمونه ای از این مدل می باشد.

لوستر مدرن

لوستر کریستالی

شاید تصور کنید که در هیچ کدام از لوسترهای مدرن، از کریستال ها و زرق و برق های گوناگون استفاده نشده، اما در واقع این گونه نیست.

بخوانید!  تاثیر روانی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

اگرچه تعداد لوسترهای کریستالی مدرن کم می باشد و اغلب کسانی که این سبک را برای دکوراسیون انتخاب می کنند، تمایل زیادی به انتخاب لوسترهای کریستال ندارند، اما با وجود این، مدل هایی نیز وجود دارند که مورد پسند افراد قرار بگیرند. نمونه زیر یک لوستر مدرن کریستالی می باشد که از لحاظ زیبایی و جذابیت، فوق العاده می باشد.

لوستر کریستال

لوستر هندسی

لوسترهای مدرن عموما از طراحی چندان سختی برخوردار نیستند و همان گونه که مشاهده می کنید، در بسیاری از مدل ها، از کریستال استفاده نمی شود. همچنین این گونه لوسترها برخلاف لوسترهای کلاسیک به شکل رشته‌ای نیستند. از ظاهری نیز شبیه به اشکال هندسی می باشند.

لوستر زیبا

لوستر مستطیلی

همانطور که گفتیم، لوسترهای مدرن هم می توانند کریستالی باشند. تصویر زیر نمونه ای دیگر از این مدل است که از ترکیب استیل و شیشه تولیدشده است و در عین سادگی، بسیار شیک و منحصربفرد می باشد. همچنین این مدل دارای شکل هندسی مستطیلی می باشد که یکی از شاخصه های طراحی مدرن می باشد.

لوستر کریستالی

لوستر مینیمال

اشکال هندسی مانند مستطیل، مربع و دایره به وفور در سبک مدرن کاربرد دارند. تصویر زیر نمونه ای از کاربرد هندسه در ایجاد لوستر می باشد. این گونه لوسترهای مینیمال از میله های آلومینیومی تولید شده و قابلیت شکل پذیری و تغییر در نوع قرارگرفتن میله ها را دارد. یعنی هم می تواند به صورت طبقه ای در زیر یکدیگر قرار بگیرد و هم مانند شکل زیر، به صورت در هم باشد.

لوستر کلاسیک

لوستر مناسب سقف بلند

این نوع لوستر مناسب برای مکان هایی با سقف بسیار بلند، مانند راه پله ها می باشد و توسط پایه ای از جنس استیل ضد زنگ، از سقف آویزان می شود. استفاده از کریستال های ریز در ساختار آن، و همچنین تشکیل شکل هندسی دایره ای به زیبایی های این المان افزوده است.

لوستر اویز کریستالی

لوستر ال ای دی

یکی از کاربردهای لوسترهای مدرن و ساده، استفاده از آن ها در بالای میز ناهار خوری، کانتر و یا جزیره آشپزخانه می باشد. نمونه زیر نوعی لوستر مدرن پیچشی LED است که بسیار سبک و زیبا می باشد و به دلیل شکلی که دارد، برای میز ناهار خوری بسیار مناسب است.

لوستر ال ای دی

سخن پایانی

امیدواریم این طرح و نقش ها و ایده هایی که ذکر کردیم بتواند در انتخاب لوستری مدرن به شما کمک کرده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب از طریق کامنت با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.