آموزش رویت

ساختمانچی

تزیین پاگرد پله از جمله سخت ترین قسمت های خانه می باشد که نیاز به طراحی و دکوراسیون دارد؛ زیرا پاگردها اغلب کوچک هستند و انتخاب المان ها را برای شما محدود می سازند. ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های دکوراسیون و تزیین پاگرد راه پله می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایده های دکوراسیون و تزیین پاگرد راه پله

استفاده از وسایل چوبی آنتیک و قدیمی

المان های چوبی زیبایی فوق العاده را در خانه ایجاد می کنند. برای تزیین پاگرد پله می توانید از گلدان های چوبی، میز کنسول چوبی، قاب عکس های چوبی کلاسیک و… استفاده کنید.

اگر پاگرد نسبتا بزرگی دارید، از یک کنسول چوبی استفاده کنید و آباژور و گلدان های چوبی را بر روی آن قرار دهید.

وسایل چوبی آنتیک و قدیمی

استفاده از گلدان

برای تزیین پاگرد پله از چند گلدان کوچک و بزرگ در کنار هم استفاده کنید و گل های زیبا را درون آن ها قرار دهید. همچنین می توانید از استند گلدان برای قرار دادن گل های طبیعی استفاده نمایید. 

گل و گیاهان، طراوت و شادابی را به راه پله می بخشند و سبب زیبایی روح نواز می شوند و هوای خانه را تصفیه و پاکیزه می کنند.

استفاده از گلدان

استفاده از کفپوش

یکی از ایده های تزیین پاگرد، استفاده از کفپوش هایی با طرح و نقش های خلاقانه می باشد. همچنین شما می توانید از کفپوش چوبی و پی وی سی نیز استفاده نمایید.

استفاده از کفپوش

استفاده از قالیچه

برای تزیین کف پاگرد، قالیچه می تواند گزینه ای ایده آل و زیبا بشمار آید. متناسب با اندازه پاگرد، از قالیچه ای با طرح و نقش زیبا استفاده کنید و بافت جذابی را به فضا اضافه نمایید.

استفاده از قالیچه

نصب تابلوهای دیواری

نصب تابلوهایی متناسب با دکوراسیون خانه در قسمت پاگرد می تواند ایده ای نو و جذاب بشمار آید. اگر سبک طراحی داخلی خانه شما، کلاسیک است، تابلوهای کلاسیک با قاب های پتینه و قدیمی می تواند جلوه زیبایی ایجاد کند. اما اگر خانه به سبک مدرن و امروزی طراحی شده است، می توانید از قاب های مینیمال و ساده و یا تابلوهای مدرن و شیک استفاده نمایید.

بخوانید!  طراحی و ایجاد نشیمن دنج در زیر پنجره
نصب تابلوهای دیواری

استفاده از کاغذ دیواری

اگر پاگرد شما خیلی کوچک باشد و نتوانید ایده های زیادی را اجرا کنید، اما باز هم نگران نباشید! زیرا شما در هر مدل و اندازه از پاگرد می توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری ها در انواع طرح ها و سبک ها از جمله مدرن، کلاسیک، سه بعدی، هندسی، ساده و… وجود دارند که طبق دکوراسیون خانه می توانید نمونه مناسبی را انتخاب نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری

نورپردازی مناسب

اگر فضای پاگرد پله بزرگ است، از میان مدل های لوستر، یکی را برای نورپردازی و تزیین این قسمت خانه استفاده کنید. اما اگر فضای کمی در اختیار دارید، بهتر است از لامپ های جدیدی که طرح های مدرن و زیبایی دارند متناسب با اندازه پاگرد، استفاده نمایید. همچنین برای نورپردازی پاگرد می توانید از لامپ های دیوارکوب نیز استفاده نمایید که بسیار مدرن و شیک هستند.

نورپردازی مناسب

استفاده از آینه دکوراتیو

استفاده از آینه در پاگرد پله، سبب بزرگ تر دیده شدن این قسمت خانه می شود. همچنین به فضا عمق می بخشد و روشنایی را دوچندان می کند. آینه های دکوراتیو در انواع شکل ها و سایزها وجود دارند که مطابق سلیقه خود می توانید نمونه مناسب را انتخاب نمایید.

استفاده از آینه دکوراتیو

استفاده از بالشت

استفاده از بالشت برای تزیین پاگرد راه پله به سبک بوهمیایی، ایده ای بسیار خاص و منحصربفرد محسوب می شود. شما می توانید از بالشت های رنگی مطابق با دیگر اجزا دکور استفاده نمایید. استفاده از بالشت، افزودن بافت به فضا را به خوبی برای شما انجام می دهد.

استفاده از بالشت

استفاده از میز کنسول

اگر فضای بزرگی را در اختیار دارید، استفاده از میز کنسول و آینه به راحتی می تواند فضای شما را دگرگون سازد. بر روی میز کنسول از المان های مختلفی مانند مجسمه، گلدان، شمعدان، کتاب، اکسسوری و… می توانید استفاده نمایید.

بخوانید!  دکوراسیون مدرن میانه قرن
استفاده از میز کنسول

استفاده از صندلی یا کاناپه

این ایده تنها برای پاگردهای بزرگ قابل اجراست؛ بخصوص اگر تعداد پله ها نیز زیاد باشد، وجود یک کاناپه یا صندلی می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود و خستگی بالا رفتن از پله ها را برای شما رفع کند. بهتر است از رنگ های نود برای کاناپه و صندلی استفاده کنید تا فضا را شلوغ و گرفته نشان ندهد.

استفاده از صندلی یا کاناپه

استفاده از مجسمه

مجسمه ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که متناسب با فضای پاگرد می توانید نمونه مناسبی را خریداری و برای تزیین پاگرد پله استفاده نمایید. مجسمه های سفالی، چوبی، استیل و پلاستیکی می توانند انتخاب درستی برای این مکان باشند. 

استفاده از مجسمه

نصب شلف دیواری

شلف دیواری برای قرار دادن اکسسوری، گلدان، کتاب و… بسیار مناسب است و فضای شما را بسیار مدرن و شیک نشان می دهد. شما می توانید شلف های چوبی و پلاستیکی را از فروشگاه ها تهیه کرده و به راحتی آنها را با میخ یا چسب به دیوار پاگرد متصل کنید و اشیا تزیینی را بر روی آنها قرار دهید.

کلام پایانی

آنچه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی ایده های تزیین پاگرد پله می باشد. بنظر شما کدام ایده ها جلوه زیباتری به فضای پله می بخشد؟ شما چه ایده های دیگری را می شناسید که ما در این مقاله ذکر نکردیم؟ نظر خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

تزیین پاگرد پله