آموزش رویت

ساختمانچی

آیا در خانه خود صندلی چوبی قدیمی دارید که نیاز به بازسازی یا تزئین داشته باشد؟ اگر چنین وسیله ای در اطراف خود دارید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با ایده های تزئین صندلی چوبی قدیمی آشنا شوید.

طراحی داخلی یکی از مباحثی است که امروزه جایگاه قابل توجهی دارد و تمام صاحب خانه ها سعی می کنند بهترین ایده های طراحی داخلی را در خانه خود اعمال کنند.

برخی از این ایده ها به بودجه و هزینه های بالایی نیاز دارند، زیرا متریال هایی که مورد نیاز می باشند هزینه بالایی دارند. اما برخی از ایده ها بسیار ارزان بوده و هزینه چندانی بر روش صاحب خانه نمی گذارند.

تنها با یک ذهن خلاق و ایده پرداز می توان با کم ترین هزینه دکوراسیون خانه را تغییر داد و از وسایل قدیمی مجدداً استفاده نمود. صندلی های چوبی از جمله وسایلی هستند که مدام توسط اعضای خانواده استفاده می شوند، اما ممکن است پس از مدتی ظاهر آن ها کهنه شود.

به جای تعویض، می توان این صندلی ها را مزین نمود و ظاهری متفاوت به آن ها بخشید. در این نوشته از ساختمانچی به 5 ایده کاربردی در خصوص دکوراتیو کردن صندلی های چوبی می پردازیم.

این ایده ها به شما کمک می کنند یکنواختی دکوراسیون خانه خود را با استفاده از ساده ترین و ارزان ترین ایده ها از بین ببرید و جذابیت و زیبایی را به فضا بیفزائید.

ایده های تزیین صندلی قدیمی

ممکن است سال ها در میان مبلمان و صندلی های چوبی زندگی کرده باشید. اما هم اکنون از ساده بودن آن ها خسته و کلافه شده‌اید. صندلی های چوبی کاملاً کاربردی هستند و به عنوان وسیله ای چند منظوره از آن ها برای امور مختلف استفاده می شود.

زیباترین خانه ها در طراحی دکوراسیون خود صندلی چوبی دارند. فضای خانه ای را تصور کنید که در کنار شومینه، یک صندلی چوبی قرار می گیرد که با آرامش مطلق می توان بر روی آن نشست و از شعله های زیبای شومینه لذت برد.

بخوانید!  پانل دیواری چیست؟[+آموزش رنگ آمیزی]

این صندلی ها به مرور زمان ممکن است دچار رنگ پریدگی و یا فرسودگی شوند. اما به راحتی می توان زیبایی اولیه را به آن ها برگرداند و از حضور آن ها لذت برد.

دکوراتیو نمودن این صندلی ها کار بسیار راحتی است. برای مثال تنها با قرار دادن کوسن هایی که هر فصل رنگ روکش آن ها را تغییر می دهید می توانید زیبایی بی نظیری به فضا ببخشید. بنابراین هیچ گاه نگذارید صندلی های چوبی با گذشت زمان چهره ای یکنواخت و کسل‌کننده به خانه شما دهند.

هم اکنون زمان تغییر است. از همین امروز شروع کنید و ایده های تغییر دکوراسیون و تبدیل صندلی های خانه به عناصری دکوراتیو و جذاب را امتحان نمائید. ایده های که در ادامه عنوان شدند به شما کمک می کنند تغییری اساسی ایجاد کنید و از صندلی های خانه خود لذت ببرید. با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی صندلی چوبی

رنگ آمیزی صندلی های چوبی با رنگ های دلخواه یکی از روش های تزئین صندلی های بسیار ساده است. شما با توجه به سلیقه و یا رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی منزل شما به چشم می خورند می توانید مناسب ترین رنگ را انتخاب نمائید.

رنگ آمیزی صندلی ها با رنگ های مختلف می تواند جلوه خانه شما را متحول کند. در حقیقت شما مجموعه ای از رنگ ها را در کنار هم خواهید داشت و فضا شادتر و جذاب تر در مقابل چشمان شما به تصویر کشیده می شود.

رنگ آمیزی از گذشته تا امروز به عنوان راهکاری برای ایجاد تغییر و تحول به شمار می آید و از جمله ارزان ترین و سریع ترین روش ها محسوب می شود. 

رنگ آمیزی صندلی چوبی

روکش پارچه ای

با توجه به دکوراسیون کل اتاق یک پارچه بافت دار زیبا با ترکیب رنگ ایده آل انتخاب کنید و برای نشیمنگاه صندلی ها کاور بدوزید. این کاورها نه تنها فضای اتاق را متحول می کنند بلکه چهره ای نو و تمیز به صندلی ها می بخشند. از مزایای روکش صندلی این است که هر زمان آلودگی و گرد و غبار بر روی آن ها نشست به راحتی می توان آن ها را شست.

روکش پارچه ای

قراردادن گلدان روی صندلی

شما به راحتی می توانید از یک صندلی کهنه و قدیمی به عنوان یک میز برای گل و گیاه استفاده کنید. صندلی قدیمی خود را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و گلدان های کوچک یا بزرگ بر روی آن قرار دهید.

بخوانید!  طرز تهیه و کاشت سبزه عید[عدس،ماش،گندم،خاکشیر و کنجد]

چنین ایده ای بسیار جالب خواهد بود و تاثیر مهمی بر زیبایی دکوراسیون اتاق شما خواهد داشت. هر چند رنگ آمیزی صندلی ظاهری نو و تمیز به آن می بخشد، اما گاهی اوقات ظاهر قدیمی یک شیء خود زیبایی بی نظیری دارد که می توان آن را به نمایش گذاشت. 

قرار دادن گلدان روی صندلی

استفاده از بالشت

امروزه بالشت های بسیار زیبایی در بازار موجود هستند که با تنوع طرح و رنگ خود طرفداران زیادی به خود جلب نموده اند. اگر تمایل به داشتن یک صندلی نرم و راحت دارید می توانید از بالشت برای نشیمنگاه استفاده کنید. بالشت ها نه تنها باعث راحتی و آسایش شما می شوند بلکه صندلی ها را زیباتر نشان می دهند. 

استفاده از بالشت

استفاده از وارنیش

گاهی اوقات یک صندلی چوبی تنها نیازمند یک روکش براق است تا بافت خود را زیباتر به نمایش بگذارد. برخی از صندلی های چوبی ظاهری بسیار زیبا دارند و نیاز به روکش و یا بالشت ندارند.

آن ها گزینه ای ایده آل برای خانه ای که در آن اشیاء عتیقه به نمایش گذاشته‌شده می باشند، زیرا آن ها اصالت و قدمت را نشان می دهند. وارنیش نوعی مایع بی رنگ است که همانند رنگ بر روی انواع صندلی استفاده می شود و آن را جدیدتر نشان می دهد. 

استفاده از وارنیش

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی راهکارهایی در خصوص تزئین و نوسازی صندلی های چوبی قدیمی پرداختیم. شما چه ایده های دیگری را مدنظر دارید که می توان بدین منظور مورد استفاده قرار داد؟ در صورت تمایل نظرات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.