آموزش رویت

ساختمانچی

طراحی دکوراسیون اسپانیایی چگونه انجام می گیرد؟ چه المان هایی در این سبک اهمیت بالایی دارند؟ عناصر و الگوهای رنگی در سبک اسپانیایی چگونه با یکدیگر ترکیب می شوند؟

همانطور که می دانید در طراحی دکوراسیون منازل از سبک های متنوعی استفاده می شود. افراد با توجه به سلیقه خود طرح مورد نظر را انتخاب می کنند. سپس با راهنمایی طراحان و ایده پردازان به طراحی دکوراسیون خانه های خود می پردازند.

سبک اسپانیایی از جمله سبک های طراحی داخلی است که طرفدارانی را به خود جذب کرده است. طراحی داخلی اسپانیایی مملو از رنگ، فریبندگی سبک روستیک و ترکیبی از سبک های قدیمی و جدید است که مورد توجه معماران قرار می گیرد.

از موزاییک های روشن و زیبا با کنتراست بالا تا چوب تیره، دستیابی به زیبایی بی نظیر این سبک با یک پالت رنگی برجسته امکان پذیر است. در این نوشته از ساختمانچی به روش های اجرای دکوراسیون به سبک اسپانیایی پرداختیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی به سبک اسپانیایی

ترکیب عناصر مختلف

یکی از ویژگی های بارز طراحی دکوراسیون اسپانیایی، ترکیب سبک ها، رنگ ها و بافت های مختلفی است که در کنار هم تاثیرگذار هستند. چه این دکوراسیون با لوازم و وسایل روستیک با تزئینات مدرن باشد و چه یک پتوی پشمی در گوشه اتاق نشیمن روی مبلمان، از ترکیب و هماهنگ‌کردن پارچه ها، رنگ ها و جنس های مختلف نهراسید و از این تکنیک برای ایجاد دکوراسیون اسپانیایی استفاده نمائید.

طراحی به سبک اسپانیایی

الگوی رنگ

از خانه هایی که در میدان های شلوغ شهرها بنا شدند تا ویلاهای ساحلی و آرام، در طراحی آن ها علاقمندی به رنگ های متنوع وجود دارد. رنگ های گرم با درخشش بی نظیر، رنگ زرد، نارنجی و قرمز از جمله رنگ هایی هستند که در خانه های اسپانیایی وجود دارند.

این رنگ ها می توانند دکوراسیون مینیمالیسمی و تمام سفید را به نحوی شگرف تغییر دهند. همچنین، رنگ آبی روشن که با رنگ سفید ترکیب می شود، نمایی از سبک مدیترانه ای و ویلاهای کلاسیک ساحلی را تداعی می کند.

بخوانید!  معرفی مبل چستر چرمی[مشکی و سفید]

چه شما دیوارها را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید یا یک نقطه کانونی با رنگ های کلیدی ایجاد نمائید، و چه رنگ های مذکور را برای انتخاب کوسن های کاناپه، پرده ها و آثار هنری روی دیوار به کار ببرید، طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی از طیف وسیعی از رنگ ها پیروی می کند.

الگوی رنگ

ایجاد نمایی سنتی با استفاده از کاشی

از کاشی های تحت حرارت و زیبا تا موزائیک های رنگارنگ، کاشی های طرح سنتی بهترین روش برای افزودن حال و هوای دکوراسیون اسپانیایی به خانه می باشد.

در آب و هوای گرم و خشک کاشی مناسب ترین انتخاب برای پوشش دیوار و کف خانه است، زیرا نه تنها آن ها به راحتی تمیز می شوند و دمای محیط را کاهش می دهند، بلکه حسی مسحور کننده در دکوراسیون به ارمغان می آورند.

کاشی ها اغلب در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شوند و دلیلی برای بکارگیری از آن ها در سایر نقاط خانه نمی باشد. از ویلاهای باشکوه که اتاق خواب آن ها با کاشی های طرح دار کفپوش می شود تا شومینه اتاق نشیمن هایی که با موزاییک تزئین شدند، احتمال ایجاد طرح های خلاقانه در دکوراسیون داخلی با استفاده از کاشی محدود می باشد.

ایجاد نمایی سنتی با استفاده از کاشی

استفاده از چوب تیره

یکی دیگر از فاکتورهای رایج در دکوراسیون به سبک اسپانیایی استفاده از چوب تیره خصوصاً چوب گردو می باشد. از تیرهای چوبی برجسته در سقف و درب های سنگین تا جالباسی های چوبی و میز و کابینت های آشپزخانه، استفاده از چوب تیره در خانه موثرترین روش اعمال سبک اسپانیایی محسوب می شود.

پوشش کف خانه با کفپوش لمینت یا طرح چوب، ساخت تاقچه های چوبی، قرار دادن چند تکه اثاثیه برای ایجاد نمایی روستیک، قاب عکس های زیبا با فریم چوبی رنگی و استفاده از تزئینات برای زیبایی فضا، از جمله موارد کاربرد چوب تیره در خانه می باشد.

استفاده از چوب تیره

تزئین خانه با ظروف و گلدان های سفالی

ظروف سفالی در خانه های اسپانیایی به عنوان عناصر دکوراتیو و وسایل آشپزخانه استفاده می شوند. تزئین خانه با تعدادی ظروف سفالی زیبا، ساده ترین و موثرترین روش ایجاد سبک اسپانیایی است. از کاسه های سالاد و بشقاب ها تا گلدان های سفالی، همه سبب زیباتر و روشن تر شدن فضای خانه می شوند.

تزئین خانه با ظروف و گلدان های سفالی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی سبک طراحی داخلی اسپانیایی پرداختیم. همانطور که گفتیم در این سبک از رنگ های گرم استفاده می شود و دکوراسیون خانه شما را پر انرژی و جذاب جلوه می کند.

بخوانید!  فاکتورهای مهم در دکوراسیون اتاق غذاخوری

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید. نظر شما در مورد این نوع سبک طراحی چیست؟ آیا شما استفاده از این سبک را در خانه خود می پسندید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سبک اسپانیایی به چه سبکی گفته می شود؟

سبک اسپانیایی از جمله سبک های طراحی داخلی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این سبک مملو از رنگ، فریبندگی سبک روستیک و ترکیبی از سبک های قدیمی و جدید است که مورد توجه معماران و صاحب خانه ها قرار می گیرد.
از موزاییک های روشن و رنگ های زیبا با کنتراست بالا گرفته تا چوب تیره و تن های زمینی، دستیابی به زیبایی بی نظیر این سبک با یک پالت رنگی برجسته امکان پذیر است.

در سبک اسپانیایی بیشتر از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

رنگ های گرم با درخشش بی نظیر، رنگ زرد، نارنجی و قرمز از جمله رنگ هایی هستند که در خانه های اسپانیایی دیده می شود و می توانند دکوراسیون مینیمالیسمی و تمام سفید را به نحوی شگرف تغییر دهند.

از چه المان هایی برای رسیدن به سبک اسپانیایی می توان استفاده نمود؟

کاشی و موزاییک، المان ها و وسایل تزئینی چوبی و روستیک، گلدان های سفالی و …