آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چگونه می توان نسبت به جداسازی سینک از کانتر اقدام نمود؟ سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات اصلی در طراحی آشپزخانه می باشد. بدون شک استفاده از سینک ها در مدت زمان طولانی ممکن است باعث آسیب به آن ها می شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

در این زمان باید به فکر خرید نمونه ای جدید از آن باشید. اگر تمایل به یادگیری جداسازی سینک آشپزخانه از کانتر دارید، در ادامه این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

مرحله اول

آن چه که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشید، مشخص‌کردن نوع سینک ظرفشویی با توجه به نحوه نصب آن می باشد. به طور کلی براساس نحوه نصب، دو نوع سینک وجود دارد، سینک ظرفشویی توکار و سینک ظرفشویی روکار. نحوه جداسازی این دو مدل سینک تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

سینک تو کار

مرحله دوم

در این مرحله از جداسازی سینک از کانتر، نسبت به خالی کردن کابینت زیر سینک روشویی اقدام نمایید، چرا که فرآیند انجام این کار در این قسمت صورت می گیرد؛ بنابراین با خالی‌کردن کابینت فضای بهتری برای انجام کار در اختیار خواهید داشت.

خالی کردن کابینت زیر سینک

مرحله سوم

از آن جایی که فضای کار کوچک می باشد و لوله و اتصالات زیادی در آن قرار دارد، بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید و از دستکش و عینک محافظ استفاده نمایید.

رعایت نکات ایمنی

مرحله چهارم

در این مرحله باید شیر و اتصالات آب موجود در زیر سینک ظرفشویی را جدا کنید. اگر نگاهی به زیر سینک ظرفشویی بیاندازید، دو شیر آب مجزا خواهید دید. یکی از آن ها مربوط به شیر آب گرم و دیگری مربوط به شیر آب سرد می باشد.

همان طور که می دانید رنگ قرمز مربوط به شیر آب گرم و رنگ آبی مربوط به شیر آب سرد می باشد. برای بستن آب، دسته آن ها را در جهت حرکت عقربه های ساعت بپیچانید.

بخوانید!  چگونه اکسسوری های دست ساز برای دیزاین خانه خود بسازیم؟

با باز کردن شیر آب اصلی از بسته‌بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر با انجام این کار آب به طور کامل قطع نشد، باید شیر فلکه اصلی آب را ببندید.

بستن شیرها

مرحله پنجم

در این مرحله جداسازی سینک از کانتر، با استفاده از آچار فرانسه، نسبت به باز کردن شلنگ متصل به شیر آب اقدام نمایید. از آن جایی که در هنگام بازکردن شیلنگ متصل به شیر آب ممکن است کمی آب در داخل آن باشد، بهتر است قبل از انجام این کار از یک حوله یا تکه ای پارچه در داخل کابینت استفاده می کنید تا آب داخل کابینت نریزد. توجه کنید که این کار را با دقت انجام دهید و از شکستگی آن جلوگیری نمایید.

باز کردن شلنگ

مرحله ششم

در زیر سینک ظرفشویی لوله ای به نام لوله تخلیه تعبیه می شود. در ابتدا باید مهره های لوله را با استفاده از آچار فرانسه باز کنید. این مهره ها عموما پلاستیکی هستند و با فشار دست نیز باز می شوند. سینک های ظرفشویی توکار عموما لوله های متصل بیشتری دارند.

لوله های تخلیه

مرحله هفتم

اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه به گونه ای است که در زیر آن دستگاه زباله خرد کن وجود دارد، در ابتدا باید نسبت به جداسازی آن اقدام نمایید.

توجه کنید این وسیله با استفاده از برق کار می کند. از این رو قبل از انجام کار بهتر است برق آن را قطع نمایید و سپس به ادامه کار بپردازید.

برای انجام این کار با استفاده از پیچ گوشتی، پیج اتصال آن را باز کنید. در صورتی که این وسیله به ماشین ظرفشویی وصل می باشد، اتصالات آن را نیز باید جدا کنید. در این صورت دستگاه به راحتی جدا می شود.

باز کردن اتصالات

مرحله هشتم

بعد از باز کردن پیچ، یک دست خود را در زیر دستگاه قرار دهید و با دست دیگر با استفاده از آچار فرانسه نسبت به باز کردن مهره های متصل به دستگاه در جهت حرکت عقربه های ساعت اقدام نمایید. در مواردی که سینک ظرفشویی دوقلو باشد، اتصالات هر دو طرف دستگاه باید جدا شوند.

عکس آموزش جداسازی سینک ظرفشویی از کانتر

مرحله نهم

در این مرحله با استفاده از یک کاتر محل درز سینک ظرفشویی و کانتر آشپزخانه را با دقت برش می دهیم. توجه کنید این کار درست در لبه ظرفشویی صورت گیرد و از برخورد آن به کانتر و ایجاد آسیب جلوگیری کنید.

جدا کردن کانتر و سینک

مرحله دهم

اگر سینک ظرفشویی توکار می باشد، در ابتدا باید با کمک فرد دیگری سینک را به سمت بالا آورد. اما در صورتی که نصب سینک به صورت روکار می باشد، می توانید خود به انجام این کار اقدام نمایید. برای جداسازی سینک در ابتدا اتصالات فلزی متصل به سینک و کانتر را باز کنید.

باز کردن اتصالات سینک

مرحله یازدهم

در این مرحله دست خود را در زیر یا در دو سمت سینک ظرفشویی قرار دهید و آن را به سمت بالا فشار دهید. بهتر است برای انجام این کار از یک شخص دیگر نیز کمک بگیرید. در این صورت انجام کار برای شما راحت تر خواهد شد.

فشار دادن سینک بطرف بالا

مرحله دوازدهم

بسیاری از سینک های استیل وزن زیادی ندارند و شما می توانید بدون کمک از دیگری آن را از کانتر جدا کنید. برای خروج سینک های توکار، گوشه آن ها را بگیرید و آن را خارج نمایید. توجه کنید که در هنگام انجام این کار، به سطح کانتر آسیبی وارد نشود.

جدا کردن کانتر

مرحله سیزدهم

پس از جداسازی کامل سینک ظرفشویی، می توانید با استفاده از یک کاردک، سیلر و چسب بجامانده در محل نصب سینک کانتر را تمیز کنید. قبل از نصب سینک جدید، اطمینان حاصل کنید کانتر به طور کامل تمیز شود. هم چنین در صورتی که در هنگام خروج سینک آب در فضای موردنظر بریزد، نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید.

تمیز کردن کانتر