آموزش رویت

ساختمانچی

ساخت سایبان کولر یکی از کارهایی است که می تواند تاثیر چشمگیری بر روی عملکرد کولر داشته باشد. تابش مستقیم خورشید در فصل تابستان می تواند تا حدی زیادی بر روی کولر و هوایی که تولید می کند؛ تاثیر گذار باشد.

در واقع تابش مستقیم نور خوشید به کولر باعث می شود که هوای داخل کولر گرم شود و به داخل خانه منتقل شود. اینجاست که ضرورت نصب سایبان بر روی کولر آشکار می شود.

استفاده از سایبان برای کولر می تواند جلوی تابش مستقیم خورشید به کولر را بگیرد و در نتیجه کولر هوای خنک تری تولید کند. در ادامه مزایای نصب سایبان بر روی کولر را مورد بررسی قرار می دهیم. با ساختمانچی همراه باشید.

مزایای ساخت سایبان برای کولر

استفاده از سایبان برای کولر آبی به همه افراد توصیه می شود. با وجود نصب یک سایبان می توانید شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی کولر خواهید بود. برخی از مزایای ویژه استفاده از سایبان برای کولر شامل موارد زیر می باشد:

صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و برق

با وجود یک سایبان، آب درون کولر آبی در مدت زمان کم بخار می شود. بنابراین آب بیشتری در داخل کولر باقی می ماند. همچنین با سایه بودن فضای کولر، هوای خنک تری تولید می شود.

ایجاد هوای خنک باعث می شود که همواره کولر در دور کند قرار بگیرد و نیازی به افزایش دور آن نباشد. قراردادن کولر در دور کند، در کاهش مصرف برق اثر دارد.

مزایای سایبان کولر

افزایش عمر کولر

با ساخت یک سایبان بر روی کولر، از تابش مستقیم خورشید بر روی کولر جلوگیری می شود. همین امر باعث می شود عمر مفید کولر افزایش پیدا کند. بدنه کولر در اثر تابش خورشید دچار تغییرات نمی شود.

همچنین با کاهش مصرف برق، کولر در شرایط ایده آل تری کار کرده و در نتیجه شاهد افزایش عمر کولر خواهیم بود.

تولید هوای خنک

با وجود سایبان، حتی در ساعات اوج گرما نیز هوای تولیدی توسط کولر، کاملا خنک می باشد. در حالی که در کولرهایی که بدون سایبان هستند؛ تولید هوای خنک در ساعات اوج گرما به سختی انجام می شود.

بخوانید!  آموزش تصویری رنگ کردن درب چوبی

در نتیجه ساخت سایبان می تواند تولید هوای خنک را برای کولر آسان تر کند و راندمان کولر را افزایش دهد. نکنه مهم این است که در هنگام نصب سایبان، به گونه ایی قرار بگیرد که جلوی تابش خورشید را در همه جهات بگیرد و از طرفی مسیری را برای عبور هوای آزاد به داخل کولر باز بگذارد.

در این صورت تولید هوای خنک برای کولر آسان تر می شود. در زیر انواع روش های نصب سایبان بر روی کولر را معرفی می کنیم:

انواع روش های نصب سایبان بر روی کولر

ساخت سایبان بر روی کولر با استفاده از برزنت

یکی از پر کاربردترین سایبان ها بر روی کولر، سایبان برزنتی می باشد. برزنت در برابر تابش مستقیم نور خورشید بسیار مقاوم می باشد و در مدت زمان کم، دچار پوسیدگی نمی شود.

این نوع سابیان در بازار به صورت آماده نیز به فروش می رسد. اما می توان با توجه به ابعاد کولر نیز آن را سفارش داد. نصب این نوع سایبان به سهولت انجام می شود. معمولا پایه هایی در اطراف کولر جوش می دهند و سپس چادر برزنتی را روی آن قرار می دهند.

نصب سایبان بر روی کولر با استفاده از حصیر چوبی

حصیر چوبی نیز یکی از چیزهایی است که می تواند به عنوان سایبان کولر مورد استفاده قرار بگیرد. می توانید با توجه به ابعاد کولر، حصیر چوبی تهیه کرده و آن را بر روی یک پایه کوتاه بر روی کولر قرار دهید.

حصیر چوبی نیز می تواند به خوبی جلوی تابش نور خورشید را بگیرد. یکی از مزایای حصیر چوبی وزن اندک آن می باشد.

نصب سایبان بر روی کولر با استفاده از کارتن پلاست

یکی از روش های نصب سایبان بر روی کولر؛ استفاده از کارتن پلاست می باشد. کارتن پلاست با توجه به قیمت مناسبی که دارد می تواند یک سایبان مناسب و کم هزینه برای کولر باشد. برای استفاده از آن در ابتدا، ابعاد کولر را اندازه گیری کرده و حدود 10 الی 20 سانتی متر نیز اضافه تر در نظر بگیرید.

بخوانید!  چگونه از آسیب رساندن پایه مبل به فرش جلوگیری کنیم؟

همچنین روی کانال کولر را نیز اندازه گیری کرده و روی آن را نیز بپوشانید. می توانید کارتن پلاست را روی پایه هایی پیچ کنید تا در جای خودش محکم باشد.

ساخت سایبان بر روی کولر با استفاده از ایرانیت

از ایرانیت نیز می توان به عنوان سایبان کولر استفاده کرد. برای این کار باید یک چهار پایه محکم فلزی یا آهنی در کولر نصب کنید سپس ایرانیت را بر روی چهار پایه قرار دهید.

یکی از معایب این نوع سایبان این است که فقط بر روی سقف کولر سایه می اندازد و بدنه کولر هنوز در معرض تابش خورشید قرار دارند.

انواع سایبان کولر

نصب سایبان بر روی کولر با سایبان های پیش ساخته

امروزه به دلیل تقاضای بسیار زیاد افراد برای نصب سایبان بر روی کولر، برخی از شرکت ها اقدام به تولید سایبان های پیش ساخته کرده اند. این سایبان ها در طرح ها و اشکال مختلف تولید می شوند و از اجناس مختلفی نیز در آن ها استفاده می شود. نصب آن ها نیز معمولا ساده می باشد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد انواع روش های ساخت و نصب سایبان بر روی کولر مورد بررسی قرار گیرد. برخی از روش ها می توانند با هزینه اندکی یک سایبان مناسب را بر روی کولر فراهم کنند و کاملا مقرون به صرفه هستند.

با توجه به فواید سایبان، توصیه می شود حتما از آن استفاده کرده و راندمان کولر را افزایش دهید. با این کار هوای خنک تری را در روزهای گرم تابستان خواهید داشت.

سوالات متداول

بهترین نوع سایبان برای کولر چیست؟

با توجه به تغییرات آب و هوایی، بهترین نوع سایبان، سایبان برزنتی می باشد. این سایبان می تواند در برابر تغییرات دمایی دوام بیاورد.

مزایای استفاده از سایبان برای کولر چیست؟

تولید هوای خنک تر، افزایش راندمان کولر، کاهش مصرف آب و برق و افزایش طول عمر کولر

ارزان ترین نوع سایبان برای کولر چیست؟

در حال حاضر سایبان برزنتی و سایبان با کارتن پلاست، ارزان تر از سایر نمونه ها هستند.