آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه استفاده از پیچ گوشتی برقی یا الکترونیکی که با استفاده از نیروی برق کار می کند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ابزار نوعی دریل است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن هر نوع پیچی را باز کند.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع دریل پیچ گوشتی برقی و راهنمای خرید این محصول آشنا شوید.

انواع دریل پیچ گوشتی برقی

با وجود این که تمام مدل های پیچ گوشتی الکترونیکی از کاربرد یکسانی برخوردارند اما تفاوت هایی نیز دارند. به طور مثال برخی برای مصارف خانگی و برخی دیگر برای مصارف حرفه ای مناسب اند.

یکی از مدل های پرطرفدار پیچ گوشتی الکترونیکی، مدل پیچ گوشتی دو سرعته آن می باشد که توانایی تنظیم سرعت را برای کاربردهای مختلف دارد و می توان سرعت چرخش آن را کم یا زیاد کرد.

پیچ گوشتی های تاشو با چرخش دسته می توانند به دو شکل مستقیم یا کلتی قرار بگیرند و با توجه به محل موردنظر و راحتی دست فرد، استفاده شوند.

انواع پیچ گوشتی الکترونیکی خشابی از دیگر مدل ها می باشد که بسیار پرکاربرد است و در آن خشاب هایی پر، از سری های متنوع برای انواع پیچ تعبیه می شود. این پیچ گوشتی ها به شکل مکانیکی تعویض می شوند.

مدل پیچ گوشتی برقی

راهنمای خرید پیچ گوشتی الکترونیکی

اندازه و وزن پیچ گوشتی

اولین نکته در خرید این محصول، اندازه و وزن آن می باشد. امروزه دریل های پیچ گوشتی الکترونیکی در اندازه ها و وزن های مختلفی تولید می شوند و شما می توانید متناسب با نوع عملیات و میزان کار با دستگاه در روز و هفته، نمونه مناسبی از آن را خریداری نمایید.

دقت کنید این ابزار باید از وزن ایده آلی برخودار باشد؛ به این منظور که نه زیاد سنگین باشد که موجب شود دست شما به راحتی درد بگیرد و نه این که آن قدر سبک باشد که متوجه شوید از متریال با کیفیتی در ساخت آن استفاده نشده است.

شکل پیچ گوشتی

به طور کلی پیچ گوشتی های برقی در سه مدل تفنگی، خطی یا مستقیم و ترکیبی در بازار وجود دارند. پیچ گوشتی های تفنگی برای نقاطی مناسب اند که بد دست هستند و زاویه بخصوصی دارند.

پیچ گوشتی های خطی یا مستقیم از ساده ترین انواع پیچ گوشتی الکترونیکی می باشند. در مدل های پیچ گوشتی ترکیبی این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید در هر زاویه و مکانی از پیچ گوشتی استفاده کنید و هر پیچی را باز نمایید.

بخوانید!  چه مدل ماشین لباس شویی بخرم؟

اگر محدوده عملکرد مختلفی دارید و نیاز به پیچ گوشتی دارید که چندین کار را بتواند برای شما انجام دهد، پیشنهاد می کنیم نمونه های ترکیبی را خریداری نمایید.

دسته پیچ گوشتی

بهتر است پیچ گوشتی را انتخاب نمایید که دارای دسته پلاستیکی بادوام و قدرتمندی باشد. دسته های پلاستیکی ضمن افزایش عمر دستگاه، سبب می شوند تا دست شما نیز درد نگیرد و به سرعت خسته نشود.

بهتر است دسته پیچ گوشتی الکترونیکی که انتخاب می کنید کمی چسبناک باشد و بتواند لرزش ناشی از کار دستگاه را جذب کند و کاهش دهد.

سرعت پیچ گوشتی

فاکتور سرعت در خرید این ابزار همیشه مهم ترین مورد بوده است. اگر به کار سریع علاقه دارید و دوست دارید کار شما به سرعت پیش برود و تمام شود، پیشنهاد می کنیم از پیچ گوشتی های برقی با ولتاژ بالا استفاده نمایید.

اما اگر برای مصارف جزئی و خانگی به دنبال پیچ گوشتی الکترونیکی هستید، بهتر است نمونه های کم ولتاژ با سرعت پایین را خریداری نمایید تا به راحتی و بدون مهارت خاصی بتوانید از آن استفاده نمایید. دقت کنید امروزه مدل های پیشرفته ای از این پیچ گوشتی ها وارد بازارشده که قابلیت تنظیم سرعت را دارد.

گشتاور پیچ گوشتی

گشتاور به نیروی چرخش در پیچ گوشتی های الکترونیکی اطلاق می شود. میزان گشتاور باید با توجه به میزان حجم کاری که می خواهید انجام دهید و نوع نیازی که دارید، انتخاب شود.

برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ نیاز به نیروی گشتاور بالایی می باشد، به همین دلیل باید محصولی قدرتمندتر را خریداری نمایید.

میزان ولتاژ پیچ گوشتی

ولتاژ دستگاه از دیگر فاکتورهای مهم در خرید پیچ گوشتی الکترونیکی محسوب می شود. ولتاژ به طور مستقیم بر روی سرعت و قدرت دستگاه تاثیر می گذارد.

به همین دلیل اگر به دستگاهی نیاز دارید که بتوانید به طور روزانه و دائم از آن استفاده کنید، بهتر است پیچ گوشتی هایی با ولتاژ 18 ولت را خریداری نمایید.

موارد جانبی

برخی پیچ گوشتی های برقی دارای ال ای دی مخصوصی برای روشن کردن زمینه کاری شما می باشند. برخی از پیچ گوشتی های الکترونیکی نیز مجهز به سیستم چرخش معکوس می باشند که می تواند در باز و بسته کردن پیچ ها کار شما را آسان تر کند.

قیمت و گارانتی پیچ گوشتی برقی

قیمت پیچ گوشتی الکترونیکی با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، تعیین می شود. بنابراین بهتر است فارغ از قیمت، به خرید ابزاری بپردازید که متناسب با نیاز و حجم کاری شما باشد.

بخوانید!  چه مدل آباژوری برای اتاق خواب و پذیرایی مناسب است؟[پایه بلند،فانتزی و دیواری]

هنگام خرید پیچ گوشتی فراموش نکنید که ابزار انتخابی شما از گارانتی معتبری برخوردار باشد تا از کیفیت و دوام آن خیالتان راحت شود.

مزایای استفاده از پیچ گوشتی برقی

  • پیچ گوشتی های برقی وزن سبک و مناسبی دارند و به راحتی و سهولت قابل جا به جایی می باشند.
  • انعطاف پذیری پیچ گوشتی های الکترونیکی بالاست و می توان با استفاده از آن در کم ترین فضا، تعمیرات بزرگی را انجام دارد و اتصالات را به راحتی محکم نمود.
  • ایمنی پیچ گوشتی های برقی بالاست و دارای ساختاری استاندارد می باشد.
  • استفاده از پیچ گوشتی های الکترونیکی سبب می شود تا سرعت و کیفیت کار شما بالا رود.
  • استفاده از این پیچ گوشتی ها به تخصص و مهارت های بالا و خاصی نیاز ندارد.

معایب پیچ گوشتی های برقی

  • از این پیچ گوشتی ها تنها در محل هایی می توان استفاده کرد که دسترسی به پریز برق وجود داشته باشد.
  • پیچ گوشتی های الکترونیکی قیمت بالاتری نسبت به انواع شارژی دارند.

برندهای برتر در زمینه تولید پیچ گوشتی برقی

امروزه کارخانجات بسیاری در زمینه تولید پیچ گوشتی شارژی و برقی فعالیت می کنند و در تولید محصولاتی جدیدتر و باکیفیت تر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برندهای توسن، ماکیتا Makita، رونیکس Ronix، دیوالت Dewalt، بوش Bosch و محک Mahak از جمله معروف ترین برندها در این زمینه محسوب می شوند.

برخی مدل های پرفروش پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی توسن

پیچ گوشتی برقی توسن مدل ۰۹۱۱SN

ابعاد۲۰۰*۲۰۰*۸۰ میلی متر
وزن۱.۳ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنه
قابلیت کنترل سرعتدارد
توان۲۸۰ وات
سرعت گردش آزاد۱۶۵۰ دوربردقیقه
لامپ LEDدارد
وزن بسته۱.۶ کیلوگرم
پیچ گوشتی دنلکس

پیچ گوشتی برقی دنلکس DX-9328

ابعاد۳۰ × ۲۵ میلی متر
وزن۱/۴ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنه
قابلیت کنترل سرعتدارد
توان۲۸۰ وات
سرعت گردش آزاد۱۶۵۰ دوربردقیقه
لامپ LEDدارد
وزن بسته۱/۸ کیلوگرم
پیچ گوشتی ماکیتا

پیچ گوشتی برقی ماکیتا مدل FS4000x

ابعاد۲۷x6x21 میلی متر
وزن۱.۳ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنه
قابلیت کنترل سرعتدارد
توان۵۷۰ وات
سرعت گردش آزاد۲۵۰۰-۳۰۰۰ دوربردقیقه
لامپ LEDدارد
پیچ گوشتی رونیکس

پیچ گوشتی برقی رونیکس مدل ۲۵۰۶

ابعاد۲۰ × ۵ × ۲۵ میلی متر
وزن۱.۷ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنهندارد
قابلیت کنترل سرعتدارد
توان۶۰۰ وات
سرعت گردش آزاد۰-۴۵۰۰ دوربردقیقه
لامپ LEDندارد
پیچ گوشتی دیوالت

پیچ گوشتی برقی دیوالت DW269

ابعاد۲۹۰ × ۲۵۰ × ۶۰ میلی متر
وزن۱.۷ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنه
قابلیت کنترل سرعتدارد
توان۵۴۰ وات
سرعت گردش آزاد۱۰۰۰ دوربردقیقه
لامپ LED
پیچ گوشتی المکس

پیچ گوشتی برقی المکس مدل S.D191

ابعاد۲۳۰x240x70 میلی متر
وزن۱ کیلوگرم
منبع تغذیهبرق
قابلیت خم شدن بدنه
قابلیت کنترل سرعتدارد
بازه توان0-500
توان۲۴۰ وات
بازه سرعت گردش آزاد۵۰۰-۱۰۰۰ دور در دقیقه

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی مورد بررسی قرار گرفت، نوعی دیگر از پیچ گوشتی ها موسوم به پیچ گوشتی الکترونیکی می باشد. همانطور که می دانید پیچ گوشتی ها تنوع بالایی دارند؛ اما امروزه پیچ گوشتی های برقی و شارژی از طرفداران زیادی برخوردار می باشند و کیفیت بالایی نیز دارند.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مطلب اطلاعات ارزنده ای را در اختیارتان قرار داده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.