آموزش رویت

ساختمانچی

چیدمان انواع و مدل های مختلف قاب عکس بر روی دیوار یکی از مهم ترین بخش های تزیین دکوراسیون منزل محسوب می شود. اکثر اوقات چیدمان قاب در آخرین مرحله طراحی داخلی صورت می گیرد، اما می توان این موضوع را در محوریت قرار داد و سایر وسایل را طبق آن چید. قاب عکس در سایز و رنگ متنوع در بازار وجود دارد و با هر قیمتی می توان قاب های زیبای که مناسب دکوراسیون منزل است خریداری نمود.

چیدمان قاب عکس بر روی دیوار از ایده های خلاقانه ایست که می توان با کمترین هزینه در دکوراسیون داخلی خانه اعمال شود. در اکثر خانه ها می توان قاب عکس های متعددی را یافت که نشانگر احساسات درونی افراد هستند و نمایی زیبا در دکور خانه ایجاد کرده اند.

قاب عکس باید براساس سایز و مدلی انتخاب شود که با مکان مورد نظر همخوانی داشته و بر زیبایی و ظرافت خانه بیفزاید. اکثر طراحان داخلی قاب عکس های سفید و خاکستری را برای دیزاین خانه پیشنهاد می دهند.

استفاده از قاب عکس با رنگ خنثی نمایی شیک و مدرن در اتاق نشیمن و پذیرایی ایجاد می کند، اما در کل می توان رنگ فریم قاب عکس ها را بر اساس تطبیق آن ها با زمینه رنگ سایر لوازم خانه انتخاب نمود که در این صورت هارمونی و جذابیت بیشتری در فضای خانه به وجود می آید.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع قاب عکس و چیدمان آن ها آشنا شوید.

چیدمان قاب عکس در دکوراسیون داخلی

چینش قاب عکس در دکوراسیون داخلی به روش های گوناگونی انجام می گیرد که در زیر به انواع آن اشاره می کنیم:

چیدمان قاب عکس به سبک طبقه ای

اگر طبقه های چوبی متصل به دیوار بخشی از دکوراسیون داخلی منزل شما به حساب می آیند قرار دادن قاب عکس بر روی آن ها زیبایی را درخانه شما به ارمغان می آورد.

یکی از مزیت های این طبقه ها این است که در خانه جای مشخصی برای قرار دادن قاب عکس در اختیار دارید و می توانید این مکان را با قاب عکس های متنوع پر کنید.

چیدمان قاب عکس به سبک طبقه ای

چیدمان قاب عکس به سبک نامنظم

بعضی از افراد گمان می کنند چیدمان قاب در سایزهای متفاوت بر روی دیوار نمایی شلوغ و نامتقارن ایجاد می کند اما در اصل قراردادن تلفیق قاب های مستطیل، مربع، عمودی، افقی و… در کنار هم ایده ای بسیار خلاقانه در طراحی داخلی است. گاهی در کنار هم قرار دادن قاب های نامتقارن نمایی زیبا ایجاد می کند که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید.

چیدمان قاب عکس به سبک نامنظم

چیدمان قاب عکس به سبک کلکسیونی

در این مدل چیدمان قاب عکس ها در انواع مختلف با سایزها یا جنس های متنوع در کنار هم قرارداده می شوند. اصولا در این نوع چیدمان عکس های خانوادگی به چشم می خورند و حسی گرم و صمیمی به ببینده منتقل می کند.

چیدمان قاب عکس به سبک کلکسیونی

چیدمان قاب عکس به سبک شبکه ای

در چیدمان شبکه ای قاب عکس ها به صورت شبکه ای از قاب ها در کنار هم قرار می گیرند. این روش چیدمان مناسب دیوارهایی با عرض زیاد می باشد و نمایی زیبا از قاب عکس بر روی دیوار نمایان می سازد.

چیدمان قاب عکس به سبک شبکه ای

چیدمان قاب عکس پلکانی

قاب عکس ها به روش های گوناکون بر روی دیوار کنار راه پله قرار می گیرند. ساده ترین روش این است که از بالا به پایین یا از پایین به بالا بر روی دیوار نصب شوند. این روش پلکانی مناسب دیوارهای جانبی پله ساختمان است.

چیدمان قاب عکس پلکانی

طراحی قاب عکس

طراحی کلی قاب عکس ها به دو شکل صورت می گیرد؛ قاب عکس های رومیزی و قاب عکس های دیواری

بخوانید!  جذاب ترین ایده های تزیین تخم مرغ هفت سین برای نوروز

قاب عکس دیواری

این مدل قاب عکس ها بر روی دیوار نصب می شوند. قسمتی در پشت این قاب ها وجود دارد که می توانید با استفاده از آن قاب را بر روی دیوار تعبیه نمایید. قاب های دیواری تنوع بسیار زیاد و متنوعی دارند و در طرح و نقش های منحصربفرد و زیبایی تولید می شوند.

قاب عکس دیواری

قاب عکس رومیزی

مدل قاب های رومیزی برخلاف قاب های دیواری دارای پایه ای در پشت قاب می باشند که با استفاده از آن، قاب می تواند بر روی میز، اپن، شلف و… بایستد. این نوع قاب ها در سایزهای کوچک و بزرگ قابل سفارش اند.

قاب عکس رومیزی

انواع قاب عکس

مدل قاب عکس چوبی

قاب عکس های چوبی ساده و بدون طرح معمولا برای دکوراسیون های مدرن، مینمال و ساده کاربرد دارند. این قاب ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند.

قاب های چوبی طرح دار معمولا در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک کارایی دارند و می توانند با دیگر اجزای خانه شما به خوبی ست شوند.

قاب عکس های چوبی رنگ های گرمی دارند که حسی از طبیعت را در خانه بوجود می آورند. شما می توانید با توجه به سبک خانه خود، نمونه مناسبی از این قاب ها را خریداری نمایید.

قاب عکس چوبی

قاب عکس فلزی

امروزه استفاده از فلزات در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن و صنعتی بسیار رواج دارد. بدین منظور می توانید از قاب های فلزی برای دیزاین خانه خود استفاده نمایید.

قاب عکس فلزی

قاب عکس فانتزی

قاب عکس های فانتزی مدل ها و طرح های بسیار زیاد و متنوعی دارند. از طرح های فانتزی کودکانه می توانید در اتاق کودک خود استفاده نمایید. این قاب عکس ها همچنین هدیه ای مناسب و زیبا نیز می باشند.

قاب فانتزی

مدل قاب عکس ساده

قاب عکس های ساده هیچگونه طرح و مدلی ندارند و به سادگی هر چه تمام تر طراحی می شوند. این قاب ها در انواع رنگ ها قابل سفارش اند، اما رنگ سفید یا مشکی از جمله پرطرفدارترین آن ها محسوب می شود. از این مدل قاب ها در طراحی خانه های مینیمال و مدرن استفاده می شود.

قاب عکس ساده

قاب عکس مدرن

قاب عکس های مدرن ظاهری زیبا، شیک، لوکس و در عین سادگی دارند. این قاب ها معمولا به صورت چندتایی بکار می روند و تاثیر شگرفی در زیبایی خانه شما خواهند گذاشت.

قاب عکس مدرن

قاب عکس سلطنتی

قاب عکس های سلطنتی معمولا به رنگ های طلایی، نقره ای و سفید هستند و هدیه ای فوق العاده لوکس و زیبا به حساب می آیند. از این قاب ها می توانید در دکوراسیون خانه سلطنتی استفاده کنید.

بخوانید!  فرش مناسب راه پله

می توانید این نوع قاب ها را بر روی دیوار پشت مبل یا تلویزیون نصب کنید و یا این که بر روی یک میز کنار مبلی قرار دهید.

قاب عکس سلطنتی

قاب عکس کلاسیک

قاب عکس های کلاسیک از طراحی زیبایی بهره برده‌اند و کنده کاری ها و حکاکی های زیبایی در ساخت آن ها استفاده شده است. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید و یا دکوراسیون داخلی خانه شما به این سبک و مدل طراحی شده است، برای تکمیل نمای داخلی خانه خود از این نوع قاب عکس ها استفاده نمایید.

قاب عکس کلاسیک

قاب عکس چندتایی

امروزه استفاده از قاب های چندتایی در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن بسیار رواج دارد. در این نوع قاب ها، می توانید چندین طرح و نقش که با یکدیگر تفاهم معنایی از لحاظ شکل و رنگ دارند استفاده نمایید. 

همچین می توانید از عکس های خانوادگی خود بدین منظور استفاده کنید و یک گالری بسیار زیبا را بوجود آورید. این نوع قاب ها در اشکال مختلفی چون مربعی و مستطیلی در بازار یافت می شوند.

قاب عکس چندتایی

راهنمای خرید انواع قاب عکس

قاب عکس ها در دو مدل رومیزی و دیواری طراحی و عرضه می شوند که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه خود، نمونه مناسبی از آن را خریداری نمایید. در ادامه نکات مهمی که هنگام خرید این قاب عکس ها ضروری هستند را برای شما شرح می دهیم:

شکل قاب عکس

قاب عکس ها معمولا در اشکال مستطیلی، مربعی، دایره ای یا بیضی ساخته می شوند، اما اگر طرحی فانتزی و غیرمعمول را در نظر دارید می توانید آن را سفارش دهید.

جنس قاب عکس

قاب عکس ها در انواع فلزی، چوبی یا پلاستیکی تولید می شوند که هر کدام کیفیت و مزایای مخصوص به خود را دارند. برخی از قاب ها بدون محافظ هستند، اما در برخی دیگر از شیشه یا مواد نشکن بر روی قاب برای محافظت از عکس استفاده می شود.

نوع و سبک طراحی

انواع مدل ها و سبک های طراحی قاب عکس را در بالا ذکر کردیم. با توجه به سبک طراحی خانه خود، یکی از نمونه های ساده، مدرن، کلاسیک، سلطنتی یا فانتزی را انتخاب نمایید.

قاب عکس

سایز قاب عکس

سایز قاب از مهم ترین موارد در خرید این محصول محسوب می شود. قاب ها معمولا در سایزهای استانداردی تولید می شوند به همین دلیل بهتر است با توجه به سایز عکس خود، قابی هم اندازه و مناسب را انتخاب نمایید.

رنگ قاب عکس

رنگ قاب عکس از دیگر نکات مهم در خرید این محصول محسوب می شود. با توجه به رنگ ها در دکوراسیون خانه خود، نمونه مناسبی از این محصول را خریداری کنید.

گالری تصاویر قاب عکس

مدل قاب عکس ساده
مدل قاب عکس ساده
مدل قاب عکس ایستاده
مدل قاب عکس ایستاده
مدل قاب عکس سلطنتی
قاب عکس سلطنتی
مدل گالری عکس
مدل گالری عکس
مدل قاب عکس دیواری چندتایی
مدل قاب عکس دیواری چندتایی
مدل قاب عکس مدرن
قاب عکس مدرن
مدل قاب عکس ساده دوتایی
مدل قاب عکس ساده دوتایی
مدل قاب عکس مدرن سه تایی
مدل قاب عکس مدرن سه تایی
مدل قاب عکس مدرن و جدید
قاب عکس مدرن و جدید
مدل قاب عکس چوبی ساده
مدل قاب عکس چوبی ساده
مدل قاب عکس استیل
مدل قاب عکس استیل
مدل قاب عکس مینیمال
قاب عکس مینیمال
مدل قاب عکس پنج تایی مدرن
مدل قاب عکس پنج تایی مدرن
مدل قاب عکس شیک
مدل قاب عکس شیک و مدرن
مدل قاب عکس فلزی
قاب عکس رومیزی فلزی
مدل قاب عکس رومیزی ساده
مدل قاب عکس رومیزی ساده
مدل قاب عکس چندتایی رومیزی
قاب عکس چندتایی رومیزی
مدل قاب عکس کلاسیک
مدل قاب عکس کلاسیک