آموزش رویت

ساختمانچی

میز و صندلی مناسب به حیاط، تراس، بالکن و باغ شما زیبایی می بخشد. میز و صندلی باغی در فصل تابستان به شما این امکان را می دهد که مهمانان و دوستان خود را به راحتی سرگرم کنید و خاطره فراموش نشدنی بسازید.

این وسایل در فضای باز استفاده می شوند، بنابراین باید در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم باشند. در ادامه این متن از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با انواع میز و صندلی مناسب باغ، بالکن و پاسیو آشنا شوید.

انواع میز و صندلی مناسب باغ، بالکن و حیاط

این محصولات با توجه به تعداد میز و صندلی و هم چنین متریال مورد استفاده برای ساخت آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پارچه مورد استفاده در رویه آن نیز طرح ها و جنس های مختلفی دارد که با توجه به سلیقه کاربر متفاوت است.

میز و صندلی آلومینیومی 

میز و صندلی آلومینیومی یکی از انتخاب های مناسب برای فضای بیرونی است، چرا که این مبلمان در برابر رطوبت، نور آفتاب و دمای بالا مقاوم بوده و بادوام هستند.

علاوه بر این، این اِلمان اغلب در برابر زنگ زدگی مقاوم است و از وزن کمی برخوردار می باشد که امکان جا به جایی راحت آن را برای کاربر فراهم می کند.

بعضی از نمونه های این وسیله نیز یک پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند که به طول عمر آن می افزاید. این صندلی ها به راحتی و به وسیله یک پارچه مرطوب تمیز می شوند.

مبلمان آلومینیومی

میز و صندلی آهنی

فرفورژه یکی از پرطرفدارترین انواع متریالی است که در ساخت مبلمان کاربرد دارد. این نمونه کلاسیک فرانسوی رنگ ها و طرح های متفاوتی دارد که با هر سبک و مدلی می توان آن را مطابقت داد.

تنها عیب این محصول وزن زیاد آن در مقایسه با دیگر صندلی هاست که جا به جایی آن را کمی سخت می کند. برای خرید این نمونه از مبلمان باید به این مورد توجه داشت که رنگ روی صندلی به راحتی و تنها با یک خراش کوچک پاک نشود. برای تمیز کردن این صندلی ها نیز می توان از یک پارچه مرطوب استفاده کرد.

مبلمان آهنی

میز و صندلی چوبی

استفاده از محصولات چوبی یکی از مواردی است که محیط اطراف و سبک فضای بیرونی خانه یا باغ شما را به کلی تغییر می دهد و طبیعت را به شما یادآوری می کند. در ساخت این محصول بیشتر از چوب هایی مثل اکالیپتوس، ساج و یا سرو که نوعی چوب سفت و سخت است استفاده می شود.

این میز و صندلی در برابر رطوبت و حشرات مقاومت بالایی دارند. از نمونه های دیگر مرغوب چوب می توان به چوب‌های گردو، راش و روسی (نراد یا کاج) اشاره کرد.

مبلمان چوبی

میز و صندلی حصیری

میز و صندلی حصیری به اِلمانی اطلاق می شود که طرح و بافت حصیری دارند. این محصول معمولا از آلومینیوم تولید می شود و پوشش خارجی آن پلی اتیلن است. از مبلمان حصیری بیشتر در مناطق گرم که آب و هوای خشک دارند، استفاده می شود.

این کالا معمولا دوخت فشرده دارد که نشان دهنده کیفیت بالای آن است. علاوه بر این، این صندلی ها قاب حصیری دارند که می توان از آن برای نگهداری بالش ها و یا کوسن ها استفاده کرد. از نمونه های دیگر این محصول می توان برای آفتاب گرفتن استفاده کرد.

مبلمان حصیری

میز و صندلی پلاستیکی

در ساخت مبلمان پلاستیکی معمولا از پلاستیک های بازیافتی که وزن کم و دوام بالایی دارند، استفاده می شود. مراقبت و نگهداری از این وسیله بسیار ساده است.

بخوانید!  28 ایده طراحی آشپزخانه فضای باز رویایی

علاوه بر این، این صندلی ها قیمت پایین تری نسبت به سایر صندلی ها داشته و زنگ نمی زنند. در هنگام خرید این محصول باید به این موضوع توجه داشت که وجود رگه های ناهمگون نشان از کیفیت پایین و استحکام کم آن دارد.

مبلمان پلاستیکی

صندلی و تاب آویز

صندلی های آویز به زیبایی باغ شما افزوده و حس شادی و طراوت را برای شما به ارمغان می آورند. علاوه بر این، این محصول تحمل وزن بالایی دارد ومعمولا از یک صندلی آویز و دو پایه تولید می شود.

عکس عکس و مدل انواع میز و صندلی باغی، تراس، بالکن و فضای باز

نکات مهم به هنگام خرید

انتخاب میز و صندلی متناسب با فضا

اولین موردی که قبل از خرید باید به آن توجه کرد، اندازه فضایی است که می خواهید در آن مبلمان را جا دهید. اگر حیاط، بالکن، تراس و یا فضای سبز کوچکی دارید، به جای استفاده از مبلمان چند تکه و بزرگ، از مبلمان دو نفره و کوچک استفاده کنید.

انتخاب رنگ های روشن نیز در فضاهای باز به بزرگ تر نشان‌دادن فضای شما کمک زیادی می کند. مورد دیگری که باید به آن توجه داشت، انتخاب مبلمانی است که فضای خالی مناسبی را برای تردد به کاربران ارائه می دهد.

انتخاب میز و صندلی متناسب با شرایط آب و هوایی

اگر می خواهید میز و صندلی باغ، تراس و یا بالکن تان دوام و طول عمر زیادی داشته باشد، بهتر است مبلمانی متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب نمایید. برای مثال شرایط آب و هوایی گرم و خشک باعث پوسیدگی و ترک خوردگی بعضی از چوب ها می شود.

در حالی که باد می تواند مبلمان آلومینیومی و پلاستیکی  که از وزن کمی برخوردار هستند را به راحتی جا به جا کند. آب و هوای آفتابی و گرم نیز در بعضی از موارد باعث ترک خوردگی، پیچش و یا ساییدگی میز و صندلی شما می شود.

برای مثال مبلمان آهنی در برابر گرما و حرارت خیلی سریع داغ می شوند. همچنین رطوبت و بخار باعث پوسیدگی و ترک خوردگی مبلمان چوبی و یا آسیب به مبلمان فلزی می شود. برای جلوگیری از این گونه خسارات می توانید از سایه بان و یا چتر استفاده کنید.

انتخاب میز و صندلی باکیفیت

مبلمانی که در باغ، بالکن و پاسیو از آن استفاده می شود، باید از متریال و مواد با کیفیت تولید شود تا در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد. برای مثال پارچه هایی که در مبلمان فضای باز از آن استفاده می شود، باید در برابر پوسیدگی، جذب آب، ساییدگی و اشعه UV مقاوم باشند.

پارچه های اکریلیک یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب است. چرا که این پارچه ها در برابر کپک، فشرده سازی و رنگ آمیزی مقاوم هستند. همچنین از کوسنی استفاده کنید که با پلی استر پرشده باشد و نازک نباشد.

بخوانید!  چمن مصنوعی چیست؟

نگهداری و فضای ذخیره سازی

در فصل زمستان که هوا بارانی است، به فضایی برای جمع کردن و نگهداری مبلمانتان احتیاج دارید. پس قبل از هر چیز به فضایی که می خواهید مبلمانتان را در آن جا دهید فکر کنید یا پوشش مناسبی را برای مبلمانتان خریداری کنید.

نگهداری از مبلمان آلومینیومی، پلاستیکی و یا چوبی که از چوب ساج تولیدشده آسان است، چرا که این مبلمان ضد زنگ و سبک اند و نیازی به مقاوم سازی در برابر شرایط آب و هوایی ندارد.

این صندلی ها را می توان با کمی آب و صابون و یا دستمال نم دار به راحتی تمیز کرد. در فصل تابستان نیز باید به صورت مداوم مبلمان خود را تمیز کنید.

انتخاب میز و صندلی راحت

مبلمانی را برای باغ و یا بالکن تان انتخاب نمایید که با آن احساس راحتی می کنید، چرا که شما قطعا از این مبلمان برای ساعات زیاد و یا حتی برای استراحت استفاده خواهید کرد، پس مبلمانی را انتخاب نمایید که نرمی و سفتی آن بر اساس سلیقه شما و یا اعضای خانواده تان باشد. 

شرکت های معتبر فروش

در بین شرکت های تولید کننده، شرکت های کنزی، صنیع کار و باغ چین از معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت های فروش میز و صندلی های باغ و بالکن هستند. شرکت صنیع کار یکی از شرکت هایی است که خود انواع و اقسام صندلی ها، تاب، میز و دیگر اِلمان های دکوراتیو باغی را تولید و به بازار عرضه می کند.

دو شرکت دیگر نمایندگی فروش محصولات خارجی هستند و علاوه بر مبلمان، دیگر اِلمان های دکوراتیو مثل شومینه، باربیکیو، چتر و… را نیز به فروش می رسانند.

کلام آخر

میز و صندلی و هم چنین مبلمانی که برای باغ، بالکن و پاسیو خود انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارند، چرا که این میز و صندلی ها باید در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم و بادوام باشند.

این صندلی ها با توجه به متریال مورد استفاده در ساخت آن انواع مختلفی دارند که در این متن با آن آشنا شدیم. در انتها تعدادی از زیباترین و جذاب ترین عکس های میز و صندلی باغ و بالکن را برای شما حاضر کرده‌ایم، امیدواریم از تماشای این عکس ها لذت ببرید و از آن ها جهت ایده استفاده نمایید.

عکس های جذاب مبلمان باغ، بالکن و حیاط

میز و صندلی حصیری
صندلی تراس
مبلمان حصیری
میز و صندلی اهنی
میز و صندلی حصیری
تاب باغی
صندلی تراس، صندلی بالکن

سوالات متداول

انواع صندلی باغ، بالکن و تراس چیست؟

صندلی های باغ و بالکن به انواع مختلفی از جمله پلاستیکی، چوبی، آهنی و آلومینیومی تقسیم می شوند.

کدام میز و صندلی باغی برای آب و هوای گرم مناسب هستند؟

صندلی های حصیری اغلب برای آب و هوای گرم و خشک مناسب هستند.

صندلی های باغ و بالکن چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

این صندلی ها از آن جایی که در هوای آزاد قرار می گیرند، باید در برابر آفتاب، نور خورشید، باد، باران، رطوبت و … مقاوم باشند.