آموزش رویت

ساختمانچی

در طراحی داخلی، سنگ مرمر به عنوان متریالی طبیعی و لوکس شناخته می شود و گزینه ای مناسب برای استفاده در حمام می باشد. در ابتدا باید در مورد میزان استفاده از سنگ مرمر تصمیم بگیرید. آیا تمایل دارید در ابعاد بزرگ از آن استفاده نمایید یا تنها به استفاده کمی از آن اکتفا می کنید؟

حتی اگر به میزان کمی از این سنگ در طراحی حمام استفاده نمایید، نمایی زیبا و خیره‌کننده در حمام به وجود می آید. در این مطلب از ساختمانچی به بیان ایده هایی در زمینه استفاده از این سنگ در طراحی حمام می پردازیم.

ایده های کاربردی سنگ مرمر در حمام

استفاده از سنگ مرمر در فضای کلی حمام

این امکان وجود دارد که از سنگ مرمر برای قسمت های مختلف مانند دیوار، سقف و کفپوش در حمام استفاده نمایید. شاید در ابتدا تصور کنید استفاده از سنگ مرمر برای تمامی قسمت های حمام باعث ایجاد یکنواختی در این فضا می شود، اما برخلاف تصور بسیاری از افراد انجام این کار نه تنها باعث ایجاد یکنواختی نمی شود بلکه یک طراحی ساده و چشمگیر ایجاد می کند.

نکته مهم در اجرای این ایده این است که اجازه دهید سنگ مرمر خود را نمایش دهد و از ایجاد نقطه کانونی و یا کنتراست رنگی خودداری نمایید.

سنگ مرمر در حمام

استفاده از سنگ مرمر در دیوار پشت سینک روشویی

سنگ مرمر نمونه ای مناسب برای استفاده در دیوار بین کابینتی و دیوار پشت سینک روشویی در طراحی حمام می باشد. در صورت استفاده از این سنگ برای دیوار پشت سینک و استفاده از لامپ های ال ای دی در زیر آن نمای زیبا و متفاوتی در حمام ایجاد می شود.

یک آینه در این قسمت در کنار سنگ مرمر و ریسه های ال ای دی باعث ایجاد جذابیت دیداری می شود و می تواند به عنوان نقطه کانونی در حمام در نظرگرفته شود. یک کانتر سفید رنگ در کنار سنگ مرمر در این قسمت بهترین گزینه ای است که برای انتخاب در مقابل شما قرار دارد.

پشت سینک مرمری

استفاده از سینک روشویی مرمر

اگر فکر می کنید استفاده از سنگ مرمر در طراحی کانتر و دیوار پشت سینک روشویی ایده ای رایج است و به دنبال استفاده از ایده ای ناب تر با استفاده از سنگ مرمر هستید، پیشنهاد ما استفاده از سینک های روشویی مرمر می باشد.

بخوانید!  رنگ بنفش و ترکیبات مناسب آن در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از این ایده بدون شک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت. استفاده از سنگ مرمر در طراحی سینک های پایه دار نیز نمای زیبایی در حمام ایجاد می کند. این سینک ها در طراحی حمام های مدرن کاربرد دارد.

سینک مرمر

استفاده از وان مرمر

اگر بودجه شما این اجازه را می دهد، بهتر است به دنبال وان مرمر در طراحی حمام باشید. اگرچه انجام این کار ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد، اما نمایی بسیار زیبا و لوکس در حمام ایجاد کرده و آن را به نقطه کانونی در حمام تبدیل می نماید.

وان مرمر

از ایده های دیگری که می توانید اجرایی کنید، استفاده از سنگ مرمر تنها برای لبه وان می باشد. به این منظور می توانید از یک وان معمولی استفاده کنید و تنها برای طراحی لبه آن از سنگ مرمر استفاده نمایید. آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از اجرای این ایده می باشد.

لبه وان مرمر

استفاده از المان های تزئینی با استفاده از سنگ مرمر

بکارگیری المان های تزئینی سنگ مرمر نمونه ای دیگر از ایده هایی است که می توانید در طراحی حمام مورد استفاده قرار دهید. چنین المان هایی به نوبه خود تاثیرگذار خواهد بود.

لامپ هایی که در طراحی آن ها از سنگ مرمر استفاده می شود نیز باعث ایجاد نمای زیبا و متفاوتی می گردد و به عنوان نمونه ای از المان های تزئینی در نظر گرفته می شوند.

المان تزیینی مرمری

استفاده از سنگ مرمر در طراحی درب کمد حمام

یکی دیگر از ایده ایی که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، استفاده از آن برای درب کمدی که در حمام استفاده شده است، می باشد.

درب کمد حمام مرمری

استفاده از سنگ مرمر در طراحی دیوار

یکی از نکاتی که باعث زیبایی سنگ مرمر می شود، وجود رگه هایی است که در طراحی این سنگ وجود دارد. به همین خاطر اگر از این سنگ در ابعاد بزرگ استفاده شود، بدون شک زیبایی چشم نوازی در پی خواهد داشت. برای مثال اگر از این سنگ برای طراحی دیوار استفاده شود، می تواند آن را به نقطه کانونی در حمام تبدیل نماید.

بخوانید!  انواع درب داخلی ساختمان[چوبی،لولایی و کشویی]
عکس ایده های طراحی حمام با استفاده از سنگ مرمر

نکات پایانی

همان طور که گفتیم، سنگ مرمر نمونه ای از متریال های لوکس و با کیفیت در طراحی داخلی برشمرده می شود. اگرچه ممکن است خرید و استفاده از این سنگ در طراحی داخلی متحمل هزینه زیادی شود، اما به طور حتم استفاده از آن در ابعاد کم نیز باعث ایجاد نمایی زیبا و متفاوت می شود.

از سنگ مرمر می توان در انواع سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد. استفاده از این سنگ در طراحی حمام بدون شک نتیجه متفاوت و زیبایی در پی خواهد داشت. ایده های زیادی به این منظور وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها به یک طراحی زیبا در حمام دست یابید.

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم تنها نمونه هایی از این ایده ها می باشد. مشورت با یک متخصص و استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه راهگشای شما است و ایده های دیگری نیز در اختیار شما قرار دهد. شما در حمام خانه خود از چه المان مرمری استفاده کرده‌اید؟