آموزش رویت

ساختمانچی

تزیین اتاق خواب عروس یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از عروس ها با آن رو به رو هستند و به دنبال ایده های برتر برای دیزاین آن به بهترین شکل می باشند.

آن چه که در طراحی اتاق خواب عروس حائز اهمیت می باشد، چگونگی چیدمان و تزئین آن می باشد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان ترفندهایی در زمینه دکوراسیون اتاق خواب عروس می پردازیم.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب عروس

طراحی دکوراسیون اتاق خواب این روزها موضوعی بسیار مهم است و طراحان داخلی مدام در تلاش‌اند تا بهترین ایده ها و طرح ها را برای این بخش از خانه به کار ببرند.

اهمیت این مکان به اندازه ای است که عروس و دامادها از طراحان به منظور طراحی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب کمک می گیرند. چیدمان اتاق عروس در کنار چیدمان سایر بخش های خانه اهمیت بسیاری دارد.

در تزیین اتاق خواب عروس و داماد، تخت خواب نقطه کانونی می باشد، از این رو قبل از هر چیز باید بدان توجه کرد. برخی از ایده های طراحی اتاق خواب عروس به شرح زیر است:

دکوراسیون رمانتیک اتاق عروس با استفاده از طرح قو

قوها از جمله زیباترین پرندگان هستند که نه تنها زیبایی خود را در طبیعت به نمایش می گذارند، بلکه دکوراسیون داخلی را نیز مزین می کنند. قو برای الهه یونانی مقدس است و نماد عشق و زیبایی می باشد. دو عدد قویی که در تصویر مشاهده می کنید با استفاده از حوله سفید درست شدند و در میان قلبی با گل رز قرار گرفتند.

تزئین تخت خواب با قو و برگ های رز قرمز عشق و پاکی را برای دو زوج به ارمغان می آورد. رنگ سفید نماد آرامش و رنگ قرمز نماد عشق است. این دو رنگ در کنار یکدیگر یک ترکیب بی نظیر و زیبا را ایجاد می کند.

دکوراسیون رمانتیک اتاق عروس با استفاده از طرح قو

دکوراسیون سنتی اتاق عروس با استفاده از شمع

تنها برخی از افراد هنر این را دارند که با استفاده از حوله، طرح پرندگان زیبا ایجاد کنند. برخی دیگر ایده های ساده تری را به کار می برند. برای مثال شمع هایی که در اتاق عروس و داماد قرار می گیرند زیبایی چشم گیری به فضا می بخشند، خصوصاً هنگامی که روشن هستند و با نور ملایم خود اتاق را رمانتیک نشان می دهند.

در کنار شمع می توانید فانوس های منحصر بفرد، قلیان هندی و یا اشیاء شیشه ای قرار دهید و زیبایی فضا را دوچندان نمائید. شمع یک عنصر دکوراتیو در چیدمان اتاق خواب عروس و داماد است و نه تنها زیبایی را به ارمغان می آورد بلکه نور آن فضا را روشن می کند.

دکوراسیون سنتی اتاق عروس با استفاده از شمع

دکوراسیون اروپایی اتاق عروس با استفاده از گل ارکیده

ایجاد پوششی از جنس پارچه در اطراف تخت خواب ایده ای جالب است که می توان آن را برای تزئین تحت خواب عروس به کار برد. هنگامی که پرده توری سفید برای تخت خواب نصب کردید آن را با گل های بسیار زیبای ارکیده مزین نمائید. این مدل پرده نه تنها زیبایی تخت خواب را بیشتر نشان می دهد بلکه حریم این مکان را نیز خصوصی تر می کند.

بخوانید!  ویژگی شومینه گازی بدون دودکش

تزئین کف اتاق عروس با برگ گل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید استفاده از برگ های گل رز قرمز برای تزئین کف اتاق ایده ای است که همواره در رمانتیک‌شدن فضا نقش دارد.

پس از آن که یک باریکه راه از ورودی اتاق به سمت تخت خواب با استفاده از برگ گل ایجاد کردید مسیر را با شمع های دکوراتیو روشن نمائید و از زیبایی و لطافتی که در فضا به چشم می خورد لذت ببرید.

تزیین اتاق خواب عروس و داماد با گل رز همواره مورد استقبال همه افراد قرار می گیرد و بی شک کسی نیست که از حضور این گل ها در این اتاق لذت نبرد.

تزئین کف اتاق عروس با برگ گل

دکوراسیون مراکشی اتاق عروس

رنگ های زیبا و عجیب و غریب مراکشی را در طراحی و تزیین اتاق خواب عروس و داماد به کار ببرید. اجرای این ایده خصوصاً در فصل تابستان دکوراسیونی بی نظیر و منحصر به فرد ایجاد می نماید.

تخت خواب را با استفاده کوسن ها و بالشتک های گل دوزی شده مزین کنید. همچنین می توانید فانوس مراکشی، گلدان مراکشی و یا هر شیء زیبایی که تداعی گر سبک مراکشی است را در دکوراسیون قرار دهید.

در سبک مراکشی بیشتر از رنگ های گرم مانند زرد، قرمز، قهوه ای و … استفاده می شود. این رنگ ها گرما و صمیمت را به فضا می بخشند و محیطی دوست داشتنی برای عروس و داماد ایجاد می کنند.

دکوراسیون مراکشی اتاق عروس

تزئین تخت خواب عروس با استفاده از گل

چرا تخت خواب عروس را با گل های رنگارنگ تزئین نمی کنید. دراپه هایی که در اطراف تخت قرار می گیرند با گل های رنگارنگ زیبایی بی نظیری به تخت خواب می بخشند. همچنین می توانید گلدان های رسی که درون آن ها گل گذاشته‌اید برای تزئین پایین تخت استفاده کنید.

تزئین تخت خواب عروس با استفاده از گل

رنگ اتاق خواب عروس

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین، به سلیقه افراد بستگی دارد. استفاده از رنگ های خنثی مانند خاکستری در کنار المان های نقره ای و طلایی رنگ می تواند گزینه خوبی برای انتخاب باشد. رنگ بنفش نیز از جمله رنگ های لوکسی است که می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب عروس در نظر گرفته شود.

رنگ اتاق خواب عروس

استفاده از المان های تزئینی در اتاق خواب عروس

برای تزئین اتاق خواب عروس می توانید از المان های تزئینی استفاده نمایید. نصب یک عکس دونفره بر روی دیوار نیز می تواند در ایجاد حس شخصی سازی اتاق به شما کمک کند.

بخوانید!  شومینه سنگی چیست و چه مزایایی دارد؟

در صورتی که سرویس خواب به گونه ای است که دارای میز پاتختی می باشد، می توانید از دو آباژور برای تزئین آن ها استفاده نمایید. چیدمان چند قاب عکس کوچک بر روی میز هم می تواند در زیبایی فضای اتاق خواب به شما کمک کند.

استفاده از المان های تزئینی در اتاق خواب عروس

انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب عروس

انتخاب پرده از دیگر نکاتی است که باید در دیزاین اتاق خواب عروس به آن توجه نمایید. رنگ پرده باید با رنگ دیوارها و روتختی ست باشد. انتخاب مدل پرده نیز باید با توجه سبک به کار رفته در طراحی اتاق خواب صورت پذیرد.

برای مثال در صورتی که در طراحی این قسمت از سبک کلاسیک و تخت های تاج دار استفاده کرده‌اید، بهتر است از پرده های والان دار برای تزئین اتاق خواب استفاده نمایید. در صورتی که سبک مدرن را برای دیزاین اتاق خواب انتخاب کرده‌اید، یک مدل ساده پرده هر آن چیزی است که به آن نیاز دارید.

پرده اتاق عروس

نکات تکمیلی

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت هایی است که بسیاری از عروس خانم ها نسبت به تزئین و دیزاین آن حساسیت دارند. انتخاب رنگ سرویس خواب عروس از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

انتخاب تخت، میز آرایش، پرده و چگونگی چیدمان کمد لباس عروس از جمله مواردی است که در دکوراسیون منزل عروس ایرانی مورد توجه قرار می گیرد. برگزیدن رنگ با توجه به سلیقه فردی صورت می گیرد. نکته ای که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید، اندازه اتاق می باشد.

در صورتی که اتاق خواب شما کوچک می باشد، بهتر است استفاده از رنگ های تیره را فراموش کنید، چرا که انجام این کار می تواند فضای اتاق خواب را کوچک تر نشان دهد.

سرویس خواب عروس با رنگ سفید می تواند یکی از بهترین گزینه هایی باشد که می توان در دیزاین اتاق خواب کوچک به کار برد. بهتر است برای انتخاب سرویس خواب یک نمونه کلاسیک و یک سرویس خواب عروس اسپرت، خریداری کنید.

آن چه که در ذهن بسیاری از عروس خانم ها وجود دارد، تزئین تخت عروس می باشد. پیشنهاد ما این است که از تزئین این قسمت بپرهیزید، چرا که انجام این کار قدیمی شده است. استفاده از یک رو تختی زیبا برای تزئین تخت کافی می باشد.