آموزش رویت

ساختمانچی

یک دفتر کار مینیمالیسم، بر پایه سادگی و تمرکز بر روی وسایل ساده ایجاد می گردد. در چنین اتاقی جزئیات کمتر باعث کاهش حواس پرتی و شلوغی می شود و دسترسی به وسایل را تسریع می کند. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بررسی این سبک از اتاق کار و آلبومی از جذاب ترین اتاق کارهای مینیمال می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکاتی در مورد اتاق کار مینیمالیستی

اتاق های مینیمالیستی ویژگی های خاصی دارند و در صورت بکاربردن این سبک، باید نظم و سادگی را در این محل اعمال کرد. اگر فردی بی نظم و نامرتب باشد، نمی تواند چنین ویژگی هایی را در این اتاق اعمال کند.

سبک مینیمالیسم بر محور سادگی و نظم می چرخد، بنابراین محل های شلوغ و نامرتب جزء رده بندی دکوراسیون های مینیمال محسوب نمی شوند. اگر خواهان بکارگیری از این سبک در دفتر کار خود هستید، باید ایده های ساده و خرده کاری و ریزه کاری هایی با نظم زیاد را بکار ببرید.

یعنی شما باید همیشه مراقب نظم و ترتیب محیط کار خود باشید. با رعایت این نکات، محیطی دنج را می توانید بوجود آورید که آرامش خاطر شما را فراهم کند و باعث حواس پرتی نشود.

ایده های ساخت یک اتاق کار خانگی به سبک مینیمال

طراحی میز کوچک

در این اتاق کار، میز به گونه ای طراحی م شود که گویی به دیوار متصل است و پایه ندارد. در بالای این میز، از شلف های دیواری به منظور قراردادن اشیاء استفاده می شود. قرار گرفتن یک چراغ مطالعه مینیمال به سادگی و زیبایی محیط می افزاید.

میز کوچک مینیمال

استفاده از فضای زیر راه پله

در این عکس، با ساخت یک دفتر کار مینیمالیسم در زیر راه پله، از یک فضای بلااستفاده، بیشترین سود را می برید و فضایی دنج و زیبا را بوجود می آورید. بکارگیری چند المان ساده از جمله گیاهان و قاب عکس، محیطی آرامش بخش را بوجود می آورد.

اتاق کار زیر راه پله

استفاده از رنگ های خنثی

بکاربردن رنگ های سفید و خنثی شاید اولین ایده ای باشد که در طراحی در سبک مینیمال به ذهن می رسد. می توانید با استفاده از چند المان رنگی، از بی روح بودن این محیط بکاهید.

با قراردادن میز کار در کنار پنجره، می توان از نور طبیعی خورشید بهره برد. استفاده از المان های طبیعی مانند گلدان های گل، ایده خوبی برای تزیین می باشند. اکسسوری های سیاه رنگ، فضا را لوکس و شیک کرده و باعث می شوند از کار کردن در چنین اتاقی لذت ببرید.

استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از المان های طبیعی

این دفتر کار مینیمالیسم با استفاده از چوب و رنگ طبیعی آن، نهایت سادگی را به نمایش می گذارد. استفاده از یک یا دو المان تزیینی ساده، می تواند سبک مینیمال را بهتر نشان دهد.

استفاده از رنگ های گرم

طراحی فضایی مطابق با طبیعت، استفاده از وسایل چوبی و پنجره ای بزرگ رو به جنگلی از درختان بکر، می تواند ایده مناسبی برای ساخت یک دفتر کار مینیمالیسم باشد. بکارگیری چند المان هماهنگ با این محیط، می تواند کمی از یکرنگی و یکدست‌بودن آن بکاهد.

استفاده از طبیعت بکر

ایجاد نقطه کانونی

در این دفتر کار، میز در مرکز قرار می گیرد و با ایجاد نقطه کانونی و تطابق رنگ آن با دکوراسیون داخلی محیط کار، نوعی آرامش را در این محیط بوجود می آورد. قرار دادن چند مبل، یک گلدان، قاب عکس ساده و زیبا و کتابخانه ای کوچک، به زیبایی و جذابیت این محیط افزوده است.

میز کار بزرگ

استفاده از فضای خالی اتاق خواب

ساخت یک فضای کار کوچک در اتاق خواب نیز یکی از ایده های خوب می باشد. شما می توانید یک میز کوچک در گوشه دنج اتاق تعبیه کنید و به راحتی یک محیط کار را برای خود بوجود بیاورید.

بخوانید!  ایده های طراحی با مبل سنتی چوبی

در این دفتر کار، از فضای خالی رو به روی میز، به نحو احسن استفاده می شود. همچنین با ساخت یک کتابخانه مینیمالیسم با دربی کشویی، محل مناسبی را برای قرار دادن وسایل در آن، بوجود می آورد.

اتاق کار مینیمال کوچک

استفاده از رنگ های متضاد

در این تصویر اتاقی را می بینید که به زیبایی با رنگ های متضاد تزیین می شود. ساخت میز و کمدهای جادار و کاربردی در دو طرف اتاق، فضایی دلباز را بوجود می آورد و قرار دادن تزیینات و اکسسوری هایی متضاد با رنگ اتاق، به زیبایی این محیط می افزاید.

شما می توانید به جای آویزان‌کردن لامپ های بلند و مزاحم در مکانی که سقف کوتاهی دارد، از لامپ های تو کار و کوچک به تعداد سه یا چهار عدد در بالای میز کار استفاده کنید. همچنین با قرار دادن میز کار در کنار پنجره، می توانید از نور طبیعی روز نیز بهره ببرید.

اتاق کار رنگی

ساخت میزکار دو نفره

تولید میز دفتر کار دو نفره و متقارن با یکدیگر، از دیگر ایده های سبک مینیمالیسم می باشد. ساخت شلف های دیواری با نورپردازی هالوژن و قرار دادن کتاب و مجسمه های ساده می تواند موارد خوبی برای دکوراسیون این محل باشد.

همچنین با استفاده از نصب لامپ دیواری دقیقا روی میز و استفاده از آباژورهای زیبا، می توانید این فضا را برای کار چند ساعته در روز حاضر کنید.

عکس عکس های دفتر کار در خانه به سبک مینیمالیست

استفاده از رنگ زرد و سفید

استفاده از رنگ زرد و سفید همیشه می تواند ایده خوبی در ساخت مکانی برای تفکر و تمرکز باشد. هماهنگ‌کردن میز و صندلی با قفسه های کوچک روی دیوار، استفاده از یک آباژور کوچک و بهره گیری از نور کافی و طبیعی، این مکان را به محلی آرامش بخش برای کار کردن تبدیل کرده است.

عکس عکس های دفتر کار در خانه به سبک مینیمالیست

استفاده از میز بدون پایه

ساخت یک میز بدون پایه و دیواری، امکان استفاده مفید از فضا را به شما می دهد. اگر فضای کمی برای ساخت دفتر کار مینیمالیسم دارید، ما استفاده از این نوع میز را به شما پیشنهاد می کنیم.

بخوانید!  ایده های استفاده از رنگ تیره در طراحی خانه مدرن

در اتاق کار به سبک ساده و مینیمال، سعی کنید دیوارها را خلوت کنید. در صورت استفاده از قاب عکس یا تابلو، سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که موجب اختلال بصری نشود.

اگر تابلوهای زیادی دارید، تعداد آن ها را کم کنید و تنها یک یا دو عدد که طراحی ساده ای دارند را در این محل استفاده کنید. اگر از رنگ های خنثی در طراحی اتاق کار استفاده کرده اید، یک صندلی رنگی می تواند نمایی زیبا به اتاق ببخشد.

استفاده از میز بدون پایه

استفاده از رنگ سبز

استفاده از رنگ سبز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نیز از ایده های پرکاربرد در این سبک می باشد. کمدهای چوبی و پارکت هایی متناسب با رنگ کمدها، تناسب زیبایی را با رنگ سبز ایجاد می کند.

عکس عکس های دفتر کار در خانه به سبک مینیمالیست

استفاده از میزهای دوسویه

ساخت میزهایی که از دو سمت کاربرد دارد نیز می تواند فضای منحصربفردی را بوجود بیاورد. اگر به دنبال فضایی برای قراردادن وسایل و کتاب های خود هستید، می توانید با ایجاد یک تاقچه بر روی دیوار، این مشکل را حل کنید. همچنین استفاده از یک لوستر در بالای میز و نزدیک به سطح آن، علاوه بر این که نور کافی را تامین می کند، زیبایی مدرنی را نیز بوجود می آورد.

استفاده از میزهای دوسویه

کلام پایانی

ایده های سبک مینیمالیسم برای دکوراسیون دفتر کار به حدی زیاد هستند که بررسی همه آن ها، مشکل می باشند. در ادامه، آلبوم عکسی از ایده هایی که در این زمینه کاربرد دارند را برای شما کاربران گرامی حاضر کردیم و امیدواریم علاوه بر لذت از آن ها، ایده های موردنظر خود را پیدا کنید.

میز کار بزرگ
اتاق کار مینیمالیسمی
اتاق کار چند منظوره
میز دیواری کوچک
اتاق کار دو نفره بزرگ
سبک مینیمال
اتاق کار زیبا
محل کار ساده
استفاده از رنگ های تیره
استفاده از رنگ مشکی
استفاده از رنگ طوسی
استفاده از میز داخل دیوار
میز کار کوچک ساده
استفاده از تخته سیاه
استفاده از رنگ سفید
اتاق کار جذاب
استفاده از بنفش
میز کار بسیار ساده
محل کار مینیمال
سبک ساده اتاق کار
اتاق کار دنج و زیبا