آموزش رویت

ساختمانچی

کابینت آشپزخانه کوچک باید به گونه ای باشد که نه تنها باعث زیبایی فضای آشپزخانه شود، بلکه از لحاظ کاربردی نیز مورد قبول باشد. برای مثال استفاده از اکسسوری های کابینت می تواند در بهینه سازی فضای کابینت موثر باشد.

اهمیت این موضوع در آشپزخانه های کوچک بسیار بیشتر به چشم می خورد. در این عکس نوشته از ساختمانچی تصاویری از کابینت آشپزخانه های کوچک را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

عکس 10 مدل کابینت آشپزخانه های کوچک

استفاده مفید از فضا در آشپزخانه های کوچک

اگر فضای کمی در آشپزخانه دارید، انجام دو کار ضروری می باشد. اول این که طراحی کابینت آشپزخانه شما باید به گونه ای باشد که از کمترین فضا، بیشترین بهره را ببرد. استفاده از اکسسوری کابینت و یا طرح های کابینت خاص سبب می شود تا هیچ فضای بدون استفاده و پرتی در آشپزخانه وجود نداشته باشد.

اکسسوری کابینت

به طور مثال کابینت های دیواری می تواند تا سقف ادامه داشته باشد و یا این که کشوها به گونه ای طراحی شوند که در عین حال که باریک هستند، دسترسی به تمام قسمت های آن امکان پذیر باشد.

برخی از آشپزخانه ها طراحی بسیار خاص و منحصربفردی دارند و به دلیل کمبود فضا، امکان ساخت درب یا اپن وجود ندارد؛ به این معنی که کابینت ها در گوشه ای از سالن قرار می گیرند و در واقع چیزی برای جدا کردن آشپزخانه و سالن وجود ندارد.

کابینت کوچک

نورپردازی و رنگ مناسب

دومین کار این است که فضا را با نورپردازی و انتخاب رنگ مناسب کابینت، بزرگ تر از چیزی که هست نشان داد. این مساله بر روی حس و حال ما در فضا تاثیر زیادی می گذارد.

بخوانید!  ویژگی شومینه گازی بدون دودکش

وقتی نورپردازی آشپزخانه کوچک به طور مناسب و مطلوب صورت پذیرد، به هیچ عنوان فضای آشپزخانه خفقان به نظر نمی رسد.

نورپردازی در آشپزخانه کوچک

برای انتخاب کابینت در آشپزخانه های کوچک، بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود. همچنین استفاده از کابینت هایی که از جنس براق برخوردارند از دیگر نکاتی است که می توان در انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک در نظر گرفت. استفاده از چنین کابینت هایی با بازتاب نور می تواند در بزرگتر کردن فضای آشپزخانه کمک کند. کابینت های گلاس نمونه ای از این کابینت ها می باشد.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس، مناسب برای آشپزخانه های کوچک

هایگلاس از مناسب ترین انواع کابینت در طراحی یک آشپزخانه کوچک محسوب می شوند. به خصوص اگر از رنگ بندی روشن استفاده نمایید تا نور در فضا منعکس شود.

کابینت های هایگلاس در آشپزخانه های کوچک به خودی خود نوعی منبع نور محسوب می شوند و فضا را دلباز و مدرن جلوه می دهند.

کابینت کوچک براق

نصب کابینت های بزرگ، شلف و قفسه

می توان از فضای اطراف یخچال استفاده مفید کرد و آن را به کابینت تبدیل نمود. با این کار آشپزخانه شما به کمدهایی بزرگ تبدیل می گردد که فضای بسیار زیادی برای قرار دادن اشیا و وسایل می باشد.

همچنین می توان بر روی بخشی از دیوار، شلف را نصب و تعبیه نمود و با قفسه بندی آن و حتی قرار دادن درب شیشه ای بر روی آن، شلف ها را به کابینت هایی زیبا تبدیل نمود.

کابینت آشپزخانه کوچک

عدم استفاده از رنگ های تند و زننده در آشپزخانه کوچک

سعی کنید از رنگ های تند و زننده در ساخت کابینت های آشپزخانه کوچک استفاده ننمایید، زیرا در غیر این صورت علاوه بر کوچک شدن محیط آشپزخانه، به مرور زمان از این رنگ ها خسته می شوید و برای تعویض آن ها باید دوباره هزینه کنید. شما می توانید از یک رنگ پایه و یک رنگ خنثی استفاده نمایید و فضای آشپزخانه را متعادل نمایید.

استفاده از رنگ های خنثی در کابینت

استفاده از فضای زیر جزیره یا اپن

به منظور ایجاد کابینت در فضای کوچک آشپزخانه می توانید اپن یا جزیره آشپزخانه را به کابینت تبدیل نمایید. به این منظور می توانید یک یا دو طرف و یا حتی هر چهار طرف اپن یا جزیره آشپزخانه را به کشو یا کابینت تبدیل نمایید. با این کار شما صاحب چندین کابینت جادار می شوید و خیالتان از بابت کمبود فضا راحت می شود.

کابینت جزیره

نکات پایانی

این که یک آشپز خانه کوچک باشد نباید مانع از اجرای یک طراحی مناسب برای کابینت شود. امروزه زندگی های آپارتمانی سبب کوچک شدن خانه ها و فضای آشپزخانه ها شده است، اما این موضوع نباید شما را از داشتن یک آشپزخانه زیبا و مدرن محروم کند.

بخوانید!  بررسی محصولات شرکت اخوان

امیدواریم این عکس نوشته از ساختمانچی بتواند ایده های جذابی را در خصوص مدل های کابینت مخصوص آشپزخانه های کوچک در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

کابینت زیبای اشپزخانه