آموزش رویت

ساختمانچی

در بازسازی کف حمام سعی کنید از بهترین نوع کاشی یا سرامیک استفاده کنید؛ زیرا کاشی و سرامیک های باکیفیت، دوام و طول عمر بالاتری دارند و سالیان سال بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود قابلیت نگهداری دارند.

کاشی کاری و سرامیک کاری حمام لزوماً نباید توسط افراد ماهر صورت گیرد، بلکه با آگاهی از مراحل انجام آن هر کسی می تواند آن را اجرا نماید.

با رعایت مراحل این کار به راحتی می توان کف حمام را کاشی یا سرامیک کرد و سال ها از زیبایی و استحکام آن لذت برد.

در انتخاب کفپوش برای کف حمام سعی کنید از کاشی یا سرامیک های صیقلی استفاده کنید. زیرا این محصولات تخلخل کمتری دارند و آلودگی کمتری را به خود جذب می کنند.

نگهداری و تمیز نمودن کاشی های براق کار آسانی است و به راحتی می توان با آب و کف سطح آن ها را تمیز کرد.

کاشی کف حمام

امروزه استفاده از کاشی های بزرگ به عنوان کفپوش حمام رواج پیداکرده است. اما به دلیل احتمال سرخوردگی بر روی کاشی های صیقلی بهتر است کاشی هایی را انتخاب کنید که ابعاد کوچک تری دارند. در این صورت با آرامش خیال و بدون ترس از سرخوردن می توانید دوش بگیرید.

در مورد بازسازی کف حمام و کاشی کاری یا سرامیک کاری آن نگران نباشید. زیرا نیاز به متریال های خاص و روش های ویژه برای انجام آن نمی باشد.

صرفاً دانستن یکسری موارد قبل از خرید کاشی روند پروژه شما را آسان تر و سریع تر پیش می برد. برای این که کارها به درستی انجام شوند، ما در اینجا لیستی از موارد مورد نیاز برای بازسازی کف حمام به شما معرفی خواهیم کرد. با ساختمانچی همراه باشید.

بازسازی کف حمام

به محض این که تصمیم به کاشی کردن کف حمام گرفتید باید بدانید که آیا می خواهید کفپوش قدیمی حمام را تخریب کنید یا روی همان سطح قبلی کاشی کاری را انجام دهید.

اهمیت جنس کفپوش حمام در چگونگی بازسازی

اگر کف حمام از قبل کاشی باشد، باید ابتدا آن را بردارید تا سطح تمیزی برای شروع کار بوجود آید. اگر قبلاً حمام شما با وینیل کفپوش باشد، این امکان برای شما فراهم می شود که بدون تخریب سطح قبلی کار خود را آغاز کنید.

علاوه بر آن، اگر زیر کفپوش وینیل حمام، سیمان به کاررفته باشد، تا زمانی که وینیل فعلی شکل خود را حفظ کند شما می توانید روی آن کاشی کاری انجام دهید.

متخصصان توصیه می کنند اگر کف حمام از جنس چوب است قبل از کاشی کاری یک تخته حفاظت کننده بر روی آن نصب کنید تا از استقامت آن مطمئن شوید.

افراد غیر حرفه ای با انجام این کار موافق نیستند. بعضاً ترجیح می دهند به جای آن، مستقیماً روی سطح وینیل که زیر آن سیمان به کاررفته کار خود را انجام دهند.

در صورتی که زیر بنای کف استقامت داشته و کاشی وینیل شکل بدی به خود نگرفته باشد، مثلاً جایی از آن کنده نشده و سوراخی روی آن ایجاد نشده باشد، تخته حفاظت کننده را می توان از کار حذف کرد. این که کدام روش را انتخاب کنید کاملا بستگی به خود شما دارد.

بخوانید!  دیوارپوش پی وی سی PVC، مزایا و کاربرد

برداشتن سنگ توالت برای بازسازی کف حمام

هر چیزی که در حمام و سرویس بهداشتی شماست، مخصوصاً سنگ توالت را قبل از این که کاشی کاری شما به آن نقطه برسد از سر راه بردارید. با وجود این که برداشتن سنگ توالت کار سخت و پر زحمتی است، کاشی کاری اطراف سنگ توالت به مراتب بیشتر از برداشتن آن می تواند زمان بر باشد.

اگر زمان پروژه بیشتر از زمان مورد انتظار شما طول کشید، می توانید یک محافظ اضافی در ابتدای کار تهیه کنید و شب ها سنگ توالت را سرجای خود بگذارید و روز بعد دوباره آن را بردارید.

با این وجود در بیش تر موارد، پروژه کاشی کاری نباید بیشتر از بیست و چهار ساعت شما را از استفاده از سرویس بهداشتی منع کند.

کابینت و سینک روشویی

اگر تصمیم به افزودن میزهای کشودار یا جایگزینی آن ها با سینک روشویی پایه دار گرفتید باید این را در نظر داشته باشید که برداشتن آن راحت است یا شما را با مشکل مواجه می کند.

اگر برداشتن یا جابه جاکردن آن کار سختی است، از این بابت مطمئن شوید که به اندازه کافی کاشی و دوغاب برای اتمام کاشی کاری آن قسمت در زمانی دیگر دارید.

در نظر بگیرید که این کار بعدا کاری زمان برخواهد بود، چرا که شما باید تمام سطح را برای یکدست کردن دوغاب بدهید. علاوه بر آن این نکته را در نظر بگیرید که اگر کاشی های شما تمام شود ممکن است دیگر مشابه آن پیدا نکنید.

اتصالات خشک

اگر می خواهید بعداً برای یکسری مسائل ناخواسته و دور از انتظار دچار سردرگمی نشوید، برنامه ریزی در مورد چگونگی قراردادن کاشی ها و ظاهر آن ها مرحله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مرحله “اتصالات خشک” نام دارد.

برای اتصال خشک سطح حمام، کاشی ها را با هر الگویی که مد نظر دارید قرار دهید. بعد از آن، به دنبال موانعی مانند لوله ها یا گوشه ها باشید.

این که بتوانید اندازه کاشی ها و نوع قراردهی آن ها را در طول فرایند اتصال خشک اندازه گیری کنید به شما در صرف جویی زمان در هنگام اجرای واقعی بسیار کمک می کند.

کاشی حمام

استفاده از کاشی های کامل

وقتی تصمیم به کاشی کاری اطراف دوش حمام یا وان می کنید، از کاشی های کامل برای این قسمت استفاده کنید. چرا که این کاشی ها ظاهر زیباتری نسبت به کاشی نصفه دارند.

استفاده از کاشی های کامل در سمتی که دوش قرارگرفته بدین معناست که می توان در سمت مخالف که زیاد در معرض دید نیست از کاشی های نصفه استفاده کرد.

سرامیک یا کاشی ها وقتی بر روی سطح دیوار یا کف حمام قرار می گیرند ظاهری زیبا و جذاب را بوجود می آورند. نصب کاشی بسیار آسان است و کمتر از سایر انواع دیوارپوش دچار ترک و شکستگی می شوند.

بخوانید!  انواع رنگ ساختمانی و کاربرد هر یک

قبلاً کاشی های موزائیکی به صورت قطعه هایی با اندازه مشخص بر روی ورقه یا پلاستیک های مشبک سوار می شدند. در آن صورت به راحتی می شد آن ها را به سایز دلخواه برش زد.

استفاده از کاشی های تکی

کاشی های تکی نسبت به کاشی های موزائیکی برتری زیادی ندارند. آن ها تنها با توجه به نوع استفاده می توانند کمی متفاوت باشند. برای مثال، سایز اکثر کاشی ها بسیار کوچک است و برای بعضی حمام ها کاشی های کوچک انتخاب مناسبی نیستند.

با کاشی های تکی، شما می توانید تکه های تزئینی برای تفکیک کردن رنگ ها به کار ببرید. همچنین می توانید به راحتی آن ها را به صورت الگوهای مختلف در کنار هم قرار دهید. در این صورت به فضا ظاهری بزرگ تر، طویل تر یا جذاب تر می دهید.

کاشی و سرامیک حمام

استفاده از دوغاب خشک برای بازسازی کف حمام

وقتی کف یک حمام بزرگ را کاشی کاری می کنید، بهتر است از دوغاب خشک استفاده کنید. این نوع دوغاب ارزان تر است. بنابراین شما می توانید به اندازه نیاز آن را مصرف کنید و تا زمانی که از آن استفاده می کنید نیز خشک نمی شود.

همچنین همیشه مقداری از آن را برای آینده که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، کنار بگذارید و هیچ نگرانی در مورد نگهداری آن به خود راه ندهید.

برای حمام های کوچک تر، دوغاب حاضر گزینه ای مناسب تر است. زیرا کاربرد آن آسان است و به صورت حاضر در سطل هایی وجود دارد. علاوه بر آن شما فقط باید سطل کوچکی از آن را تهیه کنید و نیاز به تهیه سطل بزرگ نخواهید داشت.

علاوه بر مزیت زمان و هزینه، برتری دیگر این نوع دوغاب این است که بیشتر برندهای دوغاب های کارخانه ای، مجهز به درزگیر هم می باشند. پس در این صورت شما دو کار را هم زمان انجام خواهید داد. دوغاب به منظور پرکردن فضای خالی بین کاشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از دوغاب ریزی، با استفاده از ماله سعی کنید فضای بین کاشی ها را پر کنید. بعد از خشکیدن آن، با یک اسفنج تمیز سطح کاشی ها را تمیز کنید. تا خشکیدن آن به مدت دو روز از حمام استفاده نکنید.

اگر دوغاب بر سطح کاشی بریزد و خشک شود، به سختی می توان آن را پاک کرد. اما با استفاده از یک اسفنج فشرده و مقداری آب آرام آرام سطح آن را تمیز کنید و سپس بشوئید.

نکات پایانی

بازسازی کف حمام به سختی چیزی که ما فکر می کنیم نیست، مخصوصا اگر تمام کارهای اولیه را تا زمان اجرا انجام دهید. حاضرسازی برای قراردادن کاشی ها معمولا طولانی ترین قسمت می باشد.

وقتی سطح برای کاشی کاری حاضر شد، چسباندن کاشی ها و پخش دوغاب روی آن زمان زیادی نمی برد. شما از این که کاشی کاری حمام شما به سرعت انجام شده، خشنود خواهید شد.