آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های رنگ آمیزی خانه متحرک آشنایی دارید؟ امروزه برخی افراد ترجیح می دهند وقت خود را در خانه های متحرک و کوچک بگذرانند، به همین دلیل رنگ آمیزی این خانه ها و زیبایی و نمای ظاهری و داخلی آن ها اهمیت بسیاری پیدا می کند. برخی از این خانه ها در جنگل بنا می شوند و برخی دیگر ممکن است در پشت یک کامیون طراحی شوند.

این سبک از زندگی، زندگی بر اساس نیازها، برای اکثر ما به عنوان یک الگو صادق است. وقتی فضای کمی برای زندگی داشته باشید، هر نقطه از فضا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شما نمی توانید از رنگ های بی شمار برای طراحی دکوراسیون چنین خانه هایی استفاده کنید؛ زیرا فضای کافی برای اجرای آن ها ندارید. از این رو رایج ترین و مناسب ترین رنگی که برای رنگ آمیزی ساختمان کوچک به کار می رود، رنگ خنثی می باشد.

سفید، سیاه و بژ به همراه رنگ هایی که به پرده، کوسن ها و ظروف افزوده می شوند نمایی زیبا در یک خانه کوچک متحرک به نمایش می گذارند، بنابراین وقتی طراحی خانه خود را شروع می کنید برای رنگ نمای بیرونی آن نیز فکری کنید.

در این نوشته از ساختمانچی به رنگ هایی که مناسب نمای خارجی یک منزل کوچک هستند اشاره می شود که با آگاهی از آن ها می توانید رنگی مناسب برای خانه خود انتحاب نمائید. پس تا اتنها با ما همراه باشید.

خانه متحرک سفید

خانه های سفید حسی از حیات و شور و حال به ساکنین منتقل می کنند. حتی اگر این خانه ها در یک منطقه روستایی واقع شده باشند. رنگ سفید، رنگی کلاسیک است و برای رنگ آمیزی نمای ساختمان بسیار مناسب می باشد.

به دلیل این که اکثر خانه های کوچک، نیمی از فضای خود را به ایجاد یک فضای نشیمن دنج در بیرون خانه اختصاص می دهند، ایجاد یک پس زمینه سفید برای مبلمان و یا صندلی های رنگ روشن ایده ای بسیار جالب می باشد.

خانه متحرک سفید

خانه متحرک سیاه

از طرفی، رنگ سیاه نیز رنگی مناسب برای نمای خارجی خانه های متحرک و دنج محسوب می شود. حس براق و مدرن بودن نمای این خانه ها باعث می شود میهمانان به این فکر کنند که درون خانه چگونه طراحی شده است.

علاوه بر آن، شب هنگام وقتی به خانه باز می گردید متوجه روشن تر و پر نورتر بودن فضای داخل خواهید شد و واقعاً حس می کنید خانه شما دنج ترین خانه دنیاست که در آن احساس آرامش و لذت می برید.

خانه متحرک سیاه

خانه متحرک خاکستری

به دلیل این که ساختار اکثر این خانه ها به سبک معاصر طراحی می شود، خاکستری نیز از دیگر رنگ های خنثی است که حسی از مدرن بودن را به خانه می بخشد. چه این رنگ خاکستری تیره باشد یا روشن، منجر به برجسته نشان دادن پنجره ها و سایر قسمت های بیرونی خانه می گردد.

خانه متحرک خاکستری

خانه متحرک سبز

آیا برای سفر در دنیای رنگ ها حاضر هستید؟ علاوه بر رنگ های خنثی، برای ایجاد نمایی کلاسیک در فضای بیرون خانه های متحرک، سبز کم رنگ بهترین گزینه می باشد.

بخوانید!  راهنمای انتخاب بهترین مشاور املاک

البته این رنگ نیز در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرد اما بدون این که نما را بسیار روشن نشان دهد منجر به زیبایی آن خواهد شد. علاوه بر آن یک پس زمینه فوق العاده زیبا برای درب، پنجره و پله های چوبی در نظرگرفته می شود.

خانه متحرک سبز

اکثر خانه های کوچک متحرک به سبک روستیک و با استفاده از چوب تولید می شوند. شاید هر کدام از آن ها از نظر رنگ با یکدیگر متفاوت باشند اما ماهیت اصلی این خانه ها چوبی است.

رنگ سبز رایج ترین رنگ برای این خانه هاست. بنابراین از گفتن این که سبز جنگلی رنگی دوست داشتنی برای خانه های چوبی متحرک است تعجب نخواهید کرد. این رنگ با چوب قهوه ای هم خوانی بی نظیری دارد و نیاز به اعمال ایده های دیگر برای طراحی نمای بیرونی را برطرف می سازد.

خانه متحرک سبز پررنگ

رنگ سبز نعنایی نیز رنگی مناسب برای خانه های کوچک چرخ دار به شمار می آید. این رنگ رایحه خوش بو و معطر نعنا را یادآوری می کند و پس زمینه ای ایده آل برای سایر رنگ ها محسوب می شود.

خانه سبز نعنایی

خانه متحرک آبی

رنگ آبی نیز از دیگر رنگ های رایج برای طراحی نمای بیرونی خانه است. استفاده از رنگ آبی پاستیلی حسی از سبک ساحلی را به شما منتقل می کند و شما را برای استفاده از سبدهای چوبی و ستارگان دریایی برای تزئین دکوراسیون داخلی ترغیب می نماید.

آبی روشن حسی نوستالژیک به نمای خانه می دهد در حالی که آبی تیره سبک معاصر را یادآور می شود. بر اساس سلیقه خود طیف مورد نظر را انتخاب کنید و برای رنگ آمیزی نمای خانه خود به کار ببرید.

خانه متحرک آبی

وقتی صحبت از سبک معاصر می شود، رنگ آبی ملوانی ناخودآگاه به ذهن خطور می کند. آبی ملوانی نسبت به آبی تیره حسی ملایم تر و دوستانه تر منتقل می کند. این رنگ آرامش بیشتری به بیننده منتقل می کند و حس و حال دریا و ساحل را به وی می بخشد.

خانه ابی

این روزها کسی پیدا نمی شود که به رنگ آبی فیروزه ای علاقه نداشته باشد. این رنگ روشن و شاد است و مانند ساحل شنی است. چه خانه کوچک شما در کنار دریا قرار گرفته باشد، چه در مکانی دیگر، با رنگ آمیزی نمای خانه با رنگ صورتی می توانید حسی از شادی و سرزندگی را در فضا بپراکنید.

خانه آبی اسمانی

خانه متحرک صورتی

رنگ صورتی پاستیلی یادآور داستان های افسانه ای است و تزئین آن با گل های رز قرمز جلوه ای بی نظیر به فضا می بخشد. این رنگ در ترکیب با رنگ سفید بسیار بی نظیر خواهد شد.

خانه صورتی

رنگ صورتی پاستیلی کمی دخترانه است اما استفاده از آن برای نمای خانه بی نظیر است. این رنگ منحصربفرد و خاص است و از جمله رنگ هایی است که به راحتی با رنگ های سفید و سیاه بر اساس طیف های تیره یا روشن ترکیب می شود. شما می توانید از ایده های طراحی داخلی با این رنگ برای اعمال آن در نمای ساختمان بهره ببرید.

خانه صورتی پاستیلی

خانه متحرک نارنجی

رنگ نارنجی رنگی روشن و جسور برای رنگ آمیزی نمای خارجی خانه است. این رنگ را هم برای خانه های کوچک و هم خانه های بزرگ می توان استفاده نمود. خانه های کوچک تر را راحت تر می توان با این رنگ زیباتر کرد.

بخوانید!  مشارکت در ساخت چیست؟

کمتر کسی خانه نارنجی دارد، از این رو داشتن یک خانه با نمای نارنجی یک امتیاز محسوب می شود و برای افراد جذاب خواهد بود.

خانه متحرک نارنجی

کلام پایانی

ما در این نوشته از سایت ساختمانچی به ارائه انواع رنگ آمیزی در نمای خانه های متحرک پرداختیم. آیا تا به حال به داشتن چنین خانه هایی فکر کرده‌اید؟

اگر روزی تصمیم به ساختن یا خریدن این خانه ها کنید، از چه رنگی برای نمای آن استفاده می کنید؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.