آموزش رویت

ساختمانچی

استند گلدان یا گل به پایه ای یک یا چند طبقه گفته می شود که برای قرار دادن گلدان کاربرد دارد. در واقع استند را می توان نوعی ویترین بدون شیشه برای نگهداری گل و گیاه در نظر گرفت که علاوه بر جنبه کاربردی، تاثیر بسزایی در زیبایی فضا دارد.

ساخت استند گلدان کار سختی نیست، زیرا اگر کمی با حرفه نجاری آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید با ذهن خلاق خود زیباترین استند را طراحی و بسازید. استندهایی که در بازار موجود هستند دارای ابعاد و اشکال مختلف می باشند و به تمام سلیقه ها پاسخ می دهند.

اگر ایده ای در ذهن دارید می توانید استند خود را به صورت سفارشی تهیه کنید. استند گل به جاگلدانی و یا پایه گل نیز معروف است و محصولی ایده آل برای ساماندهی به گلدان های گل و مراقبت از آن ها محسوب می شود.

با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع استندهای گلدان و نکات مهم در هنگام خرید و سفارش آن ها می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

انواع استند گلدان

در ساخت استند از متریال های مختلف استفاده می شود. فلز، MDF و چوب طبیعی از جمله این متریال ها هستند؛ اما استندهایی که از فلز تولید می شوند مدرن تر و شیک تر می باشند. استند گلدان فلزی در خانه هایی که به سبک معاصر و یا مدرن طراحی شدند، بهترین گزینه می باشد.

استند گلدان چوبی نیز که در مقایسه با استندهای ام دی اف مقاومت و جذابیت بیشتری دارند، از چوب انواع درختان جنگلی تولید می شوند. قیمت استند چوبی به نسبت استند ام دی اف ارزان تر است.

انواع استند گلدان

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید استند گلدان باید بدان توجه کرد، اطمینان از ضدآب بودن آن است، زیرا به مرور زمان آبیاری بر کیفیت استند اثر خواهد گذاشت. استندها از نظر شکل ظاهری به انواع استند پایه هندسی، استند نردبانی، استند پازلی و… دسته‌بندی می شوند.

استند پایه هندسی

استندهای پایه هندسی بهترین گزینه برای دکوراسیون خانه های مدرن به شمار می آیند. پایه این استندها در ابعاد و اشکال هندسی مختلف تولید می شوند و زیبایی بی نظیری دارند.

استند پایه هندسی

استند نردبانی

استندهای نردبانی از جمله محبوب ترین استندهای گل هستند که در ارتفاع های کوتاه و بلند تولید می شوند و فضای کمی اشغال می نمایند.

استند نردبانی

استند پازلی

استندهای پلکانی که گویی طبقات آن ها همانند پازل کنار هم قرار گرفتند را استند پازلی می گویند. این استندها فضای بیشتری در خانه اشغال می کنند و برای گیاهان بلند گزینه ای ایده آل هستند.

استند پازلی

تعداد طبقات استند گل

انتخاب تعداد طبقات استند گل به فضای موردنظر و دکوراسیون آن بستگی دارد. همانطور که می دانید رشد اکثر گیاهان به صورت قدی است، از این رو ارتفاع طبقات استند باید به نحوی باشد که فضای کافی برای رشد گیاهان فراهم نماید.

بخوانید!  ایده های طراحی خانه ای دنج

استندهای گل با توجه به متریالی که در ساخت آن ها به کاررفته مقاومت های متفاوتی دارند، به همین دلیل گلدان های سنگین در طبقات پایین تر قرار می گیرند. همچنین نحوه قرار دادن گلدان در طبقات باید به گونه ای باشد که گلدان های بزرگ مانع دیدن گلدان های کوچک نشوند.

همچنین به راحتی بتوان آن ها را آبیاری و مراقبت نمود. برای آشنایی با نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

تعداد طبقات استند گل

مکان قرارگیری استند گل

هر چند استند گل نقش یک المان دکوراتیو را در منزل به عهده دارد، اما مکان قرارگیری آن باید از شرایط لازم جهت رشد گیاه برخوردار باشد. گیاهان آپارتمانی سایه دوست به نور زیاد احتیاج ندارند، اما سایر گل ها و گیاهان باید از نور طبیعی برخوردار باشند.

علاوه بر تامین نور، مواردی نظیر میزان رطوبت و تهویه هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در کل بهترین مکان نگهداری از استند فضای کنار پنجره است.

اگر استند شما برای نگهداری گیاهان آپارتمانی کم نور استفاده می شود، هیچ نگرانی در مورد مکان قرارگیری آن نداشته باشید. با استفاده از استند گل به راحتی می توانید قناسی های خانه را پر کنید و بر جذابیت فضا بیفزائید.

این استندها نه تنها در اتاق نشیمن بلکه قابل استفاده در اتاق خواب، بالکن، فضاهای خالی و… نیز می باشند، تنها توجه به شرایط پرورش و رشد گیاهان فاکتوری است که باید مدنظر قرار گیرد.

مکان قرارگیری استند گل

پارتیشن بندی با استند گل

برخی افراد به منظور تفکیک فضاهای مختلف منزل خود از پارتیشن بندی استفاده می کنند. استندگل یکی از المان هایی است که می توان از آن بدین منظور استفاده نمود. با استفاده از این مدل پارتیشن زیبایی فضا دوچندان می شود و سرزندگی و شادابی به فضا منتقل می گردد.

پارتیشن بندی با استند گل

قیمت استند

استندها با توجه به جنس و مدل خود دارای قیمت های متفاوت هستند. استندهای چوبی به نسبت استندهای فلزی قیمت بالاتری دارند، خصوصاً اگر به صورت پازلی تولید شوند.

قیمت استند گل به طور حدودی از 50 هزار تومان شروع می شود و تا 4 میلیون تومان ادامه دارد، بنابراین می توان گفت استندها به دلیل تنوع قیمت با هر نوع بودجه قابل خرید هستند و می توان از زیبایی آن ها در خانه یا هر مکان دیگر لذت برد. لازم به ذکر است که قیمت استندهای سفارشی در مقایسه با استندهای حاضر در بازار گران تر است.

قیمت استند

نکات مهم انتخاب و استفاده از استند گلدان

  • استفاده از استندهای دیواری برای گلدان های کوچک مناسب تر می باشد.
  • انتخاب استند نردبانی برای دکوراسیون های مدرن بسیار شیک می باشد.
  • در انتخاب استندهای چوبی دقت کنید که حتما روکش ضدآب داشته باشند.
  • استندهای ایستاده یا نردبانی برای گل و گیاهانی با برگ های کشیده مناسب تر می باشند.
  • اگر گل های شما ارتفاع زیادی دارند از استندهایی با پایه های کوتاه و ارتفاع کم استفاده نمایید.
استند گلدان
  • عرض و طول استندها را متفاوت انتخاب کنید، زیرا گل ها به روش های مختلفی رشد می کنند.
  • استفاده از استندهای آویز و دیواری برای فضاهای کوچک و منازل کم جا مناسب تر می باشد.
  • استفاده از استندهای پایه کوتاه با گلدان های سرامیکی در کنار تلویزیون و مبلمان می تواند به زیباتر شدن فضا کمک کند.
  • استفاده از استندهایی که مجهز به لامپ می باشند برای محل هایی که نور کافی طبیعی ندارند، پیشنهاد می شود.
  • استند خود را متناسب با گلدان ها انتخاب نمایید، به طور مثال استند بزرگ برای گلدان های کوچک جلوه بسیار زشتی ایجاد می کند و سبب شلختگی می شود.
استند

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه این نوشته از ساختمانچی با انواع استند گل و نکات مهم در خصوص استفاده از آن ها آشنا شده باشید؟ آیا شما در خانه خود از این استندها استفاده کرده‌اید؟

بخوانید!  چگونه یک لوستر مناسب خانه خود انتخاب کنم؟

چه ایده هایی را جهت زیباتر کردن این المان بکار برده‌اید؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود را به همراه عکس استند گلدان خود با ما به اشتراک بگذارید.

در انتها، تعدادی از زیباترین مدل های استند گلدان را برای شما کاربران گرامی حاضر کردیم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده پردازی از آن ها استفاده نمایید.

زیباترین مدل های استند گلدان
مدل های استند گلدان
زیباترین های استند گلدان
زیباترین مدل استند گلدان
زیباترین استند گلدان
زیباترین مدل های استند
زیباترین مدل های استند گل
مدل استند گلدان
زیباترین مدل استند گل
مدلهای استند گلدان

سوالات متداول

کاربرد استند گلدان چیست؟

استند گلدان یا گل به پایه ای یک یا چند طبقه گفته می شود که برای قرار دادن گلدان کاربرد دارد. در واقع استند را می توان نوعی ویترین بدون شیشه برای نگهداری گل و گیاه در نظر گرفت که علاوه بر جنبه کاربردی، تاثیر بسزایی در زیبایی فضا دارد.

متریال مورد استفاده در ساخت استند گلدان چیست؟

فلز، MDF و چوب طبیعی از جمله متریالی هستند که در ساخت استند گل مورد استفاده قرار می گیرند. اما استندهایی که از فلز ساخته می شوند مدرن تر و شیک تر هستند.

در خرید استند گلدان مهم ترین پارامتر چیست؟

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید استند گلدان باید بدان توجه کرد اطمینان از ضد آب بودن آن است، زیرا به مرور زمان آبیاری بر کیفیت استند اثر خواهد گذاشت.

انواع استند گلدان براساس شکل ظاهری کدام اند؟

استندها از نظر شکل ظاهری به انواع استند پایه هندسی، استند نردبانی و استند پازلی دسته بندی می شوند.

بهترین مکان برای قرار گیری استند گلدان در خانه کجاست؟

در جانمایی استند گلدان علاوه بر تامین نور مواردی نظیر میزان رطوبت و تهویه هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در کل بهترین مکان نگهداری از استند فضای کنار پنجره است.