آموزش رویت

ساختمانچی

به منظور آشنایی دقیق‌ تر با کاربرد انواع پمپ صنعتی و ویژگی‌ های آن‌ ها جهت انتخاب یک گزینه مقرون‌ به‌ صرفه و متناسب با کاربری مورد نیاز شما، بهتر است نخست با پمپ صنعتی به عنوان یکی از کاربردی‌ ترین ابزارهای استفاده شده در صنایع گوناگون آشنا شویم و پس از آن به بحث درباره کاربردهای انواع مختلف آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم جزء علاقه‌ مندان به شناخت انواع پمپ های آب صنعتی هستید، تا پایان ما را همراهی کنید.

پمپ صنعتی چیست؟

پمپ صنعتی را می‌ توان از پیشرفته‌ ترین انواع پمپ آب محسوب کرد که کار انتقال سیالات در غلظت و جحم بسیار بالا را برعهده دارد. مراکز تجاری و صنعتی با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود از مهم ترین کاربران پمپ های صنعتی به‌ شمار می‌ آیند و صنعت ساختمان نیز همواره از مزیت‌های اصلی بکارگیری این نوع پمپ آب، بهره می‌ گیرد.

معرفی انواع پمپ صنعتی

پمپ های مختلفی نظیر پمپ سانتریفیوژ، پمپ دو پروانه، پمپ چدنی، پمپ بشقابی، پمپ کفکش، پمپ لنجکش و پمپ پروانۀ برنجی از جمله انواع پمپ صنعتی موجود در بازار برای انواع کاربری ‎‌های گوناگون هستند.

هر یک از انواع مختلف پمپ صنعتی در حوزه خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از جمله مهم‌ ترین تفاوت‌ های کاربردی پمپ های صنعتی می‌ توان به مواردی همچون نوع مایع مورد نظر، فاصله برای حرکت مایع، میزان مایع مورد نیاز در یک محدوده زمانی خاص و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

همچنین پیشنهاد می‌ کنیم به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی بیشتر و مقایسه جزئیات و بررسی مشخصات فنی برای تمام انواع پمپ‌های آب صنعتی به صفحه https://vidfactor.com/industrial-water-pump.html مراجعه کنید.

عکس آنچه در مورد کاربردها و خرید انواع پمپ صنعتی باید بدانید

بطور کلی پمپ های صنعتی به دو دسته اصلی به شرح زیر تقسیم‌ بندی می‌ شوند:

  • پمپ دینامیکی
  • پمپ جابه‌جایی مثبت

در ادامه به معرفی اختصاری هر یک از انواع مختلف این دو گروه پمپ صنعتی خواهیم پرداخت.

بطور کلی آنچه در انتخاب یک پمپ باید به آن توجه کنید این hست که پمپ آب را برای انتقال چه نوع سیالی بکار خواهید گرفت، زیرا اگر سیال مورد نظر شما برای پمپاژ، دارای موادی خورنده باشد باعث سایش زودرس پمپ آب می‌شود.

به همین دلیل ضروری است که ترکیب شیمیایی محیط مورد پمپاژ، گرانروی آن و وجود احتمالی اجزای جامد را در نظر داشته باشید. همچنین لازم است بدانید هر چه سیال چسبناک‌ تر باشد، جریان در سیستم پمپاژ نیز دشوارتر است.

انواع پمپ صنعتی دینامیکی

پمپ دینامیکی که آن را تحت عنوان پمپ های سرعتی نیز می‌ شناسند، یکی از کاربردی‌ ترین انواع پمپ صنعتی است که از طریق افزایش سرعت سیال، زمینه انتقال انرژی را فراهم می‌ سازد.

پمپ های دینامیکی به عنوان یکی از پر‌فروش‌ ترین انواع پمپ های صنعتی یک تفاوت عمده با سایر انواع پمپ دارند که در نوع انتقال انرژی که در این نوع پمپ، به صورت پیوسته بین سیال‌ها صورت می‌ پذیرد، مشخصی می‌ شود. پمپ های دینامیکی نیز دارای انواع گوناگونی به ترتیب زیر هستند:

  • پمپ سانتریفیوژ: پمپ سانتریفیوژ یا پمپ گریز از مرکز یکی از انواع پمپ صنعتی دینامیکی است که به دلیل برخورداری از کارکرد ساده مورد توجه ویژه مصرف‌ کنندگان قرار گرفته است. گفتنی است که این نوع پمپ‌ ها از ساختمانی محکم و کارآمد برخوردار هستند و هزینه ساخت آن ها چندان زیاد نیست. زمانی که پمپ های سانتریفیوژی شروع به کار می‌ کنند، فشار مایع از ورودی پمپ به طرف خروجی آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌ کند که این موضوع زمینه ساز هدایت تغییر فشار مایع در طول کل سیستم می‌ شود.
  • پمپ زیر آب: یکی دیگر از کاربردی‌ ترین انواع پمپ صنعتی دینامیکی، پمپ زیر آب است. از دیگر اسامی این پمپ می‌توان به پمپ طوفان، پمپ فاضلاب و پمپ سپتیک اشاره نمود. پمپ های زیر آب کاربردهای متعدد و متنوعی دارند که از جمله مهم‌ ترین آن‌ها، خدمات خانگی، خدمات ساختمانی، خدمات تجاری، خدمات شهری، خدمات روستایی و برنامه های بازیافت آب باران است.
  • پمپ آتش نشانی: پمپ آتش نشانی نمونه‌ ای دیگر از انواع پمپ صنعتی دینامیکی است که تحت عناوینی همچون تقویت کنندۀ آب رسان، پمپ آب آتش و پمپ آتش نشانی نیز نامگذاری می‌ شوند. پمپ های مذکور با افزایش ظرفیت و قدرت بالا برای استفاده در سرویس‌ های آب‌ رسانی سیستم‌ های آتش نشانی مناسب هستند. از مهم‌ ترین کاربردهای پمپ آتش نشانی می توان به انتقال آب از مخازن متحرک اشاره کرد.

انواع پمپ صنعتی جا‌به‌جایی مثبت

پمپ جا‌ به‌ جایی مثبت یکی دیگر از انواع پمپ صنعتی محسوب می‌ شود که قادر به جا‌ به‌ جایی مقادیر معینی از سیال بدون تاثیر پذیری از ارتفاع است. لازم به ذکر است که جریان ایجاد شده به وسیله این دسته از پمپ های صنعتی مقطعی است.

این در حالی است که جریان ایجاد شده توسط پمپ های سانتریفیوژ دائمی و همیشگی می‌ باشد. پمپ های جا‌ به‌ جایی مثبت به انواع مختلفی تقسیم‌ بندی می‌ شوند که در ادامه به تشریح هر کدام خواهیم پرداخت.

عکس آنچه در مورد کاربردها و خرید انواع پمپ صنعتی باید بدانید

  • پمپ دیافراگم: پمپ دیافراگم یکی از انواع پمپ صنعتی جا‌ به‌ جایی مثبت است که عمدتا در کارخانه‌ های عمومی، صنعتی و معدنی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. لازم به ذکر است که این نوع پمپ های صنعتی برای استفاده در مکان‌هایی که امکان دسترسی به برق میسر نبوده و یا ناپایدار و قابل احتراق است، مناسب هستند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای پمپ دیافراگم که از آن با نام پمپ AOD نیز یاد می‌کنند، می‌ توان به استفاده از آن‌ها در زمینه انتقال مواد شیمیایی، معادن زغال سنگ زیر زمینی، تولید مواد غذایی و… اشاره نمود.
  • پمپ دنده‌ای: پمپ های دنده‌ای یکی دیگر از انواع پمپ های صنعتی جا‌به‌جایی مثبت هستند. این نوع پمپ‌ها به ازای هر جنبش میزان پایداری از مایع را به حرکت در می‌ آورند. پمپ های دنده‌ای از توانایی پمپاژ با نیرو و فشار زیادی برای انتقال مایعات با غلظت بالا برخوردار هستند. از آن جا که این پمپ‌ ها فاقد هرگونه شیر هستند، از مشکل اصطکاک و سرعت زیاد پروانه در امان می‌مانند. همین امر موجب تناسب و سازگاری این پمپ‌ها برای به کارگیری مایعات دارای غلظت زیاد همچون روغن‌های گریس و سوخت شده است.
  • پمپ پریستالتیک: پمپ های پریستالتیک که با نام پمپ لوله‌ای نیز شناخته می‌شوند، یکی دیگر از انواع پمپ صنعتی جا‌به‌جایی مثبت هستند که اغلب در فرآوری صنایع شیمیایی، غذایی و تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌ گیرند. جالب است بدانید که این پمپ‌ ها از قابلیت پمپاژ مایعات گوناگون همچون خمیر دندان و مواد شیمیایی مختلف برخوردار هستند.

خرید انواع پمپ صنعتی

بسیاری از صنایع برای آبگیری و نیاز به انتقال آب به پمپ گریز از مرکز از نوع دینامیکی و انوع مختلف پمپ جابجایی مثبت متکی هستند.

این دو نوع برای کاربردهای مختلفی طراحی شده‌اند و سهم معینی از عملکردهای گوناگون را دارند. بنابراین توصیه می‌ کنیم برای خرید پمپ آب صنعتی و بررسی قیمت آن، حتما با کارشناسان فروشگاه ویدفکتور به عنوان نماینده رسمی برندهای معبر داخلی و خارجی برای عرضۀ انواع محصولات صنعتی، تهویه و ابزارآلات تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تخصصی رایگان خرید پمپ آب صنعتی و سایر انواع پمپ های بزرگ و سه فاز استفاده نمایید تا بدین ترتیب بهترین انتخاب ممکن از بین گزینه‌ های موجود، مطابق با نیاز دقیق و قیمت پمپ آب صنعتی مدنظر شما ارائه شود.

فروشگاه ویدفکتور در جشنواره فروش پاییزه خود تا پایان آذرماه سال 1400، شرایط فروش فوق‌ العاده با تخفیف‌هایی تا 25% در محصولات خود ارائه کرده است.

به منظور مراجعه به این فروشگاه برای استفاده از این شرایط فروش فوق‌العاده در زمان محدود باقی مانده، می‌ توانید از طریق وبسایت و راه‌های ارتباطی زیر اقدام به تماس و ثبت سفارش خود نمایید:

وبسایت: https://vidfactor.com

ایمیل: info@vidfactor.com

تلفن: 021-22204900

آدرس فروشگاه: استان البرز – کرج – به سمت فردیس – بعد از پل بصیرت – نبش گلستان 22